
logo
  • +36 1 269 3148
  • gallery@kieselbach.hu
  • 0
  • Belépés / Regisztráció
  • Hivatalos fordítások

    • Magyar
    • Angol

    Google fordító

Festmények

Kérjük válasszon!

 

Festmények

 

Fotográfia

  • Belépés / Regisztráció
  • Nyelv kiválasztása
    • Magyar
    • Angol
  • Aukció
  • Webshop
  • Művészek, Alkotások
  • Kiállítások
  • Könyvek
  • Hírek
  • Rólunk
  • Online licit
  • Művészek szerint

  • Stílusok szerint

  • Kategória szerint

  • Összes alkotás

  • Művészek ABC
  • Webshop Stílusok
  • Kategóriák

  • Műgyüjtők
  • WANTED!
  • Csendélet

  • Arckép

  • Enteriőr

  • Megvásárolható Sz...

  • Színek, Realizmus...

  • Tájkép

További kategóriák

  • Absztrakt művészet

  • Avantgárd

  • Szürrealizmus

  • Art deco

  • Impresszionizmus

  • II. világháború u...

További stílusok

  • Gyarmathy Tihamér

  • Varga Hanna

  • Glatz Oszkár

  • Bernáth Aurél

  • Burghardt Rezső

További művészek

További Fotográfusok

  • Beck István

  • Batthyány Fülöp, ...

  • Gantner József

  • Kis Tibor

  • Nagy Gábor

  • Köves Oszkár

További műgyűjtők

  • Könyvek
  • Megvásárolható
  • Youhu

  • A valóság szerelmese -...

  • SCHEIBER

  • IDŐRŐL IDŐRE 1985

  • A MAGYAR FORRADALOM 1956 NAPLÓ

  • Gorka Géza életműve...

Összes könyv

  • Megtalált képek

  • Szőnyi István

  • Youhu

  • A valóság szerelmese -...

  • A TITKOS GYŰJTEMÉNY

  • ARANYKOROK ROMJAIN

*all_book*

  • Online licit
  • Aktuális aukciók
  • Műtárgy beadása
  • Korábbi aukciók

  • Hogyan vásárolhat nálunk?

77. tavaszi aukció

Időpont:

2025. május 28. 18:00 - 2025. május 28. 23:00

Helyszín:

Budapest Marriott Hotel

Aukció
részletei

Aukcióra keresünk

A Kieselbach Galéria megalakulásától kezdve a magyarországi aukciós piac meghatározó szereplője.

Műtárgy beadása

  • 76. aukció

     
  • 75. Őszi aukció

     
  • 74. Tavaszi aukció

     
  • 73. Téli aukció

     
  • Aukció
    részletei

  • Korábbi kiállítások
  • Megtalált képek -...

     
  • Mengyán András: ...

     
  • Válogatott művek ...

     
  • Emlékezés Vera Mo...

     
  • Korábbi
    kiállítások

Festményértékbecslés

Galériánkban lehetősége van festményeinek ingyenes értékbecslésére. Több évtizedes gyakorlattal rendelkező szakembereink árajánlatot adnak minden hozzánk eljuttatott...

Megvesszük!

Galériánk készpénzért is vásárol művészeti alkotásokat. Kérje ingyenes értékbecslésünket, hogy tisztában legyen a birtokában lévű művek értékével!

  • Utazás

     
  • Tudomány

     
  • Történelem-Kép

     
  • Facebook oldal

     
  • Kapcsolat

  • Sajtó

  • Szakértőink

  • Célunk

  • Társadalmi szerepvállalás

  • Címlap
  • >>
  • Vaszary János
  • >>
  • Parkban, 1933 körül

Vaszary János (1867 - 1939)

Parkban, 1933 körül

 Vaszary János - Parkban, 1933 körül  | 74. Tavaszi aukció aukció / 94 tétel
  • Eredetiségigazolás minden megvásárolt képhez
    Eredetiségigazolás minden megvásárolt képhez

  • Személyes megtekintés galériánkban
    Egyeztetés után a Kieselbach galéria és aukcióházban, Budapesten.

  • Ingyenes festmény értékbecslés
    Ingyenes festmény értékbecslés

57 x 74 cm
Olaj, vászon
Jelezve jobbra lent: Vaszary J.

Proveniencia: Egykor perneszi Siklóssy István ügyvéd tulajdonában (Budapest – Firenze), majd gróf Pálffy Sándor családja tulajdonában (Bécs), később magyarországi magántulajdonban

74. Tavaszi aukció / 94. tétel (2024-05-16)
Kikiáltási ár: 95 000 000 Ft / 235 510 EUR
Becsérték: 120 000 000 Ft- 170 000 000 Ft
/ 297 486 EUR - 421 439 EUR

Figyelem! A jelzett valuta árak kizárólag információs céllal szerepelnek a listában.
Az elszámolás alapja minden esetben a vételár kiegyenlítése napján érvényes valutaárfolyam.

Az alkotáshoz eredetiségigazolást adunk!

74. Tavaszi aukció

Időpont:

2024. május 16. 18:00 - 23:00

  • Általános aukció feltételek

Kérdése van?

Kapcsolat

Önnek is van Vaszary János képe?

Kérjen ingyenes értékbecslést, akár teljes hagyatékra is! Hasonló alkotását megvásároljuk készpénzért, átvesszük aukcióra vagy webgalériánkban kínáljuk.

Kérjen ingyenes értékbecslést
  • Legnagyobb magyar festménygyűjtemény
    Több mint 100.000 magyar művészi alkotás.

  • Eredetiségigazolás minden megvásárolt képhez
    Eredetiségigazolás minden megvásárolt képhez

  • Személyes megtekintés galériánkban
    Egyeztetés után a Kieselbach galéria és aukcióházban, Budapesten.

  • Ingyenes festmény értékbecslés
    Ingyenes festmény értékbecslés

Tanulmány

Irodalom

Kempelen Béla: Magyar nemes családok. 6. kötet, Khár–Lyukáts. Grill Károly, Budapest, 1913.

Asszony, divat, lélek. Megváltoztatják-e az új divatformák az asszonyideált? Eton, foxtrott, fiús alak és rövid szoknya a mérlegen. Írók, festők, szobrászok nyilatkozatai a modern asszony és modern divat problémáiról. Magyarország, 1926. április 4.

Vaszary János képei az Ernst-Múzeum kiállításán. Ernst Múzeum, Budapest, 1930.

A főváros vásárlásai a Műcsarnok tárlatán. Pesti Napló, 1933. május 13.

Genthon István: Az új magyar festőművészet története 1800-tól napjainkig. Magyar Szemle Társaság, Budapest, 1935.

Márjás Viktor: A mai Vaszary. Magyar Művészet, 1935, 161–168.

Rabinovszky Márius: Révész István gyűjteménye. Magyar Művészet, 1936, 204–214.

Endrődy Béla: A Zerbó-bó-ban. Színházi Hét, 1938/43., 59–61.

Vitéz Nagy Zoltán: Új magyar művészet. Száz év szobrászata és festészete. Athenaeum, Budapest, 1941.

Petrovics Elek – Kárpáti Aurél: Vaszary. Athenaeum, Budapest, 1941–1942.

Lyka Károly: Festészetünk a két világháború között (1920–1940). Visszaemlékezések. Képzőművészeti Alap, Budapest, 1956.

Haulisch Lenke: Vaszary (1867–1939). Képzőművészeti Alap, Budapest, 1960.

Simon Gy. Ferenc: Híres festmények. Képes Újság, 1974/50., 14.

Haulisch Lenke: Vaszary János. Képzőművészeti Alap, Budapest, 1978.

Rum Attila: Vaszary János. Bumbum, Budapest, 2005.

Plesznivy Edit: Vaszary János. Kossuth – Magyar Nemzeti Galéria, Budapest, 2007.

Vaszary János (1867–1939) gyűjteményes kiállítása. Szerk.: Veszprémi Nóra, Magyar Nemzeti Galéria, Budapest, 2007.

Vaszary kertje: Vaszary János és Tata. Szerk.: Kövesdi Mónika, Kuny Domokos Múzeum, Tata, 2015.

 

Art deco modernség, japános minimalizmus és arisztokratikus elegancia. A bravúrosan könnyed motívum Vaszary János fehér alapos korszakának vitathatatlan csúcsa, a Park sorozat rajongott főtétele és a modern magyar festészet egyik ikonja. Ünnepelt chef-d’oeuvre. A most felbukkant új változat a művész főrendi barátainak örökségeként őrződött meg. Először láthatja a széles közönség.

Az ikonikus főmű

„E korszakának legismertebb alkotása kétségtelenül a Parkban című festmény. Nagyon sokan, Vaszary nevét hallva, ezt a művét képzelik maguk elé” – írta Haulisch Lenke a művészről szóló 1960-as monográfiájában a Parkbanról. A téma nemcsak az érett Vaszary ünnepelt fehér korszakának, de az egész életműnek a legrangosabb főműve, mindenki által ismert ikonja. Haulisch így jellemezte a legkarakteresebb Vaszary-alkotást: „Dekoratív háttérré simított, smaragdzöld gyepszőnyegen, lilatörzsű fák előtt, kertiszéken és nyugágyon három nő pihen a festményen, háttal a szemlélőnek, a napi divat szerint öltözve. Szűkszavú, mégis érzékletes előadásmódja, artisztikus kompozíciója a japán festészet csodálatos alkotásait juttatja eszünkbe.” A kép könnyed, japános eleganciája magával ragadó; ezt erősíti a beszélgető három nőalak oldott sziluettje, a nyugszékek pár vonallal érzékeltetett szerkezete és a fák dallamos ívben meghajló lila törzse. Az egészhez a kontrasztos hátteret, az „alapot” a széles ecsettel elkent nedvzöld pázsit teremti meg, amely fokozatosan fehéredik ki a rózsaszín padkás sárga terasz felé közeledve alul, és finoman világosodik bele a jelzésértékű égbe a fák mögött a magasban.

A figurák a korabeli art deco divatot visszhangozzák, de a kompozíció különlegességét a japán metszetektől örökölt kihagyásos szerkesztésmód teremti meg. A kép középpontjában a pázsitszőnyeg monokróm „üressége” áll, az a bravúrosan modern gesztus, mely a csendes délutáni beszélgetés elrévedő szüneteit jeleníti meg, belevegyítve az elrepült nyár utáni nosztalgikus sóvárgás mélyről feltörő érzését. A kompozíciós erővonalak képzeletbeli spirálvonalként szinte körbeölelik a vízszintesen húzott, széles ecsetvonásokkal megformált pázsitmezőt. A kék nyugágy kidudorodó vörös-fehér alja indítja a lendületes energiaáramlást, ezt folytatja a bal oldali fa vastag, lilás törzse. Felül a spirálvonal elhagyja a kép tetejét, majd a centripetális húzóerőnek engedelmeskedve visszatér és – a jobb oldali facsemeték kettős vonala mentén leereszkedve – belecsavarodik önmagába, végül feloldódva a mályvaszínű központi fa ostorcsapásszerű ágában. 

Az első, 1941/1942-ben megjelent Vaszary-monográfiát jegyző Kárpáti Aurél a Parkban híres példáján keresztül mutatta be a festő jellegzetes virtuozitását: „Arra, hogy miképp alakítja át Vaszary a maga sajátos festői látományává a valóságot, talán legjobb példa a Parkban. Kevesebb szóval ennél többet mondani majdnem lehetetlen. Az odavetett ecsetvonásokkal rajzolt, színes kerti székek, a bennük ülő nőalakok sziluettje, az egyetlen világoszöld folttá simított üde gyepszőnyeg, a föléje boruló lombok sötét kontrasztja, a kígyózó fák lilás törzse s a hátul megvillanó ég mélykékje: mind csupa dekoratív jelzés. Az egész mégsem puszta dekoráció. Ellenkezőleg, teljes és tökéletes illúziója az élő valóságnak. Csak a legnagyobb japán mesterek tudtak ilyen rafináltan egyszerűek, ennyire zseniálisan sűrítettek, egyszerre tudatos és spontán kifejezőerejűek lenni. Micsoda hatalmas kultúrából szűrődött le ez a páratlan technikai biztonság. Mindaz, amit Vaszary valaha tanult, vérré váltan, összegezve él ebben a fölényes tudásban. […] Mert Vaszary csak tanult, de sohasem utánzott, s mert művészi nacionalizmusa nem az elkülönítő, inkább az egyetemes művészettel összekötő, közös vonásokat kereste.”

A kiválóan dokumentált, több változatban megfestett Parkban első, 1928-ban (vagyis Vaszary utolsó, „fehér alaposnak” nevezett korszakában) készült variánsát a Magyar Nemzeti Galéria őrzi. A közönség először a Műcsarnok 1933-as átfogó, csoportos nemzeti bemutatóján, „A magyar vallás- és közoktatásügyi miniszter által rendezett Nemzeti Képzőművészeti kiállításon” láthatta (kat. 643.). A főváros – több más alkotással együtt – megvette a képet a minisztériumi rendezésű tárlatról. A festmény ezt követően több nemzetközi kiállításon is megfordult, előbb az 1934-es Velencei Biennálén, majd a 20. századi magyar művészetet bemutató londoni csoportos tárlaton 1937-ben a Morland House-ban. Ezt követően a Kopp Jenő által rendezett, a Fővárosi Képtár gyűjteményéből válogatott kiállításra is bekerült a Nemzeti Szalonban 1937-ben.

A festmény már születésekor kortárs ikonná vált, folyamatosan szerepelt a művészettörténeti összefoglalókban. Genthon István közölte reprodukcióját Az új magyar festőművészet története 1800-tól napjainkig című könyvében 1935-ben (mindössze két évvel a mű első kiállítása után!). Politikai oldaltól függetlenül minden korszak-összefoglalóban helye volt: Vitéz Nagy Zoltán 1941-es Új magyar művészetéből ugyanúgy nem hiányozhatott, mint Lyka Károly 1956-ban kiadott, Festészetünk a két világháború között című kötetéből, de a 60-as évektől kezdve a rangosabb nemzeti művészettörténeti válogatásokból vagy albumokból sem. Az intézményi átszervezések miatt az 50-es években a festmény átkerült a Szépművészeti Múzeum tulajdonába, majd kikötött az 1957-ben alapított Magyar Nemzeti Galériában; számtalan kiállításon megfordult az 1960–70-es években itthon és külföldön.

Parkot a modern falakra

A Vaszary-féle párizsias modernségre nyitott polgárság rajongott a festményért. A művész 1933-ban egyik újságíró barátjának, Sós Endrének írt egy – viccelődve zsörtölődő – levelet, amelyből kiderül, hogy olyan népszerűvé vált egy csapásra a parkos téma az 1933-as kiállítás után, hogy többen rendeltek belőle újabb változatot. A Parkban telibe találta a korszellemet. Nem véletlenül: Vaszary mindig tág esztétikai összefüggésrendszerben gondolkodott. A friss tendenciákra mindig érzékenyen reagáló festő az 1930-as, az Ernst Múzeumban rendezett nagy kiállítási katalógusának előszavában – a kép új pozícióját keresve – így méltatta a modern építészet erényeit: „A modern építészet megtalálta a modern életnek való formát. Eltűntek a történelmi stílusok zagyva és minden teremtő erő nélkül való ismétlései; eltűntek a gipszek, a stukkók az oszlopok, párkányzatok. Vas és beton. A lakóházak egyszerűek kiképzésben: a falak világosak – műteremszerű nagy ablakokkal, sok fény, levegő járja át a lakásokat – kevés, átlátszó függöny a bútorok a lehető legegyszerűbb fa, fém, és üvegkonstrukciók. Szanatóriumszerű? Igen, szanatóriumszerű. Miért ne legyen az európai ember lakása szanatóriumszerű? A higiénia és egyszerűség önmagában is szép.” Vaszary itt arról a modern lakóház-építészetről beszélt, amelyet mai ingatlanos szakkifejezéssel „bauhausosként” szokás emlegetni, de ennek a kései leszármazottai jelennek meg a mai minimalista kortárs otthonok között is. A festő pontosan érzékelte, hogy ezekben a fehér, modernista enteriőrökben milyen képek érvényesülnek megfelelően: „Ezek a falak természetesen nem tűrik meg a sötét és nehéz olajképeket, sem a bútorszerű plasztikus kereteket, hanem a nagy falsíknak megfelelő, világos, freskószerű díszeket, melyek felett könnyen átsurranik a fény.” Fehér korszakának fénnyel és levegővel teli esztétikája pont ehhez igazodott, akárcsak a periódus ikonikus fő témája, a Parkban levegősen könnyed, már-már japánosan minimalista stílusvilága.

A kortársak lelkesedtek Vaszary újszerű modernségéért. A források alapján tudható, hogy a kor neves polgári műgyűjtője, Révész István tekintélyes Vaszary-kollekciójában is megtalálható volt a Parkban egyik 1933-as változata; Rabinovszky Márius 1936-os cikke szerint „e gyűjteményben látjuk […] a Székesfővárosi Múzeumban lévő Park c. kép remek változatát (1933), mely perspektívájában, lebegő anyagtalanságában oly japános, anélkül, hogy megszűnne százszázalékosan Vaszary lenni”. Egy másik, szintén 1933-as változatot őriz a kaposvári Rippl-Rónai Múzeum, egy magántulajdonban maradt harmadik verzió pedig szerepelt az 1961-es nagy Vaszary életmű-kiállításon (kat. 126.). A most vizsgált kép ezek egyikével sem azonosítható, hiszen az elmúlt közel száz évben nemesi családok falán függött.

Arisztokraták Parkja

A kalandos életű festmény több palota és előkelő otthon falán megfordult a vérzivataros 20. század folyamán. Az örökös család elbeszélése szerint első tulajdonosa perneszi Siklóssy István volt. Kempelen Béla Magyar nemes családok című genealógiai munkájában a 16. század végéig vezette vissza a Somogy megyei Siklóssyak nemesi oklevelének eredetét. A patinás famíliából perneszi dr. Siklóssy Gyula – országos hírű szemorvos – 1887-ben kapta címe megerősítését és előnevét (a birtok központja, a somogyi Pernesz után). A Siklóssyak között számos neves doktort és ügyvédet ismerünk a 20. század elejéről, többek között perneszi Siklóssy Lászlót, aki több kultúrtörténeti könyvet írt, gyűjtői egyesületet is vezetett, és kapcsolatban állt Vaszaryval (erről több levél is tanúskodik a Magyar Nemzeti Galéria 2007-es katalógusában). A festmény első tulajdonosa, perneszi Siklóssy István 1904-ben született Budapesten, itt végezte jogi tanulmányait. A több nyelven beszélő, művészetkedvelő fiatal jogász jól ismerte a szintén főrendi családból származó Vaszaryt. Nemcsak az előkelő pesti kártyaklubokban találkoztak, de a fiatal ügyvéd a festő tatai villájában is megfordult. Több Vaszary-kép büszke tulajdonosának mondhatta magát, köztük a kollekció koronaékszerének, a Park ciklus egyik leggazdagabb kompozíciójáénak.

A festmény sokáig Siklóssy otthonában függött, a budai vár egyik palotájában. (A korabeli címjegyzékek szerint az épület az akkoriban a Zichy család birtokában álló Verbőczi utca – ma: Táncsics Mihály utca – 21.-es szám alatti barokk lakóházzal azonosítható.) A fiatal ügyvéd Olaszországba származott el. 1938-as házasságáról „firenzei nász” mottóval adott hírt a kor társasági lapja, a Színházi Élet: „Itt van például az a hymenhír, amelynek a társaságokban »firenzei nász« a címe s már számos előadásban hallottuk, noha a világ legegyszerűbb és legrokonszenvesebb eseményét tartalmazza: két egymást régen szerető szív boldog egyesülését. […] Siklóssy István és Murányi Bobi házasságot kötöttek Firenzében.”

A családi emlékezet megőrizte a festmény utóéletét is. Amikor Siklóssy 1948-ban hivatalosan is elhagyta az országot, a festményt nem vihette át a határon, így az a szülők Bajcsy-Zsilinszky úti lakásában maradt. Itt élt az unokahúga (és egyben keresztlánya), aki később szintén elhagyta az országot, és hozzáment a magyar származású, de az egész Monarchia területén birtokokkal és kastélyokkal rendelkező, gazdag múltú arisztokrata család sarjához, gróf Pálffy Sándorhoz. A Vaszary-képet már csak a rendszerváltás után vihette magával bécsi otthonába, ahol korábbi tulajdonosa – a keresztapja – hivatalosan is neki adományozta. A kalandos életű festmény a közelmúltban tért haza Magyarországra, most először szerepel a hazai közönség előtt.

Modern idők

Az art deco fővárosából, Párizsból hazatérő Vaszary fellelkesülve elemezte 1926 tavaszán a Magyarország című napilap újságírójának az első világháború után átalakuló modern nő új megjelenését: „Átváltozásában szinte száz évvel rohant előre […], már nincsen meg a külön tempója, elzárt útja, a nő a férfi nyomába szegődött. Ezzel az előretöréssel egyidejűleg megváltoztatta külső megjelenését is és ebben a tekintetben bámulatos átváltozást mutat. A rövidre vágott haj nem egy külső forma, hanem egy páratlan súlyú probléma felállítása és megoldása. A rövid hajjal egyszerre a nő felszabadult. Ruhatárából eltűnnek a tollak, a rüssök, a korzettek, a szalagok és mindaz, ami a nőt dekoratívvá tette. A rövid haj parancsol, és parancsa nem tűri ezeket a szépségszurrogátumokat. Helyette megjelent a csupasz nyak, dekoltázs, meztelen kar, térdigérő ruha, mely a láb felszabadítását jelenti, és előttünk áll a nő, aki vonalainak ritmusával, felszabadult mozgásának bájával, jólápoltságával, kitenyésztett testiségével hat. Mind olyan szépség, mely a régi görög testi kultúrával egyenrangú.”

Az igazi modern, „art decó stílusú” nőket látjuk a teraszon beszélgetni a képen is: könnyed nyári selyemruhák, kék körvonalakkal felskiccelt magassarkú cipők, korallszínű rúzsok, bubifrizurák és az elmaradhatatlan kis kalap. Mindehhez jellegzetes ruhaszínek társulnak: a vaszarys sötétkék, a zöld pázsittal komplementerbe állított narancs és a magentás rózsaszín. 1935-ös nagy tanulmányában Márjás Viktor elemezte az érett Vaszaryt festészetét. Pontosan látta, hogy az idős mester hedonista életigenléssel fordult az őt körülvevő világ szépségei felé: „Vaszary gáláns festői világában nem érezni a kor keserű ízeit […]. De Vaszary nem is akarja éreztetni mindezt, ő nem ítél a kor felett, nem moralizál, ő a mozgásban az élet lüktetését és még rontó dinamizmusában is az élet vitalitását érzi.”

A tatai nyaraló kertjében

A festő monográfusa, Gergely Mariann a Magyar Nemzeti Galériában 2007-ben rendezett nagy kiállítás katalógusában meghatározta a Parkban helyszínét is: „Vaszary változatos parkjeleneteinek színhelye a tatai ház előtti kert. A házaspár tavasztól késő őszig a Thoroczkai Wigand Ede tervezte villában lakott, a barátok gyakran meglátogatták őket. A kertre nyíló teraszajtókat teljesen kitárták a napfényes természet felé. A strandöltözékekbe bújt hölgyvendégek gondtalan időtöltése a párizsi életképek nagyvárosi hangulatát hozta el a vidéki hétköznapokba. Láthatóan nyugodt volt itt az élet, menedéket nyújtott a szakmai harcok és bántó perlekedések elől visszavonuló festőnek.”

A rendszerváltás utáni időszak egyik legnagyobb sztárművészévé váló Vaszary fehér korszakának gazdag termését egyre jobban ismeri már a művészettörténet. Tudjuk, hogy bár számos alkalommal örökítette meg a népszerű tengerparti üdülőhelyek előkelő közönségét, sokszor saját műteremházának kertje szolgált a jelenet hátteréül. A művész és felesége, Rosenbach Mária 1909 tavaszától kezdve rendszeresen megfordult a remek hangulatú parkjairól ismert Tata-Tóvárosban. Ahogy az özvegy későbbi visszaemlékezéseiben írja, 1910 körül „vásároltunk egy üres telket, és arra építettük a jelenleg is birtokunkban levő villát, mely egészségi szempontból a körülötte befásított területtel együtt kifogástalan üdülőhely”. A befutott, sikeres festő 1911-ben terveztette meg a gödöllői művésztelep neves építész-iparművészével, Thoroczkai Wigand Edével szecessziós stílusú tatai nyári villáját. A kertre néző dupla szárnyú ajtó előtti teraszon rendszeresen fordultak meg Vaszaryék vendégei. (A Tata városára hagyott Vaszary-villát jelenleg a Kuny Domonkos Múzeum üzemelteti.)

Egy kedves nyári tatai este emlékét őrzi a Parkban is, hasonlóan jó pár közönségkedvenc kompozícióhoz, amelyek ugyanitt játszódnak. Itt született a kitárt teraszajtó szárnyait is láttatni engedő Kertben ülő nők (1920-as évek vége, MNG), a divatlapba illő szőke art deco szépséget ábrázoló Verandán álló piros pizsamás nő (1930 körül, MNG), a pázsiton hanyatt fekve olvasgató nőt megjelenítő Pihenő a kertben (magántulajdon), a fauve-os sárga-vörös lombokat ábrázoló Ősz (1938, magántulajdon) vagy az asztal körül beszélgető hölgyeket megörökítő Parkban (1930 körül, magántulajdon). Ezek alkotják a most elemzett Leitmotif közeli rokonságát az életműben. Ahogy a nagy francia impresszionisták kedvenc motívumaikkal (például Monet a roueni katedrálissal) vagy Rippl-Rónai a Róma villával, Vaszary sem tudott betelni a kert különleges hangulatával. De a korszak vitathatatlan csúcspontja és egyszersmind a modern magyar festészet ikonja maga a nagy Parkban motívum, amelynek most felbukkant új változata a legjobb féle art decós virtuozitás megtestesítője.

MÁS ALKOTÁSOK A WEBSHOPBÓL

  • 25
  • 50
  • 150
  • Összes

Vissza

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …

Tovább

  •  Vaszary János - Tengerparti villa

    Vaszary János

    (1867 - 1939)

    Tengerparti villa

    14x19 cm

    Ceruza, papír

    Jelezve jobbra lent: Vaszary János

    765 000 Ft

    Részletek
  •  Vaszary János - Életöröm (Napfény), 1900 körül

    Vaszary János

    (1867 - 1939)

    Életöröm (Napfény), 1900 körül

    66,5x29,2 cm

    Olaj, vászon

    Jelzés nélkül

    Részletek
  •  Vaszary János - A kertész, 1893 körül

    Vaszary János

    (1867 - 1939)

    A kertész, 1893 körül

    63x78 cm

    Olaj, vászon

    Jelezve balra lent: Vaszary J.

    Részletek
  •  Vaszary János - Nyújtózkodó akt, 1910

    Vaszary János

    (1867 - 1939)

    Nyújtózkodó akt, 1910

    40x29 cm

    Ofset, papír

    Jelezve jobbra fent: Vaszary J 910

    235 000 Ft

    Részletek
  •  Vaszary János - Anya gyermekével, 1926

    Vaszary János

    (1867 - 1939)

    Anya gyermekével, 1926

    49.5x43.5 cm

    Akvarell, papír

    Jelezve balra lent: Vaszary J.

    12 500 000 Ft

    Részletek
  •  Vaszary János - Balaton vitorlásokkal, 1924 körül

    Vaszary János

    (1867 - 1939)

    Balaton vitorlásokkal, 1924 körül

    37x46 cm

    Olaj, fa

    Jelezve balra fent: Vaszary J., A kép hátoldalán: a Magyar Nemzeti Galéria bírálati vignettája, valamint az egykor tulajdonos Egri László gyűjtői cédulája

    Részletek
  •  Vaszary János - Találkozás

    Vaszary János

    (1867 - 1939)

    Találkozás

    29x40 cm

    Litográfia

    Jelezve lent középen: Vaszary János

    645 000 Ft

    Részletek
  •  Vaszary János - Balaton halászokkal, 1926 körül

    Vaszary János

    (1867 - 1939)

    Balaton halászokkal, 1926 körül

    39,5 x 92 cm

    Tus, papír

    Jelezve jobbra lent: Vaszary János

    2 952 000 Ft

    Részletek
  •  Vaszary János - Lázadás (Népfelkelők)

    Vaszary János

    (1867 - 1939)

    Lázadás (Népfelkelők)

    38x53 cm

    akvarell, vegyes technika, papír

    Jelezve jobbra lent: Vaszary

    545 000 Ft

    Részletek
  •  Vaszary János - Fekvő akt

    Vaszary János

    (1867 - 1939)

    Fekvő akt

    20x26 cm

    színezett, rézkarc papír

    Jelezve jobbra lent: Vaszary

    98 000 Ft

    Részletek
  •  Vaszary János - Női akt tükörrel és kék drapériával, 1905 körül

    Vaszary János

    (1867 - 1939)

    Női akt tükörrel és kék drapériával, 1905 körül

    77x62 cm

    olaj, vászon

    jelezve jobbra lent: Vaszary J

    38 500 000 Ft

    Részletek
  •  Vaszary János - Hölgy sziluett, akt

    Vaszary János

    (1867 - 1939)

    Hölgy sziluett, akt

    30x42 cm

    ofszet nyomat, papír

    Jelzés nélkül

    85 000 Ft

    Részletek
  •  Vaszary János - Kilovaglás előtt a tatai parkban (Séta a parkban, A tatai parkban), 1918

    Vaszary János

    (1867 - 1939)

    Kilovaglás előtt a tatai parkban (Séta a parkban, A tatai parkban), 1918

    80.5x101 cm

    Olaj, vászon

    Jelezve jobbra lent: Vaszary J. 918

    Részletek
  •  Vaszary János - Horthy Miklós profilja és más fejek

    Vaszary János

    (1867 - 1939)

    Horthy Miklós profilja és más fejek

    13x16 cm

    ceruza, papír

    Jelezve jobbra lent: Vaszary

    1 200 000 Ft

    Részletek
  •  Vaszary János - Római lovas a Monte Pincio domb parkjában, 1926

    Vaszary János

    (1867 - 1939)

    Római lovas a Monte Pincio domb parkjában, 1926

    25x33 cm

    színes ceruza, papír

    jelezve jobbra fent: Vasz J IV/7 Roma 926 IV/7

    985 000 Ft

    Részletek
  •  Vaszary János - Különleges fények a Balatonnál, 1903

    Vaszary János

    (1867 - 1939)

    Különleges fények a Balatonnál, 1903

    70 x 85 cm

    Olaj, vászon

    Jelezve balra lent: Vaszary J. 1903

    Részletek
  •  Vaszary János - Giovanni

    Vaszary János

    (1867 - 1939)

    Giovanni

    31x24 cm

    ceruza, papír

    Jelezve jobbra fent: Vaszary J

    765 000 Ft

    Részletek
  •  Vaszary János - Fiatal szolgálólány, 1902

    Vaszary János

    (1867 - 1939)

    Fiatal szolgálólány, 1902

    50 × 31,5 cm

    Olaj, falemez

    Jelezve balra lent: Vaszary J. 902

    14 760 000 Ft

    Részletek
  •  International News Photos - A festőnő (Mari Blanchard), 1950 után

    International News Photos

    A festőnő (Mari Blanchard), 1950 után

    23.5x18.9 cm

    Jelzés balra lent: 3036-4

    125 000 Ft

    Részletek
  • Nagy Sándor Zoltán - Gazdagság (Zene, irodalom)

    Nagy Sándor Zoltán

    (1941 - )

    Gazdagság (Zene, irodalom)

    80x122 cm

    Olaj, farost

    Jelezve jobbra lent: Nagy S

    550 000 Ft

    Részletek
  •  Csernák Edit  - Három grácia

    Csernák Edit

    (1975 - )

    Három grácia

    70x50 cm

    Tempera, vászon

    Jelezve jobbra lent: Csernák Edit

    185 000 Ft

    Részletek
  • Csikós András - Őszi szántás 1976

    Csikós András

    (1947 - 2006)

    Őszi szántás 1976

    40x70 cm

    Olaj, farost

    Jelezve jobbra lent: Csikós A 76

    285 000 Ft

    Részletek
  • Scholz Erik - Meditáció zöldben

    Scholz Erik

    (1926 - 1995)

    Meditáció zöldben

    60 x 80 cm

    tempera, farost

    Jelzés jobbra lent: Scholz Scholz

    365 300 Ft

    Részletek
  •  Róth Miksa - Üveg ablak

    Róth Miksa

    (1865 - 1944)

    Üveg ablak

    51x28 cm

    üveg

    Jelzés nélkül

    785 000 Ft

    Részletek
  •  Csurgói Máté Lajos - Szigligeti dombok felhő mögül kiáradó napsugarakkal, (Balaton)

    Csurgói Máté Lajos

    (1931 - 2001)

    Szigligeti dombok felhő mögül kiáradó napsugarakkal, (Balaton)

    30x48 cm

    Rézkarc, papír

    Jelezve jobbra lent: Csurgói Máté L.

    95 000 Ft

    Részletek
  •  Toman Gyula - Barlatoni táj, 1982

    Toman Gyula

    ( - 1995)

    Barlatoni táj, 1982

    44,5x66,5 cm

    akvarell, papír

    j.j.l.: Toman Gy 82

    81 500 Ft

    Részletek
  • Dániel Kornél Miklós - Dombos táj, 1993

    Dániel Kornél Miklós

    (1923 - 2002)

    Dombos táj, 1993

    30,3x44,8 cm

    pasztell, papír

    j.j.l.: DK 993

    84 000 Ft

    Részletek
  • Kass János - Varrónő (Singer)

    Kass János

    (1927 - 2010)

    Varrónő (Singer)

    27x27 cm

    Ceruza, tus, toll, akvarell, papír

    Jelezve jobbra lent: Kass 57.

    185 000 Ft

    Részletek
  •  Weiler Péter - Disszertáció a nyugalomról

    Weiler Péter

    (1974 - )

    Disszertáció a nyugalomról

    100 x 100 cm

    Giclée, vászon

    1 200 000 Ft

    Részletek
  • Gyenes Gitta - Kedvencek ( Kutyák, Kanapé, Enteriőr)

    Gyenes Gitta

    (1888 - 1960)

    Kedvencek ( Kutyák, Kanapé, Enteriőr)

    22x27,5 cm

    Ceruza, papír

    Jelzés nélkül

    97 500 Ft

    Részletek
  • Élesdy István - Önarckép 1968

    Élesdy István

    (1912 - 1987)

    Önarckép 1968

    12,5x8,5 cm

    Filctoll, papír

    Jelezve balra lent: 1968. V. 11. Jelezve jobbra lent: Chikán Bálint barátomnak szeretettel István Élesdy

    45 000 Ft

    Részletek
  •  Szabó Vladimir - Híd

    Szabó Vladimir

    (1905 - 1991)

    Híd

    15x21 cm

    ceruza, papír

    Jelzés nélkül

    55 000 Ft

    Részletek
  •  Edvi Illés Aladár - Szénakazal

    Edvi Illés Aladár

    (1870 - 1958)

    Szénakazal

    64x99 cm

    Olaj, vászon

    Jelezve balra lent: E. Illés A.

    375 000 Ft

    Részletek
  • Albert Ferenc - Pásztorlány naplementével

    Albert Ferenc

    (1883 - 1959)

    Pásztorlány naplementével

    20 x 33 cm

    olaj, karton

    Jelzés jobbra lent: Albert F

    265 000 Ft

    Részletek
  • Ismeretlen festő - Halászok

    Ismeretlen festő

    Halászok

    70x80 cm

    Olaj, vászon

    Jelzés nélkül

    765 000 Ft

    Részletek
  • Neogrády Antal - Ruhaszárítás

    Neogrády Antal

    (1861 - 1942)

    Ruhaszárítás

    19x32 cm

    Akvarell, papír

    Jelezve jobbra lent: Neogrády A

    225 000 Ft

    Részletek
  •  Lengyel-Reinfuss Ede - Hölgy rózsákkal

    Lengyel-Reinfuss Ede

    (1873 - 1942)

    Hölgy rózsákkal

    78 x 57 cm

    olaj, vászon

    Jelzés jobbra lent: Lengyel-Rheinfuss E. 918

    385 000 Ft

    Részletek
  • Dezső József - Táj

    Dezső József

    (1935 - 1995)

    Táj

    50x80 cm

    Olaj, farost

    Jelezve jobbra lent: Dezső J.

    235 000 Ft

    Részletek
  •  Bodor Anikó - Nyuxi, 1995

    Bodor Anikó

    (1953 - )

    Nyuxi, 1995

    70x100 cm

    litográfia

    Jelezve alatta balra: Nyuxi; jelezve alatta középen: próba 2; jelezve alatta jobbra: Bodor Anikó 1995

    94 000 Ft

    Részletek
  • Jancsek Antal - Fiatal lány a Balaton-parton

    Jancsek Antal

    (1907 - 1985)

    Fiatal lány a Balaton-parton

    60x50 cm

    olaj, vászon

    Jelezve jobbra lent: Jancsek

    195 000 Ft

    Részletek
  • Lipták György - Menekülő, 1998

    Lipták György

    (1951 - )

    Menekülő, 1998

    70x50 cm

    szitanyomat, papír

    Jelzés alatta balra: Menekülő; jelzés alatta középen: 58/60; jelzés alatta jobbra: Lipták György '98

    76 500 Ft

    Részletek
  •  P. Szabó Béla  - Tópart vitorlásokkal

    P. Szabó Béla

    Tópart vitorlásokkal

    55x68 cm

    Olaj, vászon

    Jelezve jobbra lent: P. Szabó Béla

    275 000 Ft

    Részletek
  •  Sinkó István - Víz-szintes, függőleges, 2002

    Sinkó István

    (1951 - )

    Víz-szintes, függőleges, 2002

    70x49,5 cm

    litográfia

    Jelezve alatta balra: Víz-szintes, függőleges; jelezve alatta középen: litó próba 1; jelezve alatta jobbra: Sinkó 2002

    75 000 Ft

    Részletek
  • Vass Elemér - Fehér liliomok, 1937

    Vass Elemér

    (1887 - 1957)

    Fehér liliomok, 1937

    55x41,5 cm

    olaj, karton

    Jelezve balra lent: Vass E. 937

    845 000 Ft

    Részletek
  •  Czinke Ferenc - Flóra, 1964

    Czinke Ferenc

    (1926 - )

    Flóra, 1964

    30x11 cm

    Rézkarc, papír

    Jelezve jobbra lent: Czinke F 1964

    95 000 Ft

    Részletek
  •  Hiripi Gyula - A sátor előtt, 1944

    Hiripi Gyula

    (1917 - 1947)

    A sátor előtt, 1944

    23 x 30 cm

    tempera, papír

    Jelzés jobbra lent: vitéz Hiripi Gyula, 1944, Baranyajenő

    125 000 Ft

    Részletek
  • Csohány Kálmán - Szarvas

    Csohány Kálmán

    (1925 - 1980)

    Szarvas

    41,7x29,5 cm

    Litográfia, papír

    Jelezve jobbra lent: Csohány 1966, 464/1966, Jelezve balra lent: Szarvas (litográfia)

    85 000 Ft

    Részletek
  •  Kokas Ignác - Magányos kő

    Kokas Ignác

    (1926 - 2009)

    Magányos kő

    38x55 cm

    Olaj,karton

    Jelezve jobbra lent: Kokas

    445 000 Ft

    Részletek
  •  Herman Lipót - Fürdőzők szabadban

    Herman Lipót

    (1884 - 1972)

    Fürdőzők szabadban

    24,5x39 cm

    Olaj, vászon

    Jelezve jobbra lent: Herman Lipót

    125 000 Ft

    Részletek
  • Regős István - Az idő allegóriája, 1994

    Regős István

    (1954 - )

    Az idő allegóriája, 1994

    60x80 cm

    olaj, vászon

    Jelezve jobbra lent: Regős 1994

    845 000 Ft

    Részletek

Vissza

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …

Tovább

Készpénzes, azonnali megvételre keressük a felsorolt művészek kvalitásos alkotásait

Részletek

Hírlevél feliratkozás

Értesüljön elsőként aukcióinkról, kiállításainkról és aktuális ajánlatainkról!

Adja meg személyes adatait:*

Állapotleírás kérése

Az Ön neve
E-mail címe:
Telefonszáma: *
book_directory

*Kötelező mező

Köszönjük érdeklődését.
Munkatársaink az Ön által megadott címen hamarosan felveszik Önnel a kapcsolatot.
  • Aukció

    Aukcióinkra a képfelvétel folyamatos.
    Szezonális aukcióinkra a műalkotások felvétele folyamatos. Munkatársaink készségesen segítenek műalkotása felvételében.
    Aukcióinkra a képfelvétel folyamatos.
    Szezonális aukcióinkra a műalkotások felvétele folyamatos. Munkatársaink készségesen segítenek műalkotása felvételében.
  • Kiállítás

    Megtalált képek - Felfedezések és meglepetések az elmúlt 20 év műkereskedelméből
    A Megtalált képek nem csupán egy újabb kötet a magyar festészetről. Bár festmények és róluk szóló elemzések...
    Megtalált képek - Felfedezések és meglepetések az elmúlt 20 év műkereskedelméből
    A Megtalált képek nem csupán egy újabb kötet a magyar festészetről. Bár festmények és róluk szóló elemzések találhatók benne, mégis sokkal több, mint egyszerű művészettörténet: megdöbbentően...
  • Festményértékbecslés

    KERESÜNK
    Galériánkban lehetősége van festményeinek ingyenes értékbecslésére. Galériánk szakemberei ingyenesen adnak...
    KERESÜNK
    Galériánkban lehetősége van festményeinek ingyenes értékbecslésére. Galériánk szakemberei ingyenesen adnak árajánlatot minden hozzánk eljuttatott festményre, grafikára, szoborra, műtárgyra. Akár...

Kapcsolat

1055 Budapest, Szent István körút 5.
  • +36 1 269 3148
  • |
  • gallery@kieselbach.hu
Nyitvatartás: Hétfő - Vasárnap 10:00 - 18:00
Kövessen minket!
  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
  • Youtube
  • Vásárlás
  • Eredetiségigazolás minden megvásárolt képhez
  • Aukció
  • Webshop
  • Megvesszük
  • Keresünk
  • Eladná műalkotásait? Segítünk értékesíteni!
  • Festmények értékbecslése
  • Aukcióra
  • Megvételre
  • Adatbázisunkba
  • Wanted! Konkrét képeket keresünk
  • Bemutatjuk
  • Világhírűvé tesszük a magyar festészetet!
  • Művészek, alkotások
  • Kiállítások
  • Magyarországi Műgyűjtők Lexikona
  • Profi kereső
  • Postatakarékpénztár
  • Információk
  • Munkatársaink örömmel állnak rendelkezésére!
  • Hírek
  • Rólunk
  • Jogi nyilatkozat
  • Impresszum
  • Ászf - Árverési feltételek
  • Hogyan vásárolhat nálunk?
  • Ászf - Elektronikus kereskedelem (webshop)
Műtárgyainkat az UNIQA biztosítja
Az oldal sütiket használ a felhasználói élmény fokozása céljából. Az oldal böngészésével Ön elfogadja ezt. Részletek" Elfogadom
  • Belépés / Regisztráció
  • Nyelv kiválasztása
    • Magyar
    • Angol
  • Aukció
  • Webshop
  • Művészek, Alkotások
  • Kiállítások
  • Könyvek
  • Hírek
  • Rólunk
  • Online licit