
logo
  • +36 1 269 3148
  • gallery@kieselbach.hu
  • 0
  • Belépés / Regisztráció
  • Hivatalos fordítások

    • Magyar
    • Angol

    Google fordító

Festmények

Kérjük válasszon!

 

Festmények

 

Fotográfia

  • Belépés / Regisztráció
  • Nyelv kiválasztása
    • Magyar
    • Angol
  • Aukció
  • Webshop
  • Művészek, Alkotások
  • Kiállítások
  • Könyvek
  • Hírek
  • Rólunk
  • Online licit
  • Művészek szerint

  • Stílusok szerint

  • Kategória szerint

  • Összes alkotás

  • Művészek ABC
  • Webshop Stílusok
  • Kategóriák

  • Műgyüjtők
  • WANTED!
  • Emberábrázolás

  • Enteriőr

  • Erotika (18+)

  • Megvásárolható Sz...

  • Színek, Realizmus...

  • Csendélet

További kategóriák

  • Art deco

  • Impresszionizmus

  • II. világháború u...

  • Absztrakt művészet

  • Szürrealizmus

  • Avantgárd

További stílusok

  • Pécsi-Pilch Dezső

  • Mednyánszky László

  • Poll Hugó

  • Gábor Móric

  • Bartoniek Anna

További művészek

További Fotográfusok

  • Mesterházy Ernő

  • Köllő Rezső

  • Szentkereszty Bél...

  • Tompa Kálmán

  • Fáy Ágoston

  • Huszka József

További műgyűjtők

  • Könyvek
  • Megvásárolható
  • Youhu

  • A valóság szerelmese -...

  • SCHEIBER

  • IDŐRŐL IDŐRE 1985

  • A MAGYAR FORRADALOM 1956 NAPLÓ

  • Gorka Géza életműve...

Összes könyv

  • Megtalált képek

  • Szőnyi István

  • Youhu

  • A valóság szerelmese -...

  • A TITKOS GYŰJTEMÉNY

  • ARANYKOROK ROMJAIN

*all_book*

  • Online licit
  • Aktuális aukciók
  • Műtárgy beadása
  • Korábbi aukciók

  • Hogyan vásárolhat nálunk?

77. tavaszi aukció

Időpont:

2025. május 28. 18:00 - 2025. május 28. 23:00

Helyszín:

Budapest Marriott Hotel

Aukció
részletei

Aukcióra keresünk

A Kieselbach Galéria megalakulásától kezdve a magyarországi aukciós piac meghatározó szereplője.

Műtárgy beadása

  • 76. aukció

     
  • 75. Őszi aukció

     
  • 74. Tavaszi aukció

     
  • 73. Téli aukció

     
  • Aukció
    részletei

  • Korábbi kiállítások
  • Megtalált képek -...

     
  • Mengyán András: ...

     
  • Válogatott művek ...

     
  • Emlékezés Vera Mo...

     
  • Korábbi
    kiállítások

Festményértékbecslés

Galériánkban lehetősége van festményeinek ingyenes értékbecslésére. Több évtizedes gyakorlattal rendelkező szakembereink árajánlatot adnak minden hozzánk eljuttatott...

Megvesszük!

Galériánk készpénzért is vásárol művészeti alkotásokat. Kérje ingyenes értékbecslésünket, hogy tisztában legyen a birtokában lévű művek értékével!

  • Utazás

     
  • Tudomány

     
  • Történelem-Kép

     
  • Facebook oldal

     
  • Kapcsolat

  • Sajtó

  • Szakértőink

  • Célunk

  • Társadalmi szerepvállalás

  • Címlap
  • >>
  • Márffy Ödön
  • >>
  • Álló női akt, 1910-es évek

Márffy Ödön (1878 - 1959)

Álló női akt, 1910-es évek

 Márffy Ödön - Álló női akt, 1910-es évek | 67. Aukció aukció / 110 tétel
  • Eredetiségigazolás minden megvásárolt képhez
    Eredetiségigazolás minden megvásárolt képhez

  • Személyes megtekintés galériánkban
    Egyeztetés után a Kieselbach galéria és aukcióházban, Budapesten.

  • Ingyenes festmény értékbecslés
    Ingyenes festmény értékbecslés

114x86 cm
Olaj, vászon
Jelezve jobbra lent: Márffy Ödön

67. Aukció / 110. tétel (2021-12-20)
Kikiáltási ár: 80 000 000 Ft / 198 324 EUR
Becsérték: 120 000 000 Ft- 160 000 000 Ft
/ 297 486 EUR - 396 648 EUR

Figyelem! A jelzett valuta árak kizárólag információs céllal szerepelnek a listában.
Az elszámolás alapja minden esetben a vételár kiegyenlítése napján érvényes valutaárfolyam.

Az alkotáshoz eredetiségigazolást adunk!

67. Aukció

Időpont:

2021. december 20. 18:00 - 22:00

  • Általános aukció feltételek

KIÁLLÍTVA

1999: Nyolcak és aktivisták, Kieselbach Galéria

2001–2002: Lumières magyares. Les tendances coloristes de la peinture hongroise entre 1870 et 1914, Hôtel de Ville, Párizs

2003: Márffy és múzsái, Ernst Múzeum (kat. 9.)

2003: A Modern magyar festészet legszebb képei, Kieselbach Galéria

REPRODUKÁLVA

Márffy és múzsái. Szerk.: Paksi Endre Lehel, Ernst Múzeum, Budapest, 2003, címlap

Lumières magyares. Les tendances coloristes de la peinture hongroise entre 1870 et 1914. Hôtel de Ville, Párizs, 2001, 174.

Modern magyar festészet 1892–1919. Szerk.: Kieselbach Tamás, Kieselbach Galéria, Budapest, 2003, 451.

Budapest Zeitung, 2003. augusztus 4.

Rockenbauer Zoltán: Márffy. Életműkatalógus. Makláry Artworks, Budapest–Párizs, 2006, 208, 345.

Kérdése van?

Kapcsolat

Önnek is van Márffy Ödön képe?

Kérjen ingyenes értékbecslést, akár teljes hagyatékra is! Hasonló alkotását megvásároljuk készpénzért, átvesszük aukcióra vagy webgalériánkban kínáljuk.

Kérjen ingyenes értékbecslést
  • Legnagyobb magyar festménygyűjtemény
    Több mint 100.000 magyar művészi alkotás.

  • Eredetiségigazolás minden megvásárolt képhez
    Eredetiségigazolás minden megvásárolt képhez

  • Személyes megtekintés galériánkban
    Egyeztetés után a Kieselbach galéria és aukcióházban, Budapesten.

  • Ingyenes festmény értékbecslés
    Ingyenes festmény értékbecslés

Tanulmány

Sűrített fauvizmus

Karcsú női akt áll a napsütéses kert közepén. A kontraposzt látványos S-alakba hajlítja meg a testét, lehajtott feje fölé tartott jobb karjával védi magát a nyári nap szikrázó fényével szemben. A vad, fauve-os tónusokban lángoló vörösökkel, pirosakkal, narancsokkal és rózsaszínekkel megfestett idomait a legkontrasztosabb valőrök, az éles zöld foltok modellálják. Testének azokat a pontjait, amelyeket direktben ér a felülről-hátulról érkező fénysugár, csípőjét, bal vállát, lábfejeit, nyakszirtjét és jobb karját barackba játszó halvány rózsaszín ecsetfoltok emelik ki. Az expresszív eszközökkel előadott akt hunyorítva szinte fotószerűen illuzionisztikus valós látvánnyá áll össze, érezni lehet a perzselő nyári nap ellenfényében fürdőző modellt. De Márffy Ödön ezt az impresszionisztikus gesztust csak egy plusz lehetőségként villantotta fel, miközben közelről nézve az érzéki ecsetnyomok táncában vész el az ember tekintete. A pasztózus vonások önmagukért élő autonóm felületként is működnek, eszünkbe idézve Maurice Denis klasszikus bölcsességét: „Véssük emlékezetünkbe, hogy egy festmény – mielőtt csataló, meztelen nő vagy valamilyen történet lesz belőle – lényegében nem egyéb, mint egy bizonyos csoportosítás szerint elrendezett, színekkel borított sík felület.”

Márffy a párizsi modernek közül magával hozott képépítési elvekkel dolgozott itthon. A fauve színkontrasztokat és spontán ecsetkezelést érlelte, sűrítette az 1910-es években, olyan esszenciává, ami már a német expresszionizmus robbanékonyságával vetekedett. A zárt kontúrokkal körbefogott, plasztikus nőalak körül felfokozott festői erővel „tombol” a kerti növényzet. A sárgákat és zöldeket vérvörös pirosak, barnák, fehér csúcsfények és sötétlő indigókékek vadítják meg. Márffy elementáris dinamizmussal alakította ki a háttér felszínét, helyenként sraffozva, máshol czóbeles elkenésekkel élve, töményen traktálva, szinte fröcskölve, késsel visszakaparva, hol selymesen simogatva, hol expresszív csomókba rétegezve. (A vászon hátoldalán látható ecset „kikenések” mutatják azt a felfokozott alkotói energiát, amivel Márffy – türelmetlenül – építette a festmény képi terét.)

Párizsi hipermodern

„Márffy Ödön tehetséges fiatal magyar festőművészt Párizsban, a Salon d’Automne-ban elért sikereiért, az ott kiállított magyar művészek közül a Rodin Ágost [=Auguste Rodin] elnöklete alatt, álló »Union Internationale des Beaux-Arts et des Lettres« tagjává választotta. Ennek az egyesületnek tagjai a modern irányú festőművészet legkiválóbb képviselői, így Rodin, Cézanne, Monet, Renoir és mások. Márffy Ödön kitüntetése ennek folytán kiváló jelentőségűvé emelkedik, miután ez az egyesület tagjainak megválasztásánál nagyon kényes és szigorú” – adta hírül a Pesti Hírlap 1906-ban. Márffy felbukkanása a magyar sajtóban váratlan esemény volt, hiszen se a Müncheni Akadémiáról, se Nagybányáról nem ismerhette senki a nevét. Tanulmányait 1902-ben kezdte a neves párizsi szabadiskolában, a Julian Akadémián a fővárosi tanács ösztöndíjasaként. Ezt követően járt a patinás École de Beaux Arts-ra.

Márffy már az École des Beaux Arts-ban folytatott tanulmányai során felfigyelt az éppen szárnyait bontogató francia fauvizmusra. Bár Henri Matisse-szal személyesen is megismerkedett, par excellence fauve képeket már csak azután festett, hogy hazatért Magyarországra. Elsőként a fiatal Gulácsy Lajos társaságában mutatkozott be Pesten, az Uránia szalonjában 1907-ben. A komoly kritikai érdeklődést kiváltó tárlat sajtóvisszhangjai közül idézzük a Magyarország újságíróját, akinek soraiból kiolvasható, hogy a vad franciás színfestészet milyen újszerűen hatott a hazai közönség számára: „A legkiáltóbb ellentéte az archaizáló Gulácsynak a hypermodern Márffy Ödön. Márffy a színek embere. Hitvallása, hogy színek teszik a képet s a festőművésznek első kötelessége ismerni a maga művészetének anyagát, a színt, a fényt, a színeknek s az áradó fénynek egymásra való hatását. Ő is hangulatokat fest, de ezek a hangulatok a színek egymásra hatásából, a színértékek egymással való kombinálásából támadnak. Keresi a kép színbeli karakterét s a részletezést félre dobva, az egységes előadás, az egyszerre meglátás nehéz problémáit fejtegeti. Talán legnépszerűbben úgy mutathatnám be a nagyközönségnek, hogy ő az első Rippl-Rónai tanítvány, noha egészen bizonyos, hogy nem a kiváló magyar mestertől tanult, hanem kinn Párisban szívta magába a modem színlátás és a modern festői előadás igéit.”

A Nyolcak forradalma

Márffy megingathatatlan művészettörténeti pozícióját a Nyolcak kiállításain való részvétellel vívta ki a maga számára. Először Kernstok nyergesi birtokán gyűltek össze a modern – „neós” vagy „fauve-os” – művészek, mindenekelőtt a párizsi avantgárd szellemiséget Nagybányára hazahozó Czóbel Béla és a „neoimpresszionizmusra” fogékony fiatal barátai (Czigány Dezső, Orbán Dezső, Pór Bertalan, Perlrott Csaba Vilmos stb.), ehhez a csapathoz társult a franciás tanultságú Márffy. A Kernstoknál összegyűlő vidám társaság a Nyolcak esztétikai krédóját, a „festői lényeg” kiemelését vallotta a divatos nagybányás impressziókkal szemben – ahogy ez kiderül egy Márffy által írt, Dévényi István által 1969-ben publikált, a Nyolcak törekvéseiről szóló levélből. A törekvések 1909-ben a Könyves Kálmán Szalonban öltöttek „intézményes” formát. Az Új Képek címet viselő kiállításán Márffy is szerepelt, a hármas akt kompozíciójával és több fauve tájképpel. A merészen modern Fürdő nők című vászna (1909) kiváltotta a konzervatív kritika ellenszenvét, egyik szerint „fürdőző asszonyainak aránytalan, kicsavart, rút festőietlen teste nem igazolható a legszélsőbb teóriákkal sem”, másik szerint „sárga, vörösesbarna és zöld bőrű” modelljei Kernstokkal versenyeznek „perverzitásban”.

A Nyolcak fellépése forradalmi változást hozott a magyar művészeti közéletben, hasonló újszerű hangot képviselt, mint a Nyugat az irodalomban. Itt találkozott egymással a párizsi avantgárd világa és a pesti polgári radikálisok szellemi köre, összekötve a társművészetek modernista törekvéseit, Ady Endrétől Bartók Béláig. Bár a tagok már ekkor pont nyolcan voltak, a Nyolcak nevet csak a második tárlaton vették fel. A vezetőszerep a karizmatikus Kernstok Károlyra esett, de meghívták a korábbi nagybányai neós forradalmat kirobbantó Czóbel Bélát, az alapcsapatot pedig a Párizst megjárt fiatalok alkották, köztük Márffy Ödön. A Nyolcak a modern művészet első szervezett fellépése volt Magyarországon, demonstratív zászlóbontás, amit újságcikkek özöne kísért.

Márffy festészete a Nyolcak-korszakában, 1909 és az első világháború kitörése közötti időszakban folyamatos átalakuláson esett át. Művészetére mindenekelőtt a francia fauvizmus hatott a maga spontán ecsetkezelésével, primitivista figuráival és ragyogóan vad színfoltjaival. De a harsány, éles hangú fauve szólamok mellé beszüremkedett Cézanne mély tónusa, a szilárdan gravitált szerkesztési mód. A Matisse és Cézanne nevével fémjelezhető két fő irány mellett – Pór vagy Kernstok festészetéhez hasonlóan – a quattrocento reneszánsz reminiszcenciái is megjelentek Márffynál, különösen monumentális falképeinél. De a cézanne-i és a klasszikus vonulat mindig csak mellékhangot játszott a virtuóz színköltészetre és felszabadult ecsetkezelésre épülő életműben.

Nyergesújfalui kör

Az expresszív táji háttér buja színrobbanásából nagyon nehéz pontosan azonosítani a most vizsgált képen a helyszínt, de a színegyüttállások és az életrajzi adatok Nyergesújfalut valószínűsítik. Itt volt birtoka a Nyolcak rangidős vezérének, Kernstok Károlynak, aki 1906-tól kezdve rendszeresen hívta meg ide modern művésztársait és a polgári radikálisok szellemi körét, Ady Endrétől Lukács Györgyig, Nemes Marcelltől a Nyolcak tagjaiig. Márffy rendszeresen visszatérő „alapembernek” számított a Nyergesre járó festők között. A házigazda azt követően hívta meg, hogy 1907-ben felfigyelt a Párizsból visszatért fiatal piktor színgazdag festészetére. Márffy idős korában emlékezett vissza Dévényi Ivánnak írt – 1956-os – levelében a nyergesújfalui időszakra: „Jónéhány nyarat töltöttem Nyergesújfalun és így sok időt töltöttem el Kernstok társaságában. Ő nemcsak mint művész volt jelentékeny – rendkívüli intelligenciájú ember is volt, széleskörű, a művészeten kívüli tudással. Napközben ritkán láttuk egymást, külön-külön másfelé dolgoztunk, alkonyatkor azután sokat beszélgettünk, nagy sétákat téve a Duna partján. Élvezetes órák voltak ezek, mert rendkívül sokoldalú érdeklődés volt benne az élet minden megnyilvánulásával szemben.”

Bár a nyergesi tartózkodás az egyéni alkotásról szólt, a modern szemléletű, friss párizsi – fauve – hatás alatt dolgozó művészek egymást is megihlették. Márffy írta idézett levelében: „A Nyergesen megfordult festők között volt egy bizonyos szellemi kapcsolat. Nem annyira a táji adottságok, mint inkább a művészetszemléleti rokonfelfogás volt a vonzerő, mely a művészeket ott marasztalta. Ezt a rokon művészet szemléletet kevés szóval talán úgy lehetne jellemezni, hogy ez a művészcsoport hátat fordított a magyar festészetben ez időben dívó hangulatfestészetnek és áhítozott egy, az örök művészi törvényeknek alárendelt festészet után. Talán úgy lehetne megfogalmazni e művészek közös vagy rokon törekvéseit, hogy szigorú elvek szerint igyekeztek felépíteni képeiket, a kompozíció, a konstrukció, a formák, a rajz, a lényeg kihangsúlyozásával.”

Nyergesújfalunak nemcsak a Nyolcak fellépésének előkészítésében volt kiemelt helyszín, Márffy még sokáig visszatért ide alkotni, végig az 1910-es évek során, amikor a most vizsgált akt is megszületett. Ahogy Dévényinek írt levelében visszaemlékezett: „Az évszámra pontosan nem emlékszem, hiszen már régen volt. Kb. 1908 vagy 1909-ben kerültem először Nyergesújfalura s azóta egymást követő években a nyarat rendszeresen ott töltöttem. Utoljára 1921-ben, amikor Csinszka is velem volt.” Rockenbauer Zoltán a Magyar vadak katalógusban publikált tanulmányában arról írt, hogy Márffy Nyergesen fordult először az aktfestés felé, „amelyben fontos szerepet játszott a lehetőség, hogy Kernstok révén olcsón jutottak modellekhez.” Olyan fauve főművek készültek itt, mint a Színes női akt (1908) vagy a Fürdő nők (1909), ami a Nyolcak bemutatkozó tárlatának, az Új Képeknek egyik „botránykövévé” vált modern felfogása miatt.

Aktok és erotika

A Nyolcak-korszakban Márffy vezető műfaja a női akt volt. Ahogy Rockenbauer Zoltán írta 2006-os monográfiájában: „A legfontosabb Márffy-mű úgyszólván mindig akt vagy aktos csoportkép az 1909 és 1914 közötti kiállításokon. Szemben Kernstokkal, akit az ógörög kultúra iránti csodálata miatt inkább a fiú- és férfiaktok vonzottak, Márffy szinte kizárólag nőket fest, ruhátlan férfit jószerével csak grafikában ábrázol. (…) Márffynál az emberi testek ritmikus elrendezése, a táj hullámzása, a töredezett fények játéka által keltett már-már zenei benyomásra kerül a hangsúly, hogy mi is történik a képen, szinte mellékes. Nála az emberek, fa, állat, dombok, mind csak a természet »tárgyai«, amelyek formák és színek kombinációira bonthatóak. Márffyt ekkoriban, ha csak érintőlegesen is, de megkísértette a kubizmus, ami e vásznakon a női test felületeiben, az arc síkszerűségében, az égbolt és a táj töredezett szerkezetében érzékelhető. (…) A tízes években készült aktjait általában a természetben ábrázolja, hogy a domborulatokon még hatásosabban érzékeltethesse a fény játékát. E nőalakok mindig személytelenek. Arcukat többnyire csak sejteni lehet, sokkal inkább fizikai testek, mint hús-vér emberek.”

A Nyolcak művészetében – főként a cézanne-i reneszánsz hatására – kiemelkedően fontos szerepet játszott az aktábrázolás. Ezt már a korabeli kritikusok is látták, a karikaturisták vitriolos rajzokon kommentálták ezt a tényt. A Fidibusz nevű vicclap 1911-es híres címlapján meggörbült lábakkal, kitekert nyakkal tekeregnek a látogatók a Nyolcak harmadik kiállításán, miközben a falakon – főként Berényt karikírozva – hatalmas farú, eltorzított női aktok sorakoznak, Kernstok atléta vállú lovasa és Pór izomemberei mellett. Az előtérben szétdobált díszpárnák (Berény iparművészeti munkáira utalva) hevernek, rajtuk egy nyíllal átszúrt szív és a hímzett káróminták tanúskodnak arról, hogy az élclap munkatársa a meztelen testeket a nyers szexualitás pőre megnyilatkozásaként értékelte. Ezzel nem volt egyedül, két évvel korábban a Borsszem Jankó vicclapban jelent meg egy karikatúra a Nemzeti Szalon 1909-es kiállításáról (kevéssel a Nyolcak fellépése előtt), többek között Márffy, Kernstok és Czigány aktjait tűzve a kritika hegyére. A kompozíció a Húspiacz a Nemzeti Szalonban címet viselte (alcíme a sz→cz →cs írásmódjával, illetve kiejtésével játszó: Magyar Czeczesszió); ha nem lett volna eléggé egyértelmű az utalás, a karikaturista még tovább ment, a szecessziós cserepesfa dekorációra meztelen festő elől menekülő női aktokat rajzolt, alulra pedig az eladott képek után a pénzköteget számláló szervezőket.

Nem kérdéses, hogy a Nyolcak modern aktképein erős a szexuális aura. Az a csiklandozó, mitológiai köntösbe öltöztetett jólnevelt erotika, ami a Műcsarnok századfordulós képein megjelent, másképp működött: a klasszikus tudás védőköpenyébe burkolózva. Egy kihívóan incselkedő forrásnimfa, egy jelképes korsójával álló meggyötört Niobé, egy hattyújába feledkező Léda vagy egy vad mámorban táncoló bacchánsnő mind-mind a mitológiai közös tudás intellektuális leple mögé rejtőzött. A verslábakba rendezett hexameterek és a kellemre törekvő akadémikus ecsetkezelés feledtette a – sokszor brutális – antik történeteket. A Nyolcak festői sokkal leplezetlenebb, őszintébb modorban foglalkoztak a női testekkel. Barki Gergely művészettörténész Yes, Gertrúd! című tanulmányában részletesen elemezte, ahogy Párizsban a fiatal, éretlen Czóbel és Berény a Márffy-aktoknál jóval bárdolatlanabb nőket hoztak fel műtermükbe az utcáról, hogy nyers, fauve, „primitív” kompozíciójukat megfessék róluk. Barki idézi az amerikai író, Gelett Burgess szavait, aki visszataszító módon írta le Czóbel és Braque modelljeit. (Érzékletes megfogalmazásában: „Czóbel ketrecrácsain keresztül szemléli őket, ahonnan mályva és cinóber hangon üvölt ki.”) 

Kétségkívül szerepet játszott az aktábrázolások gyakoriságában, hogy a Nyolcak jó pár tagja élt-halt a nőkért. Berény hódításai már olyan legendásak, hogy számos könyv és kiállítás megénekelte, Tihanyi Lajosról tudható, hogy süketnémasága ellenére bomlottak utána a párizsi nők, Kernstok pedig nagytermészetű földesúrként termékenyítette meg maga körül uradalmát. A polgári neveltetést kapó, korábban hivatalban dolgozó Márffy hozzájuk képest illedelmesen viszonyult modelljeihez. Ady özvegyét, Csinszkát sem ő hódította meg, hanem – a jól ismert történet szerint – a nő hívta fel magához a festőt. Márffy aktjai még akkor is sokkal kevésbé darabosak, brutálisak, amikor teljesen fauve-os hangütéssel szólalnak meg, leányalakjai karcsúak, magasak, vékonyak, sportosak. Ezt látjuk a most vizsgált modellen is: elnyújtott, elegáns nőalak, aki – ritkán van ez így – a mai manöken-elvárásoknak is tökéletesen megfelel.

Az aktkép – az alak megformáltsága és a fauvizmus sűrített esszenciáját hordozó festőisége miatt – nemcsak Márffy-életművében játszik kiemelkedő szerepet (a 2003-as életmű-kiállítás katalógusának címlapjára került), de kiemelt helyet követel magának a magyar modernizmus történetében is.

 

Rieder Gábor

 

 

MÁS ALKOTÁSOK A WEBSHOPBÓL

  • 25
  • 50
  • 150
  • Összes

Vissza

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …

Tovább

  •  Márffy Ödön - Hazafelé

    Márffy Ödön

    (1878 - 1959)

    Hazafelé

    22x12,5 cm

    Ceruza, papír

    Jelezve jobbra lent: Márffy

    395 000 Ft

    Részletek
  •  Márffy Ödön - Fiatal nő kalapban, 1910-es évek

    Márffy Ödön

    (1878 - 1959)

    Fiatal nő kalapban, 1910-es évek

    13 x 11 cm

    Tus, papír

    Jelezve jobbra lent: Márffy Ö.

    485 000 Ft

    Részletek
  •  Márffy Ödön - Fiatal lány (Verandán)

    Márffy Ödön

    (1878 - 1959)

    Fiatal lány (Verandán)

    23,5x21 cm

    akvarell, papír

    jelezve balra fent: Márffy

    1 750 000 Ft

    Részletek
  •  Márffy Ödön - Csinszka portréja

    Márffy Ödön

    (1878 - 1959)

    Csinszka portréja

    56,5x47 cm

    színezett litográfia

    j.k.l.: Márffy

    148 000 Ft

    Részletek
  •  Márffy Ödön - Ülő nő (Pont-Aven)

    Márffy Ödön

    (1878 - 1959)

    Ülő nő (Pont-Aven)

    13x7 cm

    Akvarell, papír

    Jelezve balra lent: márffy

    665 000 Ft

    Részletek
  •  Márffy Ödön - Kalapos nő, 1907

    Márffy Ödön

    (1878 - 1959)

    Kalapos nő, 1907

    53x41,5 cm

    Olaj karton, vászon

    Jelezve jobbra fent: Márffy

    6 850 000 Ft

    Részletek
  •  Márffy Ödön - Címlap

    Márffy Ödön

    (1878 - 1959)

    Címlap

    56,5x42 cm

    színezett litográfia

    Jelezve a hátoldalon

    148 000 Ft

    Részletek
  •  Márffy Ödön - Vörös hajú nő arany nyaklánccal

    Márffy Ödön

    (1878 - 1959)

    Vörös hajú nő arany nyaklánccal

    81x65 cm

    olaj, vászon

    Jelezve jobbra fent: Márffy Ödön

    6 500 000 Ft

    Részletek
  •  Márffy Ödön - Cirkuszi jelenet

    Márffy Ödön

    (1878 - 1959)

    Cirkuszi jelenet

    56,5x44 cm

    színezett litográfia

    j.j.l.: Márffy

    148 000 Ft

    Részletek
  •  Márffy Ödön - Itália (Lago Maggiore), 1940-es évek

    Márffy Ödön

    (1878 - 1959)

    Itália (Lago Maggiore), 1940-es évek

    70x96 cm

    olaj, vászon

    Jelezve balra lent: Márffy Ödön

    Részletek
  •  Márffy Ödön - Csendélet szőlővel (Kék harmóniák), 1930-as évek

    Márffy Ödön

    (1878 - 1959)

    Csendélet szőlővel (Kék harmóniák), 1930-as évek

    45x38 cm

    Olaj, vászon

    Jelezve jobbra lent: Márffy Ödön

    Részletek
  • Szlányi Lajos - Téli táj

    Szlányi Lajos

    (1869 - 1949)

    Téli táj

    34x44 cm

    akvarell, papír

    Jelezve jobbra lent: Szlányi

    135 000 Ft

    Részletek
  •  Bényi László - Betakarítás (Erdély)

    Bényi László

    (1909 - 2004)

    Betakarítás (Erdély)

    68,5x100 cm

    olaj, vászon

    Jelezve jobbra lent: Bényi L.

    365 000 Ft

    Részletek
  •  Diener-Dénes Rudolf - Gyümölcscsendélet bonboniere-rel

    Diener-Dénes Rudolf

    (1889 - 1956)

    Gyümölcscsendélet bonboniere-rel

    54x65.5 cm

    Olaj, vászon

    Jelezve jobbra lent: Diener Dénes

    475 000 Ft

    Részletek
  • Bótos Sándor - Csendélet

    Bótos Sándor

    (1921 - 1997)

    Csendélet

    60x80 cm

    Olaj, vászon

    Jelezve jobbra lent: Bótos

    645 000 Ft

    Részletek
  •  Rózsahegyi György - Gonda György jogász portréja

    Rózsahegyi György

    (1940 - 2010)

    Gonda György jogász portréja

    28x21 cm

    grafit, papír

    j.j.l.: Gonda György

    65 000 Ft

    Részletek
  • Juszkó Béla - Egy pohár bor (Nótaszó)

    Juszkó Béla

    (1877 - 1969)

    Egy pohár bor (Nótaszó)

    51x40,5 cm

    olaj, vászon

    Jelezve balra lent: Juszkó

    345 000 Ft

    Részletek
  • Neogrády Antal - Hegyvidéki táj

    Neogrády Antal

    (1861 - 1942)

    Hegyvidéki táj

    36x50 cm

    Olaj, vászon

    Jelezve balra lent: Neogrády A

    295 000 Ft

    Részletek
  • Gaál Ferenc - Falusi ház udvarán 1932

    Gaál Ferenc

    (1891 - 1956)

    Falusi ház udvarán 1932

    40x50 cm

    Olaj, vászon

    Jelezve jobbra lent: Gaál F. 932

    285 000 Ft

    Részletek
  •  Molnár C. Pál - Erzsébet és Mária találkozása

    Molnár C. Pál

    (1894 - 1981)

    Erzsébet és Mária találkozása

    20x22 cm

    fametszet, papír

    Jelezve jobbra lent: MCP

    75 000 Ft

    Részletek
  • Hegyi György - Fej, 1992

    Hegyi György

    (1922 - 2001)

    Fej, 1992

    60x50 cm

    vegyes technika, papír

    Jelezve alatta balra: Fej; jelezve alatta középen: 7/25; jelezve alatta jobbra: Hegyi 92

    69 500 Ft

    Részletek
  •  Bernáth Aurél - Focista

    Bernáth Aurél

    (1895 - 1982)

    Focista

    41x27 cm

    Olaj, vászon falemezen

    Jelezve balra lent: BA monogrammal

    590 000 Ft

    Részletek
  • Kovács Tamás Vilmos - Álarcosbál, 2004

    Kovács Tamás Vilmos

    (1951 - )

    Álarcosbál, 2004

    80 x 80 cm

    gipsz, olaj, farost

    Jelzés balra lent: Kovács T. Vilmos 2004

    485 000 Ft

    Részletek
  • Pekáry István - Kalocsai lányok, 1934

    Pekáry István

    (1905 - 1981)

    Kalocsai lányok, 1934

    21x15 cm

    színezett rézkarc

    Jelezve balra lent: Kalocsai lányok; Jelezve jobbra lent: 19 Pekáry 39

    95 000 Ft

    Részletek
  • Huzella Pál - Budapest Apoteózisa (Plakátterv), 1926

    Huzella Pál

    (1886 - 1967)

    Budapest Apoteózisa (Plakátterv), 1926

    21x29 cm

    ceruza, papír

    Jelezve a hátoldalon: Plakátterv 1926

    175 000 Ft

    Részletek
  •  Kovács Péter Balázs - Ablak II., 1984

    Kovács Péter Balázs

    (1955 - )

    Ablak II., 1984

    62x48 cm

    szitanyomat, papír

    Jelezve balra lent: Ablak II., Jelezve jobbra lent: Kovács Péter Balázs

    98 000 Ft

    Részletek
  •  Markó Ernő - Budapest, Citadella (Gellért-hegy a Tabánról)

    Markó Ernő

    (1868 - 1945)

    Budapest, Citadella (Gellért-hegy a Tabánról)

    50x63 cm

    Olaj, karton

    Jelezve jobbra lent: Markó E

    195 000 Ft

    Részletek
  • Tallós Prohászka István - Mitológiai jelenet Aesculap megtáncoltatja a halált

    Tallós Prohászka István

    (1896 - 1974)

    Mitológiai jelenet Aesculap megtáncoltatja a halált

    43x60 cm

    olaj, karton

    j.b.l.: Tallós

    765 000 Ft

    Részletek
  •  Josef Plenk - Niobidák, (Fürdőző aktok), 1922

    Josef Plenk

    (1886 - 1967)

    Niobidák, (Fürdőző aktok), 1922

    62,5x84 cm

    olaj, vászon

    Jelezve jobbra lent: J. Plenk 1922

    420 000 Ft

    Részletek
  • Gera Éva - Ablakban

    Gera Éva

    (1923 - 1996)

    Ablakban

    40x55 cm

    Olaj, farost

    Jelezve jobbra lent: Gera É

    195 000 Ft

    Részletek
  • Huzella Pál - Az oroszlánkirály

    Huzella Pál

    (1886 - 1967)

    Az oroszlánkirály

    22x30 cm

    vegyes technika, papír

    Jelzés nélkül

    125 000 Ft

    Részletek
  •  Csáki-Maronyák József - Diószedők

    Csáki-Maronyák József

    (1910 - 2002)

    Diószedők

    70x85 cm

    Olaj, vászon

    Jelezve balra lent: Csáki-Maronyák J.

    315 000 Ft

    Részletek
  •  Szabó Vladimir - Idő férfi portré

    Szabó Vladimir

    (1905 - 1991)

    Idő férfi portré

    25x15 cm

    ceruza, papír

    Jelezve jobbra lent: Sz.

    55 000 Ft

    Részletek
  •  Szabó Vladimir - Szűk utca

    Szabó Vladimir

    (1905 - 1991)

    Szűk utca

    21x14 cm

    ceruza, papír

    Jelezve jobbra lent: Sz. V.

    55 000 Ft

    Részletek
  • Hegyi György - Kagylók, 1993

    Hegyi György

    (1922 - 2001)

    Kagylók, 1993

    70x50 cm

    vegyes technika, papír

    Jelezve alatta balra: Kagylók; jelezve alatta középen: E.A III/XV; jelezve alatta jobbra: Hegyi 93

    76 000 Ft

    Részletek
  •  Batthyány Gyula - Nő kanapén, 1910-es évek

    Batthyány Gyula

    (1887 - 1959)

    Nő kanapén, 1910-es évek

    38x23 cm

    Szén, papír

    Jelzés nélkül

    435 000 Ft

    Részletek
  •  Csomor Katalin - Hírhozó

    Csomor Katalin

    (1945 - )

    Hírhozó

    47,5x35,5 cm

    szitanyomat

    Jelzés nélkül

    39 000 Ft

    Részletek
  •  Bukta Imre - Forrásnál

    Bukta Imre

    (1952 - )

    Forrásnál

    60x80 cm

    460 000 Ft

    Részletek
  •  Rózsahegyi György - Vekerdy Tamás író, pszichológus portréja

    Rózsahegyi György

    (1940 - 2010)

    Vekerdy Tamás író, pszichológus portréja

    29.5x21 cm

    grafit, papír

    j.b.l.: RGY monogram 99

    95 000 Ft

    Részletek
  •  Sinkó István - Két fény, 2000

    Sinkó István

    (1951 - )

    Két fény, 2000

    50x34 cm

    litográfia, papír

    j.a.b.:Két fény;j.a.k.:lito III/IV;j.a.j.:Sinkó 2000

    75 000 Ft

    Részletek
  • Burghardt Rezső - Táncosnő

    Burghardt Rezső

    (1884 - 1963)

    Táncosnő

    74 x 57 cm

    olaj, vászon

    Jelzés jobbra lent: Burghardt R.

    885 000 Ft

    Részletek
  • Boemm Ritta - Gyermekek játék kakassal

    Boemm Ritta

    (1868 - 1948)

    Gyermekek játék kakassal

    60x80 cm

    Olaj, vászon

    Jelezve jobbra lent: Boemm Ritta

    198 000 Ft

    Részletek
  •  Baksai József - Várakozás, 2021

    Baksai József

    (1957 - )

    Várakozás, 2021

    99x69,5 cm

    Vegyes technika, karton

    Jelzés nélkül

    595 000 Ft

    Részletek
  • Bor Pál - Szőnyegtervek, motívumok

    Bor Pál

    (1889 - 1982)

    Szőnyegtervek, motívumok

    35x50 cm

    Akvarell, papír

    Jelezve középen lent: Bor

    195 000 Ft

    Részletek
  •  Román György - Az ablak, 1971

    Román György

    (1903 - 1981)

    Az ablak, 1971

    100x125 cm

    olaj, farost

    Jelzés nélkül

    Részletek
  •  Kunffy Lajos - Falusi utca kereszttel

    Kunffy Lajos

    (1869 - 1962)

    Falusi utca kereszttel

    33x41 cm

    olaj, vászon kartonra kasírozva

    j.j.l.: Kunffy

    645 000 Ft

    Részletek
  •  Korga György - Ikebana csendélet

    Korga György

    (1935 - 2002)

    Ikebana csendélet

    77x78 cm

    olaj, farost

    Jelezve jobbra lent: Korga

    295 000 Ft

    Részletek
  •  Náray Tamás - Marduk

    Náray Tamás

    (1958 - )

    Marduk

    90x110 cm

    giclée, vászon

    575 000 Ft

    Részletek
  •  Hiripi Gyula - Vázlatfüzetlap: Két férfi, 1946

    Hiripi Gyula

    (1917 - 1947)

    Vázlatfüzetlap: Két férfi, 1946

    29 x 20 cm

    tus, papír

    Jelzés jobbra lent: Hiripi Gyula 1946

    78 500 Ft

    Részletek
  •  Perlmutter Izsák - Férfi szobában

    Perlmutter Izsák

    (1866 - 1932)

    Férfi szobában

    74 x 60 cm

    olaj, vászon

    jelezve jobbra fent: Perlmutter

    Részletek

Vissza

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …

Tovább

Készpénzes, azonnali megvételre keressük a felsorolt művészek kvalitásos alkotásait

Részletek

Hírlevél feliratkozás

Értesüljön elsőként aukcióinkról, kiállításainkról és aktuális ajánlatainkról!

Adja meg személyes adatait:*

Állapotleírás kérése

Az Ön neve
E-mail címe:
Telefonszáma: *
book_directory

*Kötelező mező

Köszönjük érdeklődését.
Munkatársaink az Ön által megadott címen hamarosan felveszik Önnel a kapcsolatot.
  • Aukció

    Aukcióinkra a képfelvétel folyamatos.
    Szezonális aukcióinkra a műalkotások felvétele folyamatos. Munkatársaink készségesen segítenek műalkotása felvételében.
    Aukcióinkra a képfelvétel folyamatos.
    Szezonális aukcióinkra a műalkotások felvétele folyamatos. Munkatársaink készségesen segítenek műalkotása felvételében.
  • Kiállítás

    Megtalált képek - Felfedezések és meglepetések az elmúlt 20 év műkereskedelméből
    A Megtalált képek nem csupán egy újabb kötet a magyar festészetről. Bár festmények és róluk szóló elemzések...
    Megtalált képek - Felfedezések és meglepetések az elmúlt 20 év műkereskedelméből
    A Megtalált képek nem csupán egy újabb kötet a magyar festészetről. Bár festmények és róluk szóló elemzések találhatók benne, mégis sokkal több, mint egyszerű művészettörténet: megdöbbentően...
  • Festményértékbecslés

    KERESÜNK
    Galériánkban lehetősége van festményeinek ingyenes értékbecslésére. Galériánk szakemberei ingyenesen adnak...
    KERESÜNK
    Galériánkban lehetősége van festményeinek ingyenes értékbecslésére. Galériánk szakemberei ingyenesen adnak árajánlatot minden hozzánk eljuttatott festményre, grafikára, szoborra, műtárgyra. Akár...

Kapcsolat

1055 Budapest, Szent István körút 5.
  • +36 1 269 3148
  • |
  • gallery@kieselbach.hu
Nyitvatartás: Hétfő - Vasárnap 10:00 - 18:00
Kövessen minket!
  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
  • Youtube
  • Vásárlás
  • Eredetiségigazolás minden megvásárolt képhez
  • Aukció
  • Webshop
  • Megvesszük
  • Keresünk
  • Eladná műalkotásait? Segítünk értékesíteni!
  • Festmények értékbecslése
  • Aukcióra
  • Megvételre
  • Adatbázisunkba
  • Wanted! Konkrét képeket keresünk
  • Bemutatjuk
  • Világhírűvé tesszük a magyar festészetet!
  • Művészek, alkotások
  • Kiállítások
  • Magyarországi Műgyűjtők Lexikona
  • Profi kereső
  • Postatakarékpénztár
  • Információk
  • Munkatársaink örömmel állnak rendelkezésére!
  • Hírek
  • Rólunk
  • Jogi nyilatkozat
  • Impresszum
  • Ászf - Árverési feltételek
  • Hogyan vásárolhat nálunk?
  • Ászf - Elektronikus kereskedelem (webshop)
Műtárgyainkat az UNIQA biztosítja
Az oldal sütiket használ a felhasználói élmény fokozása céljából. Az oldal böngészésével Ön elfogadja ezt. Részletek" Elfogadom
  • Belépés / Regisztráció
  • Nyelv kiválasztása
    • Magyar
    • Angol
  • Aukció
  • Webshop
  • Művészek, Alkotások
  • Kiállítások
  • Könyvek
  • Hírek
  • Rólunk
  • Online licit