
logo
  • +36 1 269 3148
  • gallery@kieselbach.hu
  • 0
  • Log in / Registration
  • Official translations

    • Hungarian
    • English

    Google translate

Paintings

Please choose!

 

Paintings

 

Photography

  • Log in / Registration
  • Select language
    • Hungarian
    • English
  • Auctions
  • Webshop
  • Artists, Works of Art
  • Exhibitions
  • Books
  • News
  • About us
  • Bid online
  • Sort by artist

  • Sort by style

  • Sort by subject

  • All pictures

  • Artists ABC
  • Styles
  • Subjects

  • Art Collectors
  • WANTED!
  • Still Life

  • Landscape

  • Nude

  • Portrait

  • Szőnyi István pai...

  • Portrait

More subjects

  • Impressionism

  • Abstraction

  • Art deco

  • Surrealism

  • Avant-Garde

  • Post-War & Contem...

More styles

  • Jaschik, Álmos,

  • Vidovszky, Béla

  • Olgyay, Ferenc

  • Herman, Lipót

  • Martinszky, János

More artists

Other Photographers

  • Milassin, Nicolaus

  • Bauters, Viviane

  • Tordai Hajnal

  • Déri György

  • Hubay (Huber) Jenő

  • Kósa László

More collectors

  • Books
  • For sale
  • Youhu

  • The Lover of Reality -...

  • SCHEIBER

  • IDŐRŐL IDŐRE 1985

  • A MAGYAR FORRADALOM 1956 NAPLÓ

  • The Oeuvre of Géza Gorka in...

All books for sale

  • Founded Paintings

  • István Szőnyi

  • Youhu

  • The Lover of Reality -...

  • A TITKOS GYŰJTEMÉNY

  • ARANYKOROS ROMJAIN

*all_book*

  • Bid online
  • Current auction
  • Consign to a sale
  • Past auctions

  • How can you purchase artworks at our gallery?

77th Spring Auction

Date:

28 May 2025, 18:00 - 28 May 2025, 23:00

Location:

Budapest Marriott Hotel

Auction
details

We are looking for pictures to our auction

Consign to a sale

  • 76th auction

     
  • 75th Autumn auction

     
  • 74. Spring auction

     
  • 73rd Winter Auction

     
  • Auction
    details

  • Past exhibitions
  • Founded Paintings...

     
  • Mengyán András: ...

     
  • Selection of Mast...

     
  • Algorithm on the ...

     
  • Past
    exhibitions

Painting valuation

You have the opportunity to receive a free valuation at our art gallery. Our gallery's experts will provide you with a complimentary valuation for all paintings,...

We buy

Our gallery is looking for high quality works of the selected artists for immediate purchase. 

  • Travel

     
  • Science

     
  • History-Picture

     
  • Facebook Page

     
  • Contact

  • Press

  • Our experts

  • Our goal

  • Social engagement

  • Starting page
  • >>
  • Gulácsy, Lajos
  • >>
  • Woman with Rose, 1904

Gulácsy, Lajos (1882 - 1932)

Woman with Rose, 1904

 Gulácsy, Lajos - Woman with Rose, 1904 | 73rd Winter Auction auction / 99 Lot
  • We provide certificate work of origin for every purchased work of art
    We provide certificate work of origin for every purchased work of art

  • Personal viewing in the gallery
    After making an appointment in the Kieselbach Gallery in Budapest

  • Free painting valuation
    Free painting valuation

68 × 44 cm
Oil on canvas
Signed lower left: Gulácsy Firenze 1904

A kép hátoldalán cédula a festő sajátkezű feliratával: „Gulácsy Lajos »Arczkép« Olajfestmény. Magántulajdon. Biztosítéki érték 800 korona Lakása Budapest VIII Rigó utcza”


Provenance: Earlier in the collection of Gábor Kovács

73rd Winter Auction / 99. Lot (2023-12-17)
Starting price: 85 000 000 Ft / 210 094 EUR
Estimation: 120 000 000 Ft- 160 000 000 Ft
/ 296 604 EUR - 395 472 EUR

Attention! The values indicated in other currencies than HUF are for infomational purposes only. The basis of the exchange rate is always the one valid on the date of payment.

For this work of art, we provide certificate of origin!

73rd Winter Auction

Date:

2023. December 17. 18:00 - 23:00

  • Conditions of sale

EXHIBITED:

Gulácsy Lajos gyűjteményes kiállítása. Ernst Múzeum, Budapest, 1922. szeptember. (Feltehetően azonos: Kat. 1. Nő rózsával)

A modern magyar festészet legszebb képei. Kieselbach Galéria, Budapest, 2003. november 20–28.

Remekművek – Válogatás a Kovács Gábor-gyűjteményből. Csikász Galéria, Veszprém, 2006.

Remekművek – Új válogatás a Kovács Gábor Gyűjteményből. KOGART Ház, Budapest, 2006.

A Janus Pannonius Múzeum állandó kiállítása. Pécs, 2006.

Remekművek – Válogatás a Kovács Gábor-gyűjteményből. Városi Képtár, Orosháza, 2007.

A varázsló kertje – Gulácsy Lajos gyűjteményes kiállítása. KOGART Ház, Budapest, 2008.

A Kovács Gábor Gyűjtemény – Válogatás a magyar festészet remekeiből. REÖK Palota, Szeged, 2008.

A magyar festészet mesterművei a Kovács Gábor-gyűjteményből. Miskolci Galéria Városi Művészeti Múzeum, Miskolc, 2009.

Fél évszázad legszebb magyar virágcsendéletei. Városi Képtár – Deák Gyűjtemény, Székesfehérvár, 2010.

Csontvárytól Kondorig – Modernista festészet a Kovács Gábor Gyűjteményben. Városi Művészeti Múzeum, Győr, 2011.

A magyar festészet modernista törekvései a 20. század első felében – Válogatás a Kovács Gábor Gyűjteményből. Bolgár Szépművészetek Nemzeti Múzeuma, Szófia, 2012.

A tavasz ébredése – A modern magyar festészet születése a századelőn. KOGART Kiállítások, Tihany, 2013.

Markó, Munkácsy, Csontváry... A 19. század magyar festészete a Kovács Gábor Gyűjteményben. Dornyay Béla Múzeum, Salgótarján, 2013.

A Kovács Gábor Gyűjtemény Munkácsytól Tóth Menyhértig. Tornyai János Múzeum és Közművelődési Központ, Hódmezővásárhely, 2016.

Gulácsy álmai. KOGART Kiállítások, Tihany, 2016.

A magyar festészet aranykora. Krakkói Nemzeti Múzeum, Krakkó, 2016.

Gulácsy. Na’Conxypan hercege, Magyar Nemzeti Galéria, 2023 (kat. 22.)

REPRODUCED:

Modern magyar festészet 1892–1919. Szerk.: Kieselbach Tamás. Budapest, 2003. 145. kép.

Modern Hungarian Painting 1892–1919. Szerk.: Kieselbach Tamás. Budapest, 2003. 145. kép.

Világosság, 2005/1. 2.

Magyar Nemzet, 2005. április 27. 14.

Veszprémi Napló, 2006. augusztus 5. 16.

Die Moderne in der Ungarischen Malerei 1892–1919. Szerk.: Kieselbach Tamás. Berlin, 2008. 145. kép.

A Kovács Gábor-gyűjtemény. Szerk.: Cseh Szilvia. Budapest, 2004. 197.

Marosvölgyi Gábor: Gulácsy Lajos. Budapest, 2008. 44. színes kép.

Népszava, 2008. április 5. 5.

Múzeumcafé, 2008. április. 13.

Virág Csend Élet. Fél évszázad legszebb magyar virágcsendéletei 1890–1940-es évek. Székesfehérvár, 2010. 56.

Kisalföld, 2011. április 11. 13.

Élet és Tudomány, 2011/18. 574.

Złoti Wiek. Malarstwa Wegierskiego (The Golden Age of Hungarian Painting) 1836–1936. Tanulmányok: Andrzej Szczerski, Gábor Bellák, György Szücs. Krakkó, 2016. 123.

Gulácsy. Na’Conxypan hercege. Szerk.: Bellák Gábor – Plesznivy Edit, Magyar Nemzeti Galéria, 2023, Budapest, 224.

Do you have any question?

Contact

Do you have a Gulácsy, Lajos painting?

Please request free evaluation, even for a complete heritage. We would be happy to purchase your artwork similar to this, or sell it at an auction or provide it for sale at our web gallery.

Ask for free valuation
  • Biggest Hungarian painting collection
    More than 100.000 Hungarian works of art

  • We provide certificate work of origin for every purchased work of art
    We provide certificate work of origin for every purchased work of art

  • Personal viewing in the gallery
    After making an appointment in the Kieselbach Gallery in Budapest

  • Free painting valuation
    Free painting valuation

Study

Írók és költők kedvence

Az életmű egyik egyik legtöbbször kiállított, s talán legszerethetőbb alkotása, Gulácsy Lajos Nő rózsával című festménye a századfordulós magyar piktúra kiemelkedő remekműve. Igazi gyűjtői kedvenc, amely előtt állva a nézőben hasonló gondolat vetődik fel, mint amit Füst Milán 1909-ben, a Nyugat című folyóirat hasábjain megfogalmazott. A fiatal, szinte még pályakezdő író az Uránia Szalonban rendezett Gulácsy-tárlatról számolt be olvasóinak, s cikke egy pontján így adott hangot elragadtatásának: „Uram, ha ezt a képet megvehetném!”

A magányos, saját világot teremtő festő műveinek hatástörténetén végigtekintve jól látható, hogy elsőként az írók és a költők, a modern magyar irodalom képviselői ismerték fel e különös, nehezen megközelíthető, de annál erősebben fogva tartó életmű kivételes értékeit. Hosszan sorolhatnánk a neveket Kosztolányi Dezsőtől Juhász Gyuláig, Keleti Artúrtól Weöres Sándorig, akiket megigézett képeinek lírai, egyszerre intim és bizarr világa, akik ihletet merítettek titokzatos személyiségéből és varázslatos művészetéből. Gulácsy festményeinek poétikus hangulatában, a képek szereplői között a költők otthonosabban mozogtak, mint a jól bevált klissékhez ragaszkodó kritikusok és a műtörténetírás akadémikus képviselői. A tanult esztétikai mankók alkalmazása helyett ők elfogulatlan lélekkel merítkeztek meg a festmények sajátos univerzumában.

Gulácsy most bemutatott alkotása a korai magyar modernizmus egyik legkülönlegesebb darabja. A századfordulót követő években több alternatív út nyílt az újat akaró művészek előtt. Sok fiatal pályatársához hasonlóan Gulácsy is a látványvilág megunt felszínén, a puszta „lefestés” metódusán akart túllépni, de őt nem a rend, a stabilitás, a szigorú szerkezet elve vezette, hanem visszanyúlt a korai reneszánsz tisztalelkű művészeihez, derengő ködfátyolt bocsájtott az ábrázolni kívánt motívum elé, feloldotta a formákat és tudatosan illékonnyá, megfoghatatlanná, sejtelmessé tette a látható világ fizikai felületét. Egyik írásában nyilvánvalóvá tette, hogy nem a látványt, hanem saját magát fogalmazza képpé: „Művészetem nem a pozitív látás kifejezése, törekvésem sohasem oda irányul, hogy a természetben látott tárgyakat leábrázoljam. Mindig a vonalak és színek harmonikus összerezgését kerestem, a látott dolgokból magamnak alkotott képzet lehető legtökéletesebb visszaadására törekszem, azt lehetne mondani, hogy nem is előállítok, de teremtek.

Műveimet gyermekeimnek lehetne nevezni. Saját énemnek egy részét helyezem dolgaimba.”

Szín- és formaköltészet

Ahogy a századforduló szecessziós művészete egyforma lelkesedéssel nyúlt a szűzi tisztaságú, elérhetetlen szépségű hölgy és a végzet asszonya démoni erővel felruházott típusához, úgy Gulácsy nőkhöz való viszonyát is sokszor a szélsőségek jellemezték. Képein a bálványozó, mitikus magasságokba emelő lelki szerelem éppen úgy megjelenik, mint a vad, már-már bizarr érzékiség. A Nő rózsával azonban minden ízében harmoniát sugall: ihletett pillanatban született, amikor a mű lírai hangulatát még nem szötték át a tudattalanból felsejlő démoni tartalmak. A kép főszereplője közel áll a preraffelliták által megalkotott titokzatos, egyszerre éteri és érzéki, eszményivé stilizált típushoz. A messze elrévedő tekintettel, légiesen könnyű mozdulattal ábrázolt kék szemű, divatosan felöltözött hölgy alakja páratlanul finom festői megoldások segítségével emelkedik ki a jelen időből és válik az örök nő szimbólumává. A különleges színakkord szinte ellenáll annak, hogy szavakkal le lehessen írni: a valós tapasztalástól eltávolított rózsaszínek, barnák, lilás árnyalatok szövik át a szűk regiszteren megszólaló koloritot, amelynek fókuszába a finoman felvillanó kék szem, a lékek tükre került. Gulácsy a sajátos, senki máshoz nem hasonlítható színköltészet mellett a faktúra gazdag megmunkálásával erősítette fel képének valóság feletti karakterét. Az egymásba finoman átúszó, néhol lágyan omló, máshol geometrikusan tagolt ecsetvonások, a lazúros és tömör foltok lüktetése és a rajzos bekarcolások olyan érzéki függönyt borítanak a látvány külső burka elé, amely a rózsát tartó hölgy képét tünékeny látomássá, éteri álommá szublimálja.

A képen ábrázolt tárgyi attributumok, a gyűrű, a rózsa és az arany karkötő mind afelé mutat, hogy a kezét kacéran szájához emelő hölgy a szerelem és az általa elnyert boldogság jelképeként is értelmezhető. E szimbólumok közül leginkább a rózsa vált Gulácsy gyakran alkalmazott, kedvenc motívumává, hiszen ehhez tapadt az évszázadok során a leggazdagabb és legösszetettebb jelentéstartalom. Egyaránt utalhat az égi és a földi szférára: a kereszténység rózsával jelképezi Jézust, Máriát és az erények közül a szeretetet is. A görög-római mitológia alapozta meg e virág profán kultuszát. Innen ered a rózsa szépséggel, szerelemmel, fiatalsággal és termékenységgel való szoros kapcsolata, amely Gulácsy képének értelmezéséhez is megadja a kulcsot.

Hölgyek kalapban

Helyéhez méltóan – hiszen legfelül van – évszázadokon át a kalap volt a ruha koronája, amely rangot, társadalmi és anyagi státuszt jelzett, közösséghez való tartozást vagy éppen konvenciókat elutasító függetlenséget fejezett ki. Nemzetek, országok sorsa és identitása kötődött az uralkodók koronáihoz, saját törvényeikre büszke egyesületek és szakmák jelezték vele szövetségüket.

A 20. század első felében a kalapdivat szinte percről percre változott, így a festményeken feltűnő különleges fejfedők sokszor segítenek a műalkotások korának meghatározásában is. Nem hiába írta a divat egyik leghíresebb hazai szakértője, Hatvany Lili a következő sorokat: „Minden divat közül a legszeszélyesebb és leggyorsabban változó a kalapdivat. Az új kalapok hivatalos bemutatási ideje Párizsban a február, május, szeptember és november hónapok. Viszont a kalap szerénytelen jószág. Nem elégszik meg a bemutatókkal. Néha kéthetenként is kapja magát és változik egyet.”

1904-ben, Gulácsy képének születési évében így írt a Budapesti Napló a kalapdivatról:

„A virág ma valóságos szenvedé­lyévé lett a nőknek. Részben lelki szükséglet nekik az illatos színek közelsége, részben azért díszítik vele otthonukat, mert – divat. És mondhatom nincs divat, amelyet több lel­kesedéssel üdvözöltünk volna, mint ezt.

A virágkultusz minden bájával a divat terén is kifejezést nyer. A nyári szövetek kivétel nélkül virágosak s a belőlük készült ruhák igazi tavaszba burkolják a nők alakját. Oly finomak és olyan diszkrétek a színeik, a rajzuk, hogy művész ecsetje alól kikerült akvarell-festésekhez hasonlók. Fe­hér tüllalapra például halvány rózsaszínű ró­zsák borúlnak, s voile de laine-eken egész kertek nyílnak egymásba fonódó fínom szir­mokból, füvekből. A komolyabb nyári ruhák között első helyen áll a barackszín posztóból készült, mely végtelen finom, rózsaszínbe játszó árnyalatával kelt méltó feltűnést.

E ruhákhoz illően a kalapok is csak­nem kivétel nélkül virágoktól díszesek. Hogy ezt a szabályt a maga teljességében fölállítanunk nem lehet, azt minden jóizlésü nő tudja. Virágot is csak az viselhet, akinek illik, már pedig nehezebben megoldható probléma kevés van annál, hogy melyik kalap kinek illik. Ennek meghatározása egész tanulmányba kerül. Hiába tetszik nekünk egy kalap rajzban vagy a kirakat üvegje mögött, így vaktában nem lehet megvenni. Be kell menni, alaposan kipróbálni és meggyőződni, hogy csakugyan illik-e arcunkhoz, alakunkhoz, hajunkhoz és arcszínünkhöz. Aki ezt elmulasztja vagy túl hiszékenyen megbízik a divatárusnők dicséretében, könnyen csalódik. Hazamenve azt látja, hogy a megvásárolt kalap a legkevésbé sem illik neki és hogy ezt viselnie lehetetlen.

Az idei divatban sok olyan kalapot láttunk, amely bízvást megállhat a a legerősebb kritikával szemben. Nem csak a formák szépek, de szerencsésen is vannak megválasztva, azaz előnyös keretéül is szolgálnak a női arcoknak. Minden alkalomra sikerült alkotásokkal látják el az elegáns asszony ruhatárát, amely megköveteli, hogy minden ruhának meglegyen a maga külön kalapkisérője. A maga teljességében ez természetesen a dús toilette-budget fölött rendelkező hölgyekre nézve áll, de a szerényebb viszonyok között levőkre is ró némi kötelességeket a jóízlés. Nincs például bántóbb látvány, mintha a kora délelőtti órákban virágos, tollas, szóval nagyon díszes kalapban látunk egy nőt megjelenni. Önkéntelen és akaratlan megütközünk rajta. Míg ellenben mindig sikkes benyomást tesz az egyszerű, elegáns kalapú hölgy. Azért, akinek nem telik, hogy Directoire, Rembrandt- vagy Gainsborough-kalap mellé még egy sima matróz vagy háromszögkalapot is vegyen, az inkább mondjon le az előbbiről és vegye meg a fajtáját. Ezt – ha csinos – minden ruhához és minden alkalommal feltűnés nélkül viselheti.

Nagy hiba az is, ha a kalap megválasztásánál kizárólag a csinját és jólállását vesszük tekintetbe, és nem számolunk azzal, vajon színe meg fog e egyezni ruháink színével. Ezzel olykor teljesen megzavarhatjuk megjelenésünk összhangját. A fekete, fehér, sárgás és cseresznyeszín a legtöbb esetben megfelel, míg a kék-, zöld- és barnaszín csakis a neki megfelelő árnyalatokkal egyezik.

Még csak az idény kezdetén állunk, de máris joggal mondhatjuk, hogy a nők zöme határozott ellenszenvvel viseltetik a hátul hosszan lecsüngő fátyoldíszek iránt. Azt hisszük, hogy ezek nem fognak teljes általánosságban tért foglalni, de megmaradnak a fürdők és nyaralók divatjának. Annyi bizonyos, hogy csak karcsú, magas alakok kockáztathatják büntetlenül a viselésüket, mert alacsony termetű nőket egyszerűen nevetségessé tehetnek.

A nagy kalapoknak sem szabad túlzásba menniük és a fejet teljesen maguk alá temetniük. Könnyen árnyékolják az arcot és mindamellett láttatni engedik a hajat. Viszont határozottan túlzásnak jelölhetjük azt, amit utcán és színházban már sűrűn látunk, hogy a nők egész ernyőket csinálnak a hajukból, – tömérdek idegen segédeszköz igénybevételével. Ez se nem szép, se nem divatos.

A színházi kalapoknál elsősorban azt kell szem előtt tartanunk, hogy ne szélesedjenek ki túlságosan. Legyünk tekintettel ama szencsétlenekre, akik esetleg a hátunk mögé kerülnek. Azt hiszem, minden színházjáró embernek volt már része abban az örömben, hogy egész csoport vagy egymás háta mögött ülő hölgyek elzártak előle minden kilátást. Így aztán azon az estén összes műélvezete a kalapok csodálatából tellett.” (s. b.: Kalapdivat. Budapesti Napló, 1904. április 18. 3.)

Érintetlen állapot

Különleges, szinte példa nélküli szerencse, ha egy ilyen jelentős, sokszor kiállított és komoly gyűjteményekben megfordult remekmű, mint a Nő rózsával című kép 116 évvel elkészülte után is hibátlan, sőt érintetlen felülettel reprezentálja alkotóját. Korabeli forrásokból tudjuk, hogy Gulácsy kifejezetten törekedett arra, hogy festményei ódon, klasszikus hangulatot keltsenek, néha mesterségesen öregítette műveinek felszínét, hogy a történelmi aura látszata nemes patinát vonjon alkotásai köré. Az ő esetében tehát kifejezetten fontos és értéknövelő tényező, hogy a festmény megőrizte eredeti állapotát, miközben az eltelt idő finom kézjegye is tetten érhető a beérett színek és felületek révén. A világ legjelentősebb múzeumaiban és magángyűjteményeiben már évtizedek óta tudatos törekvés, hogy a bekerülő művek korabeli állapota a lehető legkevésbé módosuljon, így a szakértők sokszor még az egyszerű tisztításról és a színeket felfrissítő lakkozásról is lemondanak. A korábbi tulajdonosoknak köszönhetően így, eredeti és hibátlan állapotba, a művész által választott szecessziós keretben kerül most közönség elé Gulácsy Lajos 1904-ben festett alkotása: a női szépség, a szerelem és a boldogság időtlen szimbóluma, a századforduló egyik legszerethetőbb magyar festménye.

MOLNOS PÉTER

Other artworks from webshop

  • 25
  • 50
  • 150
  • All

Back

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …

Next

  •  Gulácsy, Lajos - Oliver Proposes Olivia, c. 1910

    Gulácsy, Lajos

    (1882 - 1932)

    Oliver Proposes Olivia, c. 1910

    59x47 cm

    Oil on canvas

    Signed lower left: Gulácsy

    Details
  • Unknown artist - Edwig Feuillére, c. 1937-38

    Unknown artist

    Edwig Feuillére, c. 1937-38

    29x22.9 cm

    Signed lower right - autograph inscription: Edwig Feuillére

    95 000 Ft

    Details
  •  Poll, Hugó - Homeward

    Poll, Hugó

    (1867 - 1931)

    Homeward

    50x32 cm

    Pastel on paper

    Signed lower right: Poll H.

    240 000 Ft

    Details
  • Dániel, Kornél Miklós (Fisch Kornél) - Female Act, 1992

    Dániel, Kornél Miklós (Fisch Kornél)

    (1923 - 2002)

    Female Act, 1992

    38,5x30,5 cm

    walnutink on paper

    Signed lower right: DK 992

    100 000 Ft

    Details
  • Dobroszláv, Lajos - Hiking in the mountains

    Dobroszláv, Lajos

    (1902 - 1986)

    Hiking in the mountains

    23x45 cm

    Watercolor on paper

    Signed lower right: Dobroszláv L

    135 000 Ft

    Details
  • Valkó, László - C. D. Friedrich in 2010, 2021

    Valkó, László

    (1946 - )

    C. D. Friedrich in 2010, 2021

    Acrylic, mixed technique on canvas

    585 000 Ft

    Details
  •  Szász, Endre - Price I.

    Szász, Endre

    (1926 - 2003)

    Price I.

    29,5x41,5 cm

    Screen print, paper

    Signed lower right: Szász E.

    75 000 Ft

    Details
  •  Szabó, Vladimir - Catch the Ears of the Pig, 1948

    Szabó, Vladimir

    (1905 - 1991)

    Catch the Ears of the Pig, 1948

    24,5 x 29 cm

    engraving, paper

    Signed lower right Szv 1948 and Vladimir Szabó

    55 000 Ft

    Details
  •  Dudits, Andor - Spanish women

    Dudits, Andor

    (1866 - 1944)

    Spanish women

    80x95 cm

    Oil on wood

    Signed lower left: Dudits A.

    645 000 Ft

    Details
  • Bor, Pál - Sea, boats, waving

    Bor, Pál

    (1889 - 1982)

    Sea, boats, waving

    51x73 cm

    oil on paper

    Unsigned

    365 000 Ft

    Details
  •  Sinkó, István - Note Paper, 1995

    Sinkó, István

    (1951 - )

    Note Paper, 1995

    70x50 cm

    litography

    Signed lower left: Jegyzetlap (Sienna) (figura); signed lower middle: litó próba 2; signed lower right: Sinkó 95

    75 000 Ft

    Details
  •  Szirányi, István - Forest Going, 1997

    Szirányi, István

    (1951 - )

    Forest Going, 1997

    70x50 cm

    serigraphy

    Signed lower left:Erdő kerülő; Signed lower middle: 14/14; Signed lower right: Szirányi

    56 000 Ft

    Details
  •  Mersits, Piroska - Rooster

    Mersits, Piroska

    (1926 - 1988)

    Rooster

    13,5x8 cm

    Indian ink on paper

    Unsigned

    85 000 Ft

    Details
  •  Ék, Sándor (Alex Keil) - Landscape at Hármashatár-hegy

    Ék, Sándor (Alex Keil)

    (1902 - 1975)

    Landscape at Hármashatár-hegy

    24x48,5 cm

    oil, cardboard

    Signed lower right: Ék Sándor

    245 000 Ft

    Details
  • Unknown painter - Resting Nude

    Unknown painter

    Resting Nude

    30 x 39 cm

    engraving, paper

    Signed lower right (unreadable)

    35 800 Ft

    Details
  •  Wahorn, András - Girls in black

    Wahorn, András

    (1953 - )

    Girls in black

    22x34,7 cm

    mixed media, paper

    Signed lower in the middle: Wahorn

    435 000 Ft

    Details
  •  Móricz, Margit, - On the waterfront

    Móricz, Margit,

    (1902 - 1990)

    On the waterfront

    68x57 cm

    Oil on canvas

    Signed lower right: Móricz

    Details
  •  Benes, József - Completed, 1997

    Benes, József

    (1938 - 2017)

    Completed, 1997

    70,5x100 cm

    litography

    Signed lower left: Befejezve; signed lower middle :Próba 2; signed lower right: Benes József '97

    85 000 Ft

    Details
  • Hornyánszky, Gyula - Abstract Forms (Red and Blue)

    Hornyánszky, Gyula

    (1924 - 1995)

    Abstract Forms (Red and Blue)

    60x40 cm

    Feltpen on paper

    Unsigned

    165 000 Ft

    Details
  •  Rózsahegyi, György - Portrait of Jenő Szekula Writer

    Rózsahegyi, György

    (1940 - 2010)

    Portrait of Jenő Szekula Writer

    29.5x21 cm

    Graphite on paper

    signed lower right: RGY monogram, with autograph dedication of person depicted

    65 000 Ft

    Details
  • Orosz, János - Self Portrait 1962

    Orosz, János

    (1932 - )

    Self Portrait 1962

    15,5x9,2 cm

    Ink, paper

    Signed lower right: Orosz János 1962

    75 000 Ft

    Details
  •  Náray Tamás -  Towers of Babel

    Náray Tamás

    (1958 - )

    Towers of Babel

    110x90 cm

    giclée on canvas

    565 000 Ft

    Details
  • Unknown painter, 18th century - Port

    Unknown painter, 18th century

    Port

    21x25,5 cm

    Oil, canvas

    Unsigned

    195 000 Ft

    Details
  •  Szőnyi, István - Landscape, mid 1920s

    Szőnyi, István

    (1894 - 1960)

    Landscape, mid 1920s

    29,5x46 cm

    Coal, paper

    Signed lower left: Sz.I.

    950 000 Ft

    Details
  • Károly Nagy - Rainy Day

    Károly Nagy

    (1903 - 1978)

    Rainy Day

    43.3x61.2 cm

    oil on paper

    signed lower left: Nagy 67. I. 22.

    425 000 Ft

    Details
  • Slevenszky, Lajos - The violin (Summer vacation)

    Slevenszky, Lajos

    (1910 - 1975)

    The violin (Summer vacation)

    78x59,5 cm

    oil on canvas

    Signed lower left: Slevenszky

    585 000 Ft

    Details
  •  Gy. Sándor János - Homewards

    Gy. Sándor János

    Homewards

    70 x 50 cm

    oil, canvas

    Signed lower right Gy. Sándor János 929

    385 000 Ft

    Details
  • Péli, Mandula - Serigraphy, 1999

    Péli, Mandula

    (1969 - )

    Serigraphy, 1999

    44x44,5 cm

    serigraphy

    Signed lower left: Szitanyomat; signed lower middle: E.A. XVI/XVI; signed lower right: Péli Mandula '99

    68 000 Ft

    Details
  •  Bálint, Rezső - View of Budapest (View from Buda Castle)

    Bálint, Rezső

    (1885 - 1945)

    View of Budapest (View from Buda Castle)

    59x42,5 cm

    Pastel on paper

    Jelezve balra lent: Bálint R.

    565 000 Ft

    Details
  •  Bartók, Sándor - At the Expense of the Courtesan…, 1990

    Bartók, Sándor

    (1948 - )

    At the Expense of the Courtesan…, 1990

    31 x 22 cm

    indian ink, paper

    Unsigned

    66 000 Ft

    Details
  •   - Winter Landscape, 1913

    Winter Landscape, 1913

    75x93 cm

    Oil on canvas

    Signed lower left: Bánsági V 913

    675 000 Ft

    Details
  •  Unknown Artist, beginning of the 20th - Family, beginning of the 20th

    Unknown Artist, beginning of the 20th

    Family, beginning of the 20th

    8,5 x 6,5 cm

    mixed media, ivory

    Signed middle right (unreadable)

    75 000 Ft

    Details
  •  Istókovits, Kálmán - Circus Scene

    Istókovits, Kálmán

    (1898 - 1990)

    Circus Scene

    39,5x55 cm

    oil on fibre-board

    Signed lower right: Istókovits K.

    435 000 Ft

    Details
  • Unknown painter - Joseph and Pothifar's Wife, c. 1930

    Unknown painter

    Joseph and Pothifar's Wife, c. 1930

    26 x 26 cm

    engraving, paper

    Signed lower right (unreadable)

    95 000 Ft

    Details
  •  Félix Adrien Bonfils  - Jerusalem Ecce Homo

    Félix Adrien Bonfils

    (1831 - 1885)

    Jerusalem Ecce Homo

    27,5x21,5 cm

    Mark on the picture: Bonfils, 252 Au de l ecce Homo Jerusalem

    45 000 Ft

    Details
  • Bor, Pál - Master shoemaker smoking pipes

    Bor, Pál

    (1889 - 1982)

    Master shoemaker smoking pipes

    36x22 cm

    Pencil on paper

    Unsigned

    85 000 Ft

    Details
  • Unknown painter - Street address

    Unknown painter

    Street address

    41x31 cm

    Oil on wood

    Signed on back: Unreadable

    135 000 Ft

    Details
  •  Szőnyi, István - Sitting man, mid 1930s

    Szőnyi, István

    (1894 - 1960)

    Sitting man, mid 1930s

    21,5x33,5 cm

    Pencil on paper

    Signed lower right: Sz.I.

    480 000 Ft

    Details
  • Gaál, Ferenc - Nudes in Open Air

    Gaál, Ferenc

    (1891 - 1956)

    Nudes in Open Air

    50 x 61 cm

    oil, canvas

    Signed lower left Gaál F 923

    845 000 Ft

    Details
  •  Szalma, Edit - Colorful Composition

    Szalma, Edit

    (1964 - )

    Colorful Composition

    30x42 cm

    mixed media on paper

    Signed lower right: Szalma Edit

    64 000 Ft

    Details
  •  Stefanovits, Péter - Test I., 1999

    Stefanovits, Péter

    (1947 - )

    Test I., 1999

    35x24,7 cm

    serigraphy, paper

    Signed lower left: Test I.; signed lower middle: szita 19/20 1999; signed lower right: Stefanovits

    59 500 Ft

    Details
  • Unknown artist - The Pretty Foil Fencer, c. 1950

    Unknown artist

    The Pretty Foil Fencer, c. 1950

    17.8x13 cm

    Unsigned

    75 000 Ft

    Details
  • Unknown artist - Paint Test Cloud 7.

    Unknown artist

    Paint Test Cloud 7.

    70x50 cm

    mixed media, paper

    Signed lower right: (unreadable)

    85 500 Ft

    Details
  •  Németh, András - Lenin Speak

    Németh, András

    (1941 - )

    Lenin Speak

    37,5x71 cm

    engraving

    Signed lower left: Lenin beszél; Signed lower right: 1968 Németh András

    34 500 Ft

    Details
  • Bor, Pál - Flood trees

    Bor, Pál

    (1889 - 1982)

    Flood trees

    36x25 cm

    Watercolour, cardboard

    Unsigned

    275 000 Ft

    Details
  • Jándi, Zsuzsanna - Pierced Landscape, 1980

    Jándi, Zsuzsanna

    (1947 - )

    Pierced Landscape, 1980

    70x90 cm

    Oil on canvas

    Signed lower right: Jándi Zs. 1980

    115 000 Ft

    Details
  • Zsankó, László - Outbreak, 2000

    Zsankó, László

    (1966 - )

    Outbreak, 2000

    100x70 cm

    litography

    Signed lower left: Kitörés; signed lower middle: színes litográfia Próba II; signed lower right: Zsankó László 2000

    94 000 Ft

    Details
  •  Mizser, Pál - Still Life, 1967

    Mizser, Pál

    (1941 - )

    Still Life, 1967

    80 x 60 cm

    oil, board

    Signed lower left Mizser 67

    235 000 Ft

    Details
  •  Kmetty, János - In Nagybánya Garden, 1920s

    Kmetty, János

    (1889 - 1975)

    In Nagybánya Garden, 1920s

    71x56 cm

    oil, canvas

    Signed lower right: Kmetty

    5 760 000 Ft

    Details
  •  Dombay, Lelly (Dombay Lelli, Dornis Istvánné) - Mirage

    Dombay, Lelly (Dombay Lelli, Dornis Istvánné)

    (1914 - 1999)

    Mirage

    70 x 100 cm

    oil, canvas

    Signed lower right Dombay

    438 000 Ft

    Details

Back

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …

Next

We are looking for high quality works of the selected artists for immediate purchase.

Details

Newsletter

Subscribe to our newsletter to stay informed about upcoming auctions, exhibitions, and newly arrived works of art.

Give your personal data:*

Condition Report

Your Name
Your e-mail
Your phone
book_directory

*Required field

Thank you for your interest.
Our colleagues will contact you soon at the address, that you given.
  • Auction

    We accept consignments for our next auction
    We accept consignments constantly for our seasonal sale.
    We accept consignments for our next auction
    We accept consignments constantly for our seasonal sale.
  • Exhibitions

    Founded Paintings - Discoveries and Surprises from the Art Trade of the Last 20 Years
    A Megtalált képek nem csupán egy újabb kötet a magyar festészetről. Bár festmények és róluk szóló elemzések...
    Founded Paintings - Discoveries and Surprises from the Art Trade of the Last 20 Years
    A Megtalált képek nem csupán egy újabb kötet a magyar festészetről. Bár festmények és róluk szóló elemzések találhatók benne, mégis sokkal több, mint egyszerű művészettörténet: megdöbbentően...
  • Painting valuation

    We are looking for
    You have the opportunity to receive a free valuation at our art gallery. Our gallery's experts will provide you with...
    We are looking for
    You have the opportunity to receive a free valuation at our art gallery. Our gallery's experts will provide you with a complimentary valuation for all paintings, graphic works, statues, and any...

Contact

1055 Budapest, Szent István körút 5.
  • +36 1 269 3148
  • |
  • gallery@kieselbach.hu
Opening hours: Monday - Sunday 10 am to 6 pm
Follow us!
  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
  • Youtube
  • Purchase
  • Certificate of authenticity for every work of art
  • Auction
  • Webshop
  • We purchase
  • We are looking for
  • We can help you sell your paintings!
  • Painting valuation
  • To our auction
  • To purchase
  • To our database
  • Wanted! We are looking for specific paintings
  • We present
  • We are making Hungarian art world famous!
  • Artists, Works of Art
  • Exhibitions
  • Lexicon of Hungarian Art Collectors
  • Pro Search
  • Postatakarékpénztár
  • Information
  • Our colleagues are pleased to help you!
  • News
  • About Us
  • Legal Notice
  • Impressum
  • General Terms and Conditions - Auctions
  • How can you purchase by us?
  • General contract terms (hereinafter referred to as gct) – electronic trading (web shop)
Our artworks are insured by UNIQA
The site uses cookies to enhance user experience. Browsing this page, you agree to this. Details" Accept
  • Log in / Registration
  • Select language
    • Hungarian
    • English
  • Auctions
  • Webshop
  • Artists, Works of Art
  • Exhibitions
  • Books
  • News
  • About us
  • Bid online