
logo
  • +36 1 269 3148
  • gallery@kieselbach.hu
  • 0
  • Belépés / Regisztráció
  • Hivatalos fordítások

    • Magyar
    • Angol

    Google fordító

Festmények

Kérjük válasszon!

 

Festmények

 

Fotográfia

  • Belépés / Regisztráció
  • Nyelv kiválasztása
    • Magyar
    • Angol
  • Aukció
  • Webshop
  • Művészek, Alkotások
  • Kiállítások
  • Könyvek
  • Hírek
  • Rólunk
  • Online licit
  • Művészek szerint

  • Stílusok szerint

  • Kategória szerint

  • Összes alkotás

  • Művészek ABC
  • Webshop Stílusok
  • Kategóriák

  • Műgyüjtők
  • WANTED!
  • Enteriőr

  • Emberábrázolás

  • Megvásárolható Sz...

  • Arckép

  • Csendélet

  • Erotika (18+)

További kategóriák

  • Szobor

  • II. világháború u...

  • Impresszionizmus

  • Szürrealizmus

  • Absztrakt művészet

  • Art deco

További stílusok

  • Bene Géza

  • Gábor Móric

  • Zichy Mihály

  • Moholy-Nagy László

  • Heintz Henrik

További művészek

További Fotográfusok

  • Genthon István

  • Sas Ede

  • Pintér Sándor

  • Glück Frigyes

  • Fekete János

  • Kováts István

További műgyűjtők

  • Könyvek
  • Megvásárolható
  • Youhu

  • A valóság szerelmese -...

  • SCHEIBER

  • IDŐRŐL IDŐRE 1985

  • A MAGYAR FORRADALOM 1956 NAPLÓ

  • Gorka Géza életműve...

Összes könyv

  • Megtalált képek

  • Szőnyi István

  • Youhu

  • A valóság szerelmese -...

  • A TITKOS GYŰJTEMÉNY

  • ARANYKOROK ROMJAIN

*all_book*

  • Online licit
  • Aktuális aukciók
  • Műtárgy beadása
  • Korábbi aukciók

  • Hogyan vásárolhat nálunk?

77. tavaszi aukció

Időpont:

2025. május 28. 18:00 - 2025. május 28. 23:00

Helyszín:

Budapest Marriott Hotel

Aukció
részletei

Aukcióra keresünk

A Kieselbach Galéria megalakulásától kezdve a magyarországi aukciós piac meghatározó szereplője.

Műtárgy beadása

  • 76. aukció

     
  • 75. Őszi aukció

     
  • 74. Tavaszi aukció

     
  • 73. Téli aukció

     
  • Aukció
    részletei

  • Korábbi kiállítások
  • Megtalált képek -...

     
  • Mengyán András: ...

     
  • Válogatott művek ...

     
  • Emlékezés Vera Mo...

     
  • Korábbi
    kiállítások

Festményértékbecslés

Galériánkban lehetősége van festményeinek ingyenes értékbecslésére. Több évtizedes gyakorlattal rendelkező szakembereink árajánlatot adnak minden hozzánk eljuttatott...

Megvesszük!

Galériánk készpénzért is vásárol művészeti alkotásokat. Kérje ingyenes értékbecslésünket, hogy tisztában legyen a birtokában lévű művek értékével!

  • Utazás

     
  • Tudomány

     
  • Történelem-Kép

     
  • Facebook oldal

     
  • Kapcsolat

  • Sajtó

  • Szakértőink

  • Célunk

  • Társadalmi szerepvállalás

  • Címlap
  • >>
  • Perlrott Csaba Vilmos
  • >>
  • Parkban, 1907

Perlrott Csaba Vilmos (1880 - 1955)

Parkban, 1907

 Perlrott Csaba Vilmos - Parkban, 1907 | 70. aukció aukció / 70 tétel
  • Eredetiségigazolás minden megvásárolt képhez
    Eredetiségigazolás minden megvásárolt képhez

  • Személyes megtekintés galériánkban
    Egyeztetés után a Kieselbach galéria és aukcióházban, Budapesten.

  • Ingyenes festmény értékbecslés
    Ingyenes festmény értékbecslés

76,5x98,5 cm
Olaj, vászon
Jelezve balra lent: Perlrott Vilmos 907 NB

70. aukció / 70. tétel (2022-12-20)
Kikiáltási ár: 48 000 000 Ft / 118 747 EUR
Becsérték: 70 000 000 Ft- 110 000 000 Ft
/ 173 173 EUR - 272 129 EUR

Figyelem! A jelzett valuta árak kizárólag információs céllal szerepelnek a listában.
Az elszámolás alapja minden esetben a vételár kiegyenlítése napján érvényes valutaárfolyam.

Az alkotáshoz eredetiségigazolást adunk!

70. aukció

Időpont:

2022. december 20. 18:00 - 22:00

  • Általános aukció feltételek

Kérdése van?

Kapcsolat

Önnek is van Perlrott Csaba Vilmos képe?

Kérjen ingyenes értékbecslést, akár teljes hagyatékra is! Hasonló alkotását megvásároljuk készpénzért, átvesszük aukcióra vagy webgalériánkban kínáljuk.

Kérjen ingyenes értékbecslést
  • Legnagyobb magyar festménygyűjtemény
    Több mint 100.000 magyar művészi alkotás.

  • Eredetiségigazolás minden megvásárolt képhez
    Eredetiségigazolás minden megvásárolt képhez

  • Személyes megtekintés galériánkban
    Egyeztetés után a Kieselbach galéria és aukcióházban, Budapesten.

  • Ingyenes festmény értékbecslés
    Ingyenes festmény értékbecslés

Tanulmány

Főmű álnéven

2019 őszén, egy francia aukciósház kínálatában találkoztam először e rendkívül izgalmas, a magyar Vadak jól ismert stílusjegyeit mutató, de akkor még – meglepő módon – Rippl-Rónai József szignóját viselő festménnyel. Azon kevesek, akik nem rettentek el rögtön a nyilvánvalóan utólagos, ügyetlen kalligráfiájú és a mű stílusával nehezen összeegyeztethető jelzéstől, lázasan kutatni kezdték a mű valódi szerzőjének kilétét. Közöttük voltam én is, de sokkal könnyebb kiinduló helyzetben, mint kollégáim legtöbbje: röviddel e titokzatos mű felbukkanása előtt ugyanis módom volt tanulmányozni egy szokatlan stílusa ellenére vitathatatlanul eredeti Perlrott-képet, amely számos szempontból tökéletes analógiának bizonyult. Néhány szerencsés „kiválasztott” kivételével senki sem ismerte ezt a kiváló kvalitású, Nagybányán készült, 1908-as datálással ellátott kompozíciót – fényképe most először, e katalógus lapjain kerül a nyilvánosság elé.

Egy ideig „csupán” e közeli stiláris analógia teremtett kapcsolatot a két műalkotás között. Ám a Parkban szerencsére néhány hónappal ezelőtt hazatért Franciaországból, s az alaposabb vizsgálatoknak köszönhetően időközben az is kiderült, hogy az utólagos, hamis Rónai-jelzés alatt ott lapult Perlrott jellegzetes, ma már szabad szemmel nehezen kiolvasható, de a gondos fotózás segítségével egyértelműen azonosítható szignatúrája, sőt a datálás és a mű születési helyére – Nagybányára – utaló rövidítés is kibetűzhető. „Perlrott Vilmos 907 NB” – olvashatjuk a festmény bal alsó sarkában. Ez a névvariáció a kép készítésének időszakában, 1905 és 1909 között többször is feltűnik Perlrott fauve stílusú festményein, sőt az ekkor írt leveleiben és a róla szóló korabeli cikkek hasábjain is leginkább ezzel a névvariánssal találkozunk.

Nagy átkeresztelések

Az attribúció kérdése már régóta a művészettörténészi munka legizgalmasabb, legnagyobb közérdeklődést kiváltó területe. Az elmúlt évszázadokból kalandregénybe és filmvászonra kívánkozó számos példa idézhető, miként változott egy-egy fontos festmény szerzőjének kiléte a kutatás előrehaladtával, az új vizsgálati technikák elterjedésével vagy éppen a frissen előkerülő művekből nyert tanulságok nyomán. Ezek hosszú sorából e helyen elég csupán néhány jól dokumentált hazai példát megemlíteni. Az egyik legismertebb és egyben legtragikusabb történet a közel 130 évvel ezelőtt hatalmas hírlapi vihart és élénk parlamenti vitát kiváltó Piombo-ügy, amely nem csupán hónapokig tartó művészeti és politikai botrányt kavart, de szó szerint emberáldozatot is követelt. Az 1890-es évek közepén a millenniumi felbuzdulás kulturális vetületeként a kormányzat jelentős műtárgyvásárlásról határozott. A kultusztárca vezetője a magyar múzeumügy egyik legjelentősebb alakját, a kitűnő szeméről és laza financiális fegyelméről elhíresült Pulszky Károlyt bízta meg azzal a grandiózus feladattal, hogy Itáliába utazzon és mintegy 400 ezer forintért szerezzen be műtárgyakat a Szépművészeti Múzeum számára. A tekintélyt parancsoló, többek között Rubens, Dürer, Van Dyck és Lorenzo Lotto műveit felvonultató akvizíció legkvalitásosabb tétele a híres Scarpa-gyűjtemény árveréséről megkaparintott, hagyományosan Raffaello művének tekintett férfiképmás volt. A pazar nemesi portréról azonban hamar bizonyossá vált, hogy valójában a szintén kitűnő, de itthon csupán kevesek által ismert Sebastiano del Piombo alkotása. Bár ma már általánosan elfogadott nézet, hogy az időközben a Szépművészeti Múzeum egyik legragyogóbb ékköveként hatalmas nemzetközi karriert befutó mű felveszi a versenyt a legszebb Raffaello-portrékkal is, ez a tény a századforduló éveiben sajnos nem jelentett gyógyírt a nyilvánosan meghurcolt, sikkasztással vádolt, emigrációba kényszerített és végül életét saját kezével kioltó Pulszky Károly számára. A szomorú emberi drámán túl a mai kor számára fontosabb az alábbi tanulság: a nagy nevek „gravitációs teréből” kiszabaduló műalkotások sokszor éppen akkor vívják ki az őket megillető presztízst, amikor a hangzatos, de kétes attribúciót, a névfetisizmus bódító ködét eloszlatja az objektív tudományos kutatás. Mikor a rejtély – miként a most tárgyalt festmény esetében is – végre egyértelműen megoldódik.

Művészettörténész berkekben szintén jól ismert, rendkívül tanulságos példa annak a tabáni témájú tájképnek az esete, amely éppen ötven éve, 1972 decemberében tűnt fel a Bizományi Áruház Vállalat téli árverésén, Galimberti Sándor munkájaként. Az MNG által megvásárolt, itthon és külföldön számos alkalommal kiállított, sőt a Galimberti-monográfia címoldalán is reprodukált kép attribúciójáról idővel kiderült, hogy finoman szólva is gyenge lábakon áll. Matits Ferenc művészettörténész ugyanis nem csupán számos közeli analógiával ingatta meg a korábbi meghatározást, de megtalálta a kompozíció támadhatatlan, ráadásul szignált rajzi vázlatát is, amely cáfolhatatlan bizonyítékul szolgált arra nézve, hogy a festmény valójában a kevésbé ismert, de egy sor kiváló kvalitású művet alkotó Simon György János keze munkája.

A 20. századi magyar műkereskedelem történetében minden bizonnyal a Teniszező társaság című kép esete adja a legszebb példát arra a kivételes alkalomra, amikor a hamis szignóval operáló csaló a saját csapdájába zuhan. Az eredetileg jelzetlen művet a könnyebb eladás reményében a 2000-es évek elején akkori tulajdonosai hamis Gulácsy-szignóval látták el. Ily módon a csalóknak sikerült is vevőt találniuk egy korábban pazar, de akkor már romjaiban heverő gyűjtemény bizonytalan ítéletű, aggastyánkorú tulajdonosának személyében. Az igazság pillanata akkor érkezett el, amikor a kép egy aukciósház kínálatában végre szakértő szeme elé került: Bellák Gábor kutatásai során ugyanis hamar világossá vált, hogy a hamisítók egy eredeti, felettébb bájos, közel hét évtizeden át lappangó Csontváry-festményt kótyavetyéltek el „Gulácsyként”. A csodálkozó csalók az aukción minden bizonnyal dermedten nézték végig, amint az új tulajdonos több mint 100 millió forintot fizet ki a mű vételáraként.

Közeledve a hamis Rippl-szignótól megfosztott Perlrott-festmény készítésének idejéhez, érdemes megemlékezni két modern kompozícióról, amelyek évtizedeken át téves attribúcióval szerepeltek a művészettörténeti szakirodalomban és a kiállításokon. A Kieselbach Aukciósház 1999 decemberi árverésén került kalapács alá egy kitűnő kvalitású, fauve stílusjegyeket mutató tájkép Kikötő címmel, amely a Magyar Nemzeti Galéria 1984-es Orbán Dezső-kiállításán még az Ausztráliába emigrált egykori Nyolcak-tag korai műveként, jól olvasható, de nyilvánvalóan utólagos és hamis szignóval szerepelt. A stíluskritikai vizsgálat szerencsére minden kételyt eloszlatva bizonyítani tudta Pechán József szerzőségét, így az árverésnek köszönhetően egy igazi remekművel bővült a vajdasági származású magyar festő fájóan szűkös életműve.

Hasonló folyamat végére került pont Barki Gergely kutatásainak köszönhetően, aki a 80-as évek elején még Perlrott Csaba Vilmos feltételezett alkotásaként reprodukált, jelzetlen Parkrészlet című képet a 2010-es évek elején – meggyőző történeti és stiláris érvek alapján – Czóbel Béla 1906-os műveként azonosított. A festmény azóta számos tárlaton aratott sikert, többek között a Musée d’Orsay 2013-as Allegro Barbaro című kiállításán öregbítette alkotója és a modern magyar festészet nemzetközi hírnevét.

Indulás!

Perlrott 1906. december 4-én, az Országos Magyar Izraelita Közalap 400 koronás ösztöndíjával utazott első alkalommal Párizsba. Bár már 1896-ban látogatta a budapesti Iparrajziskola kurzusait, igazi felfedezője évekkel később Koszta József volt, aki egy véletlennek köszönhetően ismerte meg az apja békéscsabai műhelyében dolgozó fiatal órásinas rajzait. Röviddel később maga mellé vette és néhány hónapra tanítványául fogadta. 1903-tól kezdve nyaranta a nagybányai szabadiskolában dolgozott, ahol elsősorban Ferenczy Károly és Iványi-Grünwald Béla mellett képezte magát. A művészeti íróként is fontos szerepet játszó fiatal festőtárs, Bálint Rezső 1934-ben így emlékezett vissza közös élményeikre és a magyar modernizmus talán legizgalmasabb korszakára: „A negyedszázad előtti nagybányai művészélet nagy nevek lenyűgöző hatásával van telítve: Cézanne, Gauguin, Van Gogh – és a még nyugtalanabb élőktől: Picasso, Braque, Matisse tüzétől. […] Párizs mint a messzi ígéret földje ugrik közel az imént zsendülésbe szökellt, pompázó Nagybánya művészetéhez. Az »öregek« (mindannyian alig negyven körül), Ferenczy, Thorma, Grünwald, Réti: rosszalló fejcsóválással nézik a fiatalok eliramodását. Perlrott Csaba is az első, aki Párizsba röpül. Szédülten bolyong a Louvre, a Guimet, a Cluny-múzeum termeiben. Matisse-nál tanul.”

Legtöbb fiatal festőtársához hasonlóan Perlrott első útja is a Julian Akadémiára vezetett, de idővel több más magániskolát is kipróbált. Az igazi revelációt mégis sokkal inkább a hivatalos oktatáson kívül megtapasztalt élmények, Párizs sokat emlegetett, utánozhatatlan varázsa jelentette számára: a nemzetközi, örökké változó intellektuális közeg, az inspiráló kávéházi élet, az egymást érő kiállítások, egyszóval a legújabb művészeti törekvések megunhatatlan és kimeríthetetlen „vására”.

1907 – Párizs szelleme Nagybányán

A mű születésének éve, 1907 az egyik legmeghatározóbb esztendő Perlrott festői pályáján. Egykori műteremtársa, Bornemisza Géza így idézte fel ezt a páratlanul inspiráló időszakot: „Jól emlékszem arra a lázas munkára, ami akkor egy kis körben szinte versengve folyt. A Cité Falguière 14. és 7. tudnának erről mesélni sokat. Legendás szép idők ezek ma. Sokat ígérő magvetések ideje. Ismerjük személyesen Matisse-t, Picassót, Rousseau-t, együtt járunk Matisse-hoz iskolába. Sorba kerül itt minden festői lehetőség megvitatása. Hol színben gondosan értékelt, hol ma formailag összefoglalt, holnap felbontott tanulmányok, estéről-estére rajzolás és kroki nap-nap mellett, majd modellek otthon, vagy tájkép, csendélet.”

Bár Perlrott 1929-es visszaemlékezésében egy évvel korábbra teszi, a Parkban születési évében, 1907-ben találkozott először legfontosabb fiatalkori példaképeivel, akik egész pályájára döntő hatást gyakoroltak. „Egyik szombat este – olvashatjuk a róla szóló kötet lapjain – meghívást kaptam egy híres műgyűjtőhöz, Leo Steinhez, (aki maga is festő és művészettörténész volt), s ő megismertetett a világ legnagyobb, illetve a mi korunk legjobb művészeivel. Ez alkalommal ismerkedtem meg Matisse, Picasso, Derain, majd a következő szombat estéken Delaunay, Braque és másokkal. […] Henry Matisse volt az, aki döntő hatással lett jövő fejlődésemre. Otthagytam a Julien Académiát és hatodmagammal megnyitottuk az első Matisse-iskolát, a rue de Sévresben, egy volt kolostor földszintjén.”

A párizsi élmények alapvető fordulatot hoztak Perlrott művészi hitvallásában. „A látottak és hallottak megrendítették minden hitemet Nagybánya iránt” – olvashatjuk 1929-es önéletrajzában. Ez a hirtelen jött pálfordulás persze nem a helynek, sokkal inkább a vezető mesterek meghaladni vélt hagyományos festői felfogásának szólt. A plain air naturalizmus már nem elégítette ki a legmodernebb irányzatokkal frissen megismerkedő fiatal festőt. Mindezek ellenére 1907 tavaszán szokás szerint visszatért a Zazar parti városba, sőt – most már önálló festőként, választott mester nélkül – az egész nyarat a művésztelepen töltötte.

Bár cáfolhatatlan bizonyíték mindeddig nem került elő, szinte bizonyos, hogy a telepi munkát megszakítva Perlrott is megnézte a Nemzeti Szalon korszakos jelentőségű Gauguin-tárlatát 1907 májusában. A művész- és gyűjtőkörökben elsöprő szenzációt jelentő tárlat fő attrakcióját Paul Gauguin hatvannégy alkotása jelentette, de néhány festmény és rajz erejéig Cézanne, Louis Valtat, Maurice Denis vagy éppen Emile Bernard, sőt Matisse művészete is bemutatásra került. A fiatal magyar festők többségéhez hasonlóan Perlrott kibontakozó új stílusára is reveláló hatást gyakorolt Gauguin művészete. Ezekben az esztendőkben őt tartotta a posztimpresszionizmus legkiválóbb képviselőjének. „Egy ideig meghatott bámulója voltam ennek a mesternek” – olvashatjuk a már többször idézett, 1929-es memoár lapjain. Ez a vonzalom az 1907 folyamán készült műveken, így a most felbukkant Parkban című kompozíción is könnyedén kimutatható. A nyers, szinte darabos formálás, a hangsúlyos stilizáltság és a primitivizmus jellegzetes stílusjegyei egyaránt Gauguin képeit idézik. A nagy, élénk színű, szinte bontatlan foltok dekoratív ereje, a homogén színmezőket körbeölelő hangsúlyos kontúrok, a formákról „leváló” rajzos elemek megjelenése, a kifejezés erejét fokozó tudatos torzítás, valamint a logikus léptékrendből kiugratott motívumok perspektívatorzító hatása éppen úgy jellemezte a francia posztimpresszionizmus képviselőinek munkáit, mint Perlrott választott mestere, Matisse művészetét. Ezek az elemek mind feltűnnek a Parkban szokatlanul komplex kompozíciójában, Perlrott korai fauve korszakának egyik legjelentősebb darabján.

A helyszín

Pelrott 1907-ben festett képe Nagybánya népszerű séta- és szórakozóhelyét, a Zazar jobb partján elterülő Széchenyi-liget alakokkal benépesített részletét ábrázolja. A város egyik büszkesége az 1890-es évektől kezdve mulatóhelyként, népünnepélyek helyszíneként is szolgált: állandó kertészlak mellett vendéglő, zenepavilon, tánctér, teniszpálya, melegház, sőt lövölde is épült a sétányokkal, kanyargós utakkal, díszkertekkel, grandiózus fasorokkal és egy csónakázásra is alkalmas tóval tagolt park területén. A Liget a millennium évében újabb funkcióval bővült: itt kapott helyet a festőiskola első műteremháza, így néhány esztendő alatt minden túlzás nélkül a magyar festészet egyik legfontosabb, kultikus centrumává vált. A magasba törő fenyőkkel, gyertyán- és gesztenyefákkal, díszbokrokkal és virágcsoportokkal ékesített Liget a nagybányai festők kedvelt témájává vált: az „öregek” közül Réti és Ferenczy éppen úgy megörökítette, mint a neós Ziffer Sándor és Boromisza Tibor, vagy éppen Kádár Géza. Minden bizonnyal itt készült Perlrott kompozíciójának talán legközelebbi párhuzama, Czóbel Béla Parkrészlet című munkája is.

Átvilágítás – a kompozíció dinamizálása

A síkban kiterülő, erős rálátásban megfestett kompozíció alapvető dinamikáját a sétaút átlós iránya határozza meg, amelyet a gondosan elhelyezett alakok tudatosan torzított, a valós látványtól elemelt arányrendszere zavarba ejtő izgalommal tölt meg. Perlrott a látszólagos spontaneitás, az esetlegesség érzetét keltő nagyvonalú formálás ellenére valójában semmit sem bízott a véletlenre: a festmény infravörös tartományban készített fényképén jól látható, hogy a mű előkészítő munkálatai során az alkotó sűrű négyzethálót rajzolt a vászonra. Fontos volt számára, hogy az egyes kompozíciós elemek az előre megtervezett, vázlaton rögzített helyen és méretben kerüljenek a végleges felületre.

A mélyebb rétegeket láttatni képes röntgenfelvétel arról is számot ad, hogy Perlrott a munka során több helyen is jelentős módosításokat hajtott végre. A kompozíció bal alsó sarkában látható rózsaszín blúzos hölgy a kép első változatán még nem magányosan olvassa a kezében tartott könyvet, hanem fejét a nézőtől elfordítva társalkodik partnerével. A mögöttük feltűnő sárga kabátos alak is jelentős változáson esett rá: a fehér sapkás férfi a korábbi verzión még kalapot visel, míg a mellette ülő hölgy ruhájára csak az utolsó rétegben került fel a kifejezetten modern szemlélettel megoldott, a formáról leváló rajzos „abroncsháló”. A röntgenfelvétel és a normál fénnyel készült fénykép összevetéséből az is jól látható, hogy Perlrott több alakot is később, kifejezetten a kompozíció dinamikájának fokozása miatt festett a felületre: a szalmakalapos férfitól balra látható, háttal álló nőalakon kívül még további három figura került a képre a festmény fejlesztésének második fázisában, kifejezetten modernebb, a párizsi élményekhez szorosabban kötődő összhatást kölcsönözve a képnek. Ezt az attitűdöt erősíti az a merész gesztus, ahogy Perlrott a festmény bal szélével brutálisan átvágja a piros napernyős nőalakot. Ez a hangsúlyos vörös színfolt komplementer párjával, a kompozíció jobb felső sarkát domináló zöld felülettel együtt tökéletes keretbe foglalja az egész kompozíciót.

Perlrott Csaba Vilmos Parkban című festményének felbukkanása és azonosítása az utóbbi évek egyik legizgalmasabb művészettörténeti szenzációja. A magyar fauve festészet méretével is kiemelkedő remekműve hosszú évtizedeken át utólagos, hamis Rónai-szignóval „felékítve” rejtőzött egy Franciaországban élő magyar gyűjtő párizsi otthonában. A közelmúltban hazakerülve, a művel végre szemtől szembe állva sikerült azonosítani valódi alkotóját, egy korai, múzeumi rangú alkotással bővítve Perlrott Csaba Vilmos kimeríthetetlen izgalmakat rejtő életművét.

MÁS ALKOTÁSOK A WEBSHOPBÓL

Vissza

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …

Tovább

  •  Perlrott Csaba Vilmos - Asztali csendélet könyvvel, 1940-es évek

    Perlrott Csaba Vilmos

    (1880 - 1955)

    Asztali csendélet könyvvel, 1940-es évek

    65 × 50 cm

    Olaj, karton

    Jelezve jobbra lent: Perlrott Csaba

    Részletek
  •  Perlrott Csaba Vilmos - Támaszkodó akt

    Perlrott Csaba Vilmos

    (1880 - 1955)

    Támaszkodó akt

    36x24 cm

    Szén, papír

    Jelezve balra lent: Perlrott Csaba

    485 000 Ft

    Részletek
  •  Perlrott Csaba Vilmos - Női akt modell 1910-es évek

    Perlrott Csaba Vilmos

    (1880 - 1955)

    Női akt modell 1910-es évek

    22x30 cm

    Szén, papír

    Jelezve középen lent: Perlrott Csaba

    385 000 Ft

    Részletek
  •  Perlrott Csaba Vilmos - Párizsi modell, 1910-es évek

    Perlrott Csaba Vilmos

    (1880 - 1955)

    Párizsi modell, 1910-es évek

    28,5x24,5 cm

    Ceruza, papír

    Jelzés nélkül

    385 000 Ft

    Részletek
  •  Perlrott Csaba Vilmos - Fekvő női akt

    Perlrott Csaba Vilmos

    (1880 - 1955)

    Fekvő női akt

    27x36 cm

    Ceruza, papír

    Jelzés nélkül

    385 000 Ft

    Részletek
  •  Perlrott Csaba Vilmos - Katedrális, 1921

    Perlrott Csaba Vilmos

    (1880 - 1955)

    Katedrális, 1921

    113x68 cm

    Olaj, vászon

    Jelezve jobbra fent: Perlrott Csaba V. 921

    Részletek
  •  Perlrott Csaba Vilmos - Női hátakt 1910-es évek

    Perlrott Csaba Vilmos

    (1880 - 1955)

    Női hátakt 1910-es évek

    34,5x25 cm

    Ceruza, papír

    Jelezve hátoldalt: Perlrott Csaba Vilmos

    485 000 Ft

    Részletek
  •  Perlrott Csaba Vilmos - Női hátakt

    Perlrott Csaba Vilmos

    (1880 - 1955)

    Női hátakt

    42x20 cm

    Ceruza, papír

    Jelzés nélkül

    645 000 Ft

    Részletek
  •  Perlrott Csaba Vilmos - Nagybányai műtermi csendélet mandolinnal, 1930 körül

    Perlrott Csaba Vilmos

    (1880 - 1955)

    Nagybányai műtermi csendélet mandolinnal, 1930 körül

    98 × 66 cm

    Tempera, papír

    Jelezve jobbra lent: Perlrott Csaba V. NB.

    11 070 000 Ft

    Részletek
  •  Perlrott Csaba Vilmos - Műtermi csendélet gyümölcsökkel, 1914

    Perlrott Csaba Vilmos

    (1880 - 1955)

    Műtermi csendélet gyümölcsökkel, 1914

    72 x 84 cm

    Olaj, vászon

    Jelezve jobbra lent: Perlrott Csaba V. 1914

    Részletek
  • Tamás Ervin - Balaton felé

    Tamás Ervin

    (1922 - 1996)

    Balaton felé

    35x49 cm

    Akvarell, papír

    Jelezve hátoldalon autográf felirattal

    125 000 Ft

    Részletek
  •  Kernstok Károly - Patakpart (Nyergesújfalu), 1908 körül

    Kernstok Károly

    (1873 - 1940)

    Patakpart (Nyergesújfalu), 1908 körül

    67x81 cm

    Olaj, vászon

    Jelezve balra lent: Kernstok

    Részletek
  • Rainerné Istvánffy Gabriella - Fehér cicus a réten

    Rainerné Istvánffy Gabriella

    (1875 - 1964)

    Fehér cicus a réten

    22x26 cm

    vegyestechnika, papír

    Jelezve jobbra lent: Rainerné Istvánffy Gabriella

    395 000 Ft

    Részletek
  • Ismeretlen festő - Fonott hajú kislány

    Ismeretlen festő

    Fonott hajú kislány

    71,5x51 cm

    olaj, vászon

    Jelezve balra lent: R...F...

    197 500 Ft

    Részletek
  •  Szőnyi István - Kapálók, 1920-as évek közepe

    Szőnyi István

    (1894 - 1960)

    Kapálók, 1920-as évek közepe

    31x47 cm

    Szén, papír

    Jelzés nélkül

    750 000 Ft

    Részletek
  • Undi Mariska - Önarckép

    Undi Mariska

    (1877 - 1959)

    Önarckép

    55x44,5 cm

    Pasztell, papír

    Jelzés nélkül

    325 000 Ft

    Részletek
  • Tóth B. László - Csendélet Degas poszterrel, 1973

    Tóth B. László

    (1906 - 1981)

    Csendélet Degas poszterrel, 1973

    56x46 cm

    olaj, vászon

    Jelezve jobbra lent: Tóth B. László 1973

    220 000 Ft

    Részletek
  •  Náray Tamás - Hammurapi sztéléje - diptichon

    Náray Tamás

    (1958 - )

    Hammurapi sztéléje - diptichon

    115x60 + 50x60 cm

    giclée, vászon

    750 000 Ft

    Részletek
  • Balla Béla - Holdkelte

    Balla Béla

    (1882 - 1965)

    Holdkelte

    70x60 cm

    Olaj, vászon

    Jelzés nélkül

    845 000 Ft

    Részletek
  •  Macskássy Izolda - Szerelmeslevél

    Macskássy Izolda

    (1945 - 2021)

    Szerelmeslevél

    60x40 cm

    selyemkollázs

    Jelezve jobbra lent: Macskássy Izolda

    315 000 Ft

    Részletek
  •  Lukács Ágnes - Szüleimmel a metrón, 1989

    Lukács Ágnes

    (1920 - 2016)

    Szüleimmel a metrón, 1989

    35x50 cm

    olaj, vászon

    Jelzés alul jobbra: Lukács Ágnes

    140 500 Ft

    Részletek
  • Ismeretlen művész - Festék próbafelhő 3.

    Ismeretlen művész

    Festék próbafelhő 3.

    52x37 cm

    vegyes technika

    Jelzés jobbra lent: (olvashatatlan)

    85 500 Ft

    Részletek
  •  Adorján Attila - Pliage II.

    Adorján Attila

    (1968 - )

    Pliage II.

    100 x 120 cm

    olaj, vászon

    Jelzés balra lent: 2013. A. A.

    1 785 000 Ft

    Részletek
  • Scholz Erik - Triptichon II., 1990-es évek - három kép együtt

    Scholz Erik

    (1926 - 1995)

    Triptichon II., 1990-es évek - három kép együtt

    133 x 92 cm

    vegyes technika, farost

    Jelzés nélkül

    1 650 000 Ft

    Részletek
  • Kórusz József - Ősz Zebegényben

    Kórusz József

    (1927 - 2010)

    Ősz Zebegényben

    42x54 cm

    rézkarc, papír

    Jelzés alatta jobbra: Kórusz J.; jelzés alatta balra: Ősz Zebegényben; jelzés alatta középen: 8/15

    45 800 Ft

    Részletek
  •  Kövér Gyula - A piros vitorlás (Hollandia), 1914

    Kövér Gyula

    (1883 - 1950)

    A piros vitorlás (Hollandia), 1914

    50x39 cm

    Olaj, vászon

    Jelezve balra lent: Kövér Gyula Mecheln 1914

    1 107 000 Ft

    Részletek
  •  Szabó Vladimir - Park

    Szabó Vladimir

    (1905 - 1991)

    Park

    15x20,5 cm

    toll, papír

    Jelzés nélkül

    60 000 Ft

    Részletek
  •  Lugosi Lugo László - Éles sarok

    Lugosi Lugo László

    (1953 - 2021)

    Éles sarok

    21x30 cm

    Fotó, művésznyomat

    Jelezve a hátoldalon: Éles sarok és a művész pecsétje

    75 000 Ft

    Részletek
  • Tamás Ervin - Festő és modell

    Tamás Ervin

    (1922 - 1996)

    Festő és modell

    90 x 110 cm

    Olaj, vászon

    Jelezve jobbra lent: Tamás

    545 000 Ft

    Részletek
  •  Szurcsik János - Szobabelső (Visszatérés a vadászatról), 1965

    Szurcsik János

    (1931 - )

    Szobabelső (Visszatérés a vadászatról), 1965

    43x61 cm

    Akvarell, papír

    Jelezve jobbra lent: Szurcsik 965, 192/1968

    375 000 Ft

    Részletek
  • Dr. Belák András - Alakok

    Dr. Belák András

    (1914 - 1997)

    Alakok

    80x103 cm

    olaj, vászon

    Jelezve jobbra lent: Belák

    785 000 Ft

    Részletek
  •  Kernstok Károly - Nyergesújfalu háttérben a Dunával

    Kernstok Károly

    (1873 - 1940)

    Nyergesújfalu háttérben a Dunával

    50 x 70 cm

    Olaj, vászon

    Jelzés nélkül

    3 936 000 Ft

    Részletek
  • Molnár Z. János - Csendélet gyümölcsökkel

    Molnár Z. János

    (1880 - 1960)

    Csendélet gyümölcsökkel

    60x80 cm

    Olaj, vászon

    Jelezve jobbra lent: Molnár Z János

    265 000 Ft

    Részletek
  • Ismeretlen festő - Óbuda látképe 1972

    Ismeretlen festő

    Óbuda látképe 1972

    30x40 cm

    Rézkarc, papír

    Jelezve jobbra lent: olvashatatlan

    67 500 Ft

    Részletek
  •  Stein János Gábor - Szerelem

    Stein János Gábor

    (1874 - 1944)

    Szerelem

    28x24 cm

    Olaj,karton

    Jelezve jobbra lent: Stein J. G.

    585 000 Ft

    Részletek
  •  Makrisz Zizi - Kendős rab, 1961

    Makrisz Zizi

    (1924 - )

    Kendős rab, 1961

    31,5x27 cm

    Linóleummetszet, papír

    Jelezve jobbra lent: Macris Zizi 1961, 153/1962

    95 000 Ft

    Részletek
  •  Beöthy Balázs - Ingatlantérkép, 1993

    Beöthy Balázs

    (1965 - )

    Ingatlantérkép, 1993

    100x70 cm

    szitanyomat

    Jelezve alatta balra: Ingatlantérkép; jelezve alatta középen: 7/7; jelezve alatta jobbra: Beöthy Balász 1993

    83 000 Ft

    Részletek
  • Ismeretlen festő - Táj

    Ismeretlen festő

    Táj

    29x20 cm

    olaj, fa

    Jelzés nélkül

    155 000 Ft

    Részletek
  • Deák-Ébner Lajos - Folyópart

    Deák-Ébner Lajos

    (1850 - 1934)

    Folyópart

    16x25 cm

    Vegyestechnika, papír

    Jelezve balra lent: Deák Ébner L.

    98 000 Ft

    Részletek
  • Gáll Ádám - Kozmosz

    Gáll Ádám

    (1953 - )

    Kozmosz

    80x70 cm

    Vegyestechnika, farost

    Jelezve jobbra lent: GÁ

    495 000 Ft

    Részletek
  •  Litkey György - Kompozíció

    Litkey György

    (1907 - 1975)

    Kompozíció

    80x60 cm

    olaj,vászon

    Jelezve balra lent: Litkey

    475 000 Ft

    Részletek
  •  Kovács István  - Hommage a Korniss Dezső, 1984

    Kovács István

    (1942 - )

    Hommage a Korniss Dezső, 1984

    29x20 cm

    papírdomborítás

    Jelezve balra lent: Homage a Korniss Dezső; Jelezve jobbra lent: Kovács 1984

    265 000 Ft

    Részletek
  • Zsankó László - Fürdő, 1999

    Zsankó László

    (1966 - )

    Fürdő, 1999

    70x100 cm

    litográfia

    Jelezve alatta balra: Fürdő; jelezve alatta középen: színes litográfia próba 2; jelezve alatta jobbra: Zsankó László '99

    94 000 Ft

    Részletek
  • Huzella Pál - Zebra

    Huzella Pál

    (1886 - 1967)

    Zebra

    9,5x16 cm

    ceruza, papír

    Jelzés nélkül

    65 000 Ft

    Részletek
  • Ismeretlen magyar művész - Jászai Mari tér, a 15-ös villamos végállomása

    Ismeretlen magyar művész

    Jászai Mari tér, a 15-ös villamos végállomása

    12x18 cm

    fotó

    Jelzés nélkül

    45 000 Ft

    Részletek
  •  Weiler Péter - Szilveszter Ray Cokes-szal az MTV-ből

    Weiler Péter

    (1974 - )

    Szilveszter Ray Cokes-szal az MTV-ből

    80 x 80 cm

    Giclée, vászon

    900 000 Ft

    Részletek
  •  Mattis Teutsch János - Art deco akt

    Mattis Teutsch János

    (1884 - 1960)

    Art deco akt

    50 x 33 cm

    Olaj, papír

    Jelzés nélkül

    Részletek
  •  Gaál Imre Péter - Háztetők

    Gaál Imre Péter

    (1921 - 2013)

    Háztetők

    14x19 cm

    akvarell, papír

    Jelezve jobbra lent: Gaál

    78 000 Ft

    Részletek
  •  Bors Györgyi  - Utolsó ítélet, 2021

    Bors Györgyi

    (1977 - )

    Utolsó ítélet, 2021

    50x70 cm

    Olaj, vászon

    Jelezve jobbra lent: Bors'21

    985 000 Ft

    Részletek
  •  Nádler István - Utolsó 1987

    Nádler István

    (1938 - )

    Utolsó 1987

    78x52,5 cm

    Szitanyomat, papír

    Jelezve jobbra lent: Nádler István 1987 7/30

    785 000 Ft

    Részletek

Vissza

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …

Tovább

Készpénzes, azonnali megvételre keressük a felsorolt művészek kvalitásos alkotásait

Részletek

Hírlevél feliratkozás

Értesüljön elsőként aukcióinkról, kiállításainkról és aktuális ajánlatainkról!

Adja meg személyes adatait:*

Állapotleírás kérése

Az Ön neve
E-mail címe:
Telefonszáma: *
book_directory

*Kötelező mező

Köszönjük érdeklődését.
Munkatársaink az Ön által megadott címen hamarosan felveszik Önnel a kapcsolatot.
  • Aukció

    Aukcióinkra a képfelvétel folyamatos.
    Szezonális aukcióinkra a műalkotások felvétele folyamatos. Munkatársaink készségesen segítenek műalkotása felvételében.
    Aukcióinkra a képfelvétel folyamatos.
    Szezonális aukcióinkra a műalkotások felvétele folyamatos. Munkatársaink készségesen segítenek műalkotása felvételében.
  • Kiállítás

    Megtalált képek - Felfedezések és meglepetések az elmúlt 20 év műkereskedelméből
    A Megtalált képek nem csupán egy újabb kötet a magyar festészetről. Bár festmények és róluk szóló elemzések...
    Megtalált képek - Felfedezések és meglepetések az elmúlt 20 év műkereskedelméből
    A Megtalált képek nem csupán egy újabb kötet a magyar festészetről. Bár festmények és róluk szóló elemzések találhatók benne, mégis sokkal több, mint egyszerű művészettörténet: megdöbbentően...
  • Festményértékbecslés

    KERESÜNK
    Galériánkban lehetősége van festményeinek ingyenes értékbecslésére. Galériánk szakemberei ingyenesen adnak...
    KERESÜNK
    Galériánkban lehetősége van festményeinek ingyenes értékbecslésére. Galériánk szakemberei ingyenesen adnak árajánlatot minden hozzánk eljuttatott festményre, grafikára, szoborra, műtárgyra. Akár...

Kapcsolat

1055 Budapest, Szent István körút 5.
  • +36 1 269 3148
  • |
  • gallery@kieselbach.hu
Nyitvatartás: Hétfő - Vasárnap 10:00 - 18:00
Kövessen minket!
  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
  • Youtube
  • Vásárlás
  • Eredetiségigazolás minden megvásárolt képhez
  • Aukció
  • Webshop
  • Megvesszük
  • Keresünk
  • Eladná műalkotásait? Segítünk értékesíteni!
  • Festmények értékbecslése
  • Aukcióra
  • Megvételre
  • Adatbázisunkba
  • Wanted! Konkrét képeket keresünk
  • Bemutatjuk
  • Világhírűvé tesszük a magyar festészetet!
  • Művészek, alkotások
  • Kiállítások
  • Magyarországi Műgyűjtők Lexikona
  • Profi kereső
  • Postatakarékpénztár
  • Információk
  • Munkatársaink örömmel állnak rendelkezésére!
  • Hírek
  • Rólunk
  • Jogi nyilatkozat
  • Impresszum
  • Ászf - Árverési feltételek
  • Hogyan vásárolhat nálunk?
  • Ászf - Elektronikus kereskedelem (webshop)
Műtárgyainkat az UNIQA biztosítja
Az oldal sütiket használ a felhasználói élmény fokozása céljából. Az oldal böngészésével Ön elfogadja ezt. Részletek" Elfogadom