
logo
  • +36 1 269 3148
  • gallery@kieselbach.hu
  • 0
  • Belépés / Regisztráció
  • Hivatalos fordítások

    • Magyar
    • Angol

    Google fordító

Festmények

Kérjük válasszon!

 

Festmények

 

Fotográfia

  • Belépés / Regisztráció
  • Nyelv kiválasztása
    • Magyar
    • Angol
  • Aukció
  • Webshop
  • Művészek, Alkotások
  • Kiállítások
  • Könyvek
  • Hírek
  • Rólunk
  • Online licit
  • Művészek szerint

  • Stílusok szerint

  • Kategória szerint

  • Összes alkotás

  • Művészek ABC
  • Webshop Stílusok
  • Kategóriák

  • Műgyüjtők
  • WANTED!
  • Enteriőr

  • Emberábrázolás

  • Megvásárolható Sz...

  • Arckép

  • Csendélet

  • Erotika (18+)

További kategóriák

  • Szobor

  • II. világháború u...

  • Impresszionizmus

  • Szürrealizmus

  • Absztrakt művészet

  • Art deco

További stílusok

  • Bene Géza

  • Gábor Móric

  • Zichy Mihály

  • Moholy-Nagy László

  • Heintz Henrik

További művészek

További Fotográfusok

  • Genthon István

  • Sas Ede

  • Pintér Sándor

  • Glück Frigyes

  • Fekete János

  • Kováts István

További műgyűjtők

  • Könyvek
  • Megvásárolható
  • Youhu

  • A valóság szerelmese -...

  • SCHEIBER

  • IDŐRŐL IDŐRE 1985

  • A MAGYAR FORRADALOM 1956 NAPLÓ

  • Gorka Géza életműve...

Összes könyv

  • Megtalált képek

  • Szőnyi István

  • Youhu

  • A valóság szerelmese -...

  • A TITKOS GYŰJTEMÉNY

  • ARANYKOROK ROMJAIN

*all_book*

  • Online licit
  • Aktuális aukciók
  • Műtárgy beadása
  • Korábbi aukciók

  • Hogyan vásárolhat nálunk?

77. tavaszi aukció

Időpont:

2025. május 28. 18:00 - 2025. május 28. 23:00

Helyszín:

Budapest Marriott Hotel

Aukció
részletei

Aukcióra keresünk

A Kieselbach Galéria megalakulásától kezdve a magyarországi aukciós piac meghatározó szereplője.

Műtárgy beadása

  • 76. aukció

     
  • 75. Őszi aukció

     
  • 74. Tavaszi aukció

     
  • 73. Téli aukció

     
  • Aukció
    részletei

  • Korábbi kiállítások
  • Megtalált képek -...

     
  • Mengyán András: ...

     
  • Válogatott művek ...

     
  • Emlékezés Vera Mo...

     
  • Korábbi
    kiállítások

Festményértékbecslés

Galériánkban lehetősége van festményeinek ingyenes értékbecslésére. Több évtizedes gyakorlattal rendelkező szakembereink árajánlatot adnak minden hozzánk eljuttatott...

Megvesszük!

Galériánk készpénzért is vásárol művészeti alkotásokat. Kérje ingyenes értékbecslésünket, hogy tisztában legyen a birtokában lévű művek értékével!

  • Utazás

     
  • Tudomány

     
  • Történelem-Kép

     
  • Facebook oldal

     
  • Kapcsolat

  • Sajtó

  • Szakértőink

  • Célunk

  • Társadalmi szerepvállalás

  • Címlap
  • >>
  • Berény Róbert
  • >>
  • Napsütötte kert

Berény Róbert (1887 - 1953)

Napsütötte kert, 1906

Berény Róbert - Napsütötte kert | 51. téli aukció aukció / 24 tétel
  • Eredetiségigazolás minden megvásárolt képhez
    Eredetiségigazolás minden megvásárolt képhez

  • Személyes megtekintés galériánkban
    Egyeztetés után a Kieselbach galéria és aukcióházban, Budapesten.

  • Ingyenes festmény értékbecslés
    Ingyenes festmény értékbecslés

38x50 cm
olaj, vászon
jelezve jobbra lent: Berény 1906 Tótfalu

szerepelt a BÁV 53. árverésén (15. tétel)egykor Oltványi-Ártinger Imre, majd Patakiné Horváth Katalin tulajdonában


Kiállítva:Berény Róbert emlékkiállítása, Magyar Nemzeti Galéria, Budapest, 1963. (kat. sz.: 8.)Magyar Vadak Párizstól Nagybányáig (1904-1914). Magyar Nemzeti Galéria, Budapest, 2006. március 21–2006. július 30. A Nyolcak. Centenáriumi kiállítás, Janus Pannonius Múzeum, Pécs, 2010. december 10– 2011. május 1.

51. téli aukció / 24. tétel (2015-12-21)
Kikiáltási ár: 20 000 000 Ft / 49 357 EUR
Becsérték: 25 000 000 Ft- 45 000 000 Ft
/ 61 696 EUR - 111 054 EUR

Figyelem! A jelzett valuta árak kizárólag információs céllal szerepelnek a listában.
Az elszámolás alapja minden esetben a vételár kiegyenlítése napján érvényes valutaárfolyam.

Az alkotáshoz eredetiségigazolást adunk!

51. téli aukció

Időpont:

2015. december 21. 18:00 - 22:00

  • Általános aukció feltételek

Reprodukálva:Berény Róbert emlékkiállítás [képes melléklet Gárdos Zoltán felvételeivel], Népművelés, 1963, X. évf. 12. sz. (48.)Magyar Vadak Párizstól Nagybányáig 1904-1914, szerk.: Passuth Krisztina, Szücs György, Magyar Nemzeti Galéria, Budapest, 2006. (295.) Hungarian Fauves from Paris to Nagybánya 1904-1914, ed.: Passuth, Krisztina and Szücs, György, Magyar Nemzeti Galéria, Budapest, 2006. (183.) A Nyolcak, szerk.: Markója Csilla, Bardoly István, Janus Pannonius Múzeum, Pécs, 2010. (510.) The EIght. ed.: Markója, Csilla and Bardoly, István, Janus Pannonius Múzeum, Pécs, 2010. (510.) Barki Gergely: Monacói tengerpart. (Bord de Monaco, Monakói [sic!] part), 1906. [a Virág Judit Galéria 50. jubileumi aukciójának külön-kiadványa], 2005. (23.)

Stílus:  Absztrakt művészet

Kérdése van?

Kapcsolat

Önnek is van Berény Róbert képe?

Kérjen ingyenes értékbecslést, akár teljes hagyatékra is! Hasonló alkotását megvásároljuk készpénzért, átvesszük aukcióra vagy webgalériánkban kínáljuk.

Kérjen ingyenes értékbecslést
  • Legnagyobb magyar festménygyűjtemény
    Több mint 100.000 magyar művészi alkotás.

  • Eredetiségigazolás minden megvásárolt képhez
    Eredetiségigazolás minden megvásárolt képhez

  • Személyes megtekintés galériánkban
    Egyeztetés után a Kieselbach galéria és aukcióházban, Budapesten.

  • Ingyenes festmény értékbecslés
    Ingyenes festmény értékbecslés

Tanulmány

 

CÉZANNE-ON TÚL

A tragikusan fiatalon, 25 évesen elhúnyt művészeti kritikus, művészetfilozófus, Popper Leó – Fülep Lajos mellett – azon kevés esztéták egyike volt, akik a legkorábban felismerték Cézanne nagyságát, a modern festészet történetében betöltött vízválasztó szerepét.

Nyilt titok, hogy legközvetlenebb szellemi társánál, jóbarátjánál, a később világhírű filozófusnál, Lukács Györgynél Popper sokkal kifinomultabb esztétikai értékítélettel, csiszolt kvalitásérzékkel rendelkezett és főleg képzőművészeti kérdésekben óriási hatással volt rá. Lukács tekintélyelvű, Kernstokot vezérként kiemelő hozzáállásával szemben ő A Nyolcak társaságából inkább a fiatal, vibráló tehetségű Berényt tartotta figyelemre méltó egyéniségnek. Röviddel halála előtt, 1911 áprilisában, – tehát A Nyolcak legjelentősebb, reprezentatív bemutatkozása idején –, önálló tanulmány írásába fogott Berényről, amely feltehetően a Szellem című filozófiai folyóiratban jelent volna meg, de még csak azt sem tudjuk, hogy végül megszület(het)ett-e a kézirat, vagy – örök veszteségünkre – magával vitte a sírba gondolatait Berényről.1

Fennmaradt jegyzeteiből azonban arra lehet következtetni, hogy Berényben nem kevesebbet, mint a Cézanne-i szellemiség eredeti és invenciózus továbbvivőjét látta.

Berényt feltehetően közös zenei érdeklődésük révén is ismerte, de mivel Popper Párizsban szintén megfordult Matisse köreiben – sőt nagy valósznűséggel iskolájának növendéke volt – minden bizonnyal találkozott vele a francia fővárosban is. Egy talán már a tervezett 1911-es Berény-cikk előkészítéseképpen papírra vetett aforisztikus feljegyzése egyértelműen arra utal, hogy Berény műveit alaposan ismerte:

“Cézanne összefűzi athmosphaera stílust és anyagot. Berény<ék> tubus stílust és anyagot. B[erény]. többet ad mert 2 ősnélkülözhetetlent egyesít: a pompát és az anyagot.”2

Mindamellett, hogy annak komoly jelentősége van, hogy Popper az új, Cézanne és Matisse után induló, a fauvizmust a cézanne-i látásmóddal ötvöző fiatal festőgenerációt Berény nevével fémjelezte, az idézet utolsó mondata egyértelműen arra világít rá, hogy Berényben jóval többet látott pusztán Cézanne-követőnél. Olyan egyéniséget sejtet, aki képes az új festészeti tendenciák ősatyjaként tisztelt Cézanne gigászi alakján túllépni, belőle kiindulva, szuverén, új utakat felfedezni, autonóm, egyéni festészeti megoldásokkal kísérletezni, sőt ebben komoly eredményre jutni, “többet adni”, azaz meghaladni.

Berény Cézanne felfedzésében élen járt. Nem csupán a magyar festők körében volt az első, aki megértette és azonnal integrálta saját festészeti megnyilvánulásaiba, de a párizsi progresszió élvonalában is csak nagyon kevesen voltak akik ennyire korán felismerték az aix-i remete megkerülhetetlenségét, az új utak origóját. Ebben minden bizonnyal nagy szerepe volt a Gertrude és Leo Stein által szervezett szombat-esti összejöveteleknek, ahol Berény 1906-tól rendszeresen megfordult. Hazai közvetítőre ezért nemigen volt szüksége és így az amúgy szintén űttörő Fülep Cézanne-recepcióját is megelőzte.

A LEGKORÁBBI CÉZANNE-OS TÁJKÉP

Tárgyalt képünk a fentiek szempontjából (is) kulcsdarabnak tekinthető. 1906 nyarán készült, Berény párizsi tanulmányait megszakító rövid vakációzása alkalmával, Magyarországon. Éppen elkerülték egymást Füleppel, aki ekkoriban érkezett Párizsba, hogy első alkalommal “lássa meg a matériát” Cézanne átütő erejű műveiben.3 Amint a Kertes ház tagadhatatlanul cézanne-izáló felfogása is bizonyítja, Berény ekkor már birtokában volt ennek a felfedezésnek és talán túlzás nélkül állítható, hogy ez a kis vászon az első magyar kép, amely a Cézanne-izmust Párizsból haza importálta. Nem ismerek olyan 1906 tavasza-nyara előtt készült magyar festményt, amelyen a cézanne-i látásmód ennyire nyilvánvalóan, majdhogynem kézzel tapinthatóan érvényre jut, pedig hol van még ekkor az 1909-es “Uj Képek” kiállítása, az első hadüzenet az impresszionizmus ellen, ahol az “Utak elváltak”?

A kép mérete kiköveteli, hogy közelről vegyük szemügyre és csakis így tárulnak fel valódi kvalitásai, így köszön vissza Cézanne képeinek taktilis minősége is.

Cézanne “végcélja: az anyag éreztetése és a színek harmóniája”4 Berény képének is sajátja, s ahogy Cézanne az anyagok különböző kvalitásainak érzékeltetésére törekedett, úgy Berény tájképén is határozottan megkülönböztetve, szinte eltérő “halmazállapotban” jelennek meg az egyes látványi elemek. A ház napfényfürdőben felvilágló, mégis tömörséget sugárzó cserepeinek sűrű szilárdsága, vagy vakító fehér falának vaskos (ember teremtette) “realizmusához” képest (itt a festék-matéria is tapinthatóan sokszorosan vastagabb, “kidolgozottabb”) a dús nyári lombok esetében a természet vad gazdagságát zabolázatlan ecsetjátékkal, hihetetlen tónusgazdagsággal “imitálja”, s mégis egységes nagy foltok karéjában, a látvány lényegére koncentrálva adja a természet kvintesszenciáját. Ez a kivételesen “anyagszerű” megfogalmazás homlokegyenest áll az impresszionizmus látásmódjával és mennyire illik rá a később Nyolcak néven ismertté vált csoport első kiállításának katalógusára írt mottó: ”A természet hivői vagyunk. Nem az iskolák látásával másoljuk. Értelemmel meritünk belőle.”

A KÉP SZEREPLÉSE KORABELI KIÁLLÍTÁSOKON

A fiatal festő élete első megmérettetésére, a párizsi Salon d’Automne-ra több, az otthoni vakáció alkalmával készült képét is beküldte, köztük a szintén Tótfalun (Tahitótfalun) festett Gyermekek a kertben című vásznát (MNG, Budapest), de tárgyalt művünk ekkor még nem került bemutatásra. Viszont éppen ekkor, ezen a kiállításon szerepelt Cézanne tíz festménye, amely sokak – így például Fülep – számára valóságos revelációval hatott, nem pusztán azért mert azokban a napokban érkezett a hír az öreg mester haláláról.

Berény következő bemutatkozójára alig félév elteltével kerülr sor, 1907 tavaszán, a Függetlenek Szalonján, azaz a Salon des Indépendants-on, immáron a fauve-ok termében, ahol 364-es tételszámon kiállított egy ma még azonosítatlan tájképet, nemes egyszerűséggel Paysage címen, s nem lehet kizárni, hogy ez a mű éppen a Kertes ház volt.

Az első kiállítás, ahol már szinte biztosra vehetően bemutatásra került a kép, Berény egykori párizsi műteremszomszédjának, a kritikus Bölöni Györgynek a szervezésében jött létre 1909 tavaszán-nyarán. A MIÉNK vándorkiállításának is titulált, eredetileg „Új Magyar Festők” címen megrendezésre került Kolozsvár, Nagyvárad és Arad érintésével zajlott kiállítási turnénak katalógusa nem maradt fenn,5 de Berény kiállított képeiről sűrűn említést tettek a korabeli lapok. Az Aradi Közlöny például “Felvidéki ház” című festményét emelte ki,6 amely nagy valószínűséggel tárgyalt művünkkel azonos és Bölöni leírása az ismert korai Berény-tájképek közül szintén leginkább rá illik:

“Vagy Berény Róbert (a hazájában még nem is állított ki sehol), aki csendesen, tempósan, rettentő nyugalommal és biztonsággal szeleget nekünk le szép, komoly karajokat a nyári, lombos, zöldellő természetből.”7

A tárlati ismertetők szintén egyhangúan Cézanne-ra asszociáltak Berény képei láttán:

“Van kívüle még egy csapat Párizsban élő magyar festő: Berény Róbert (pár szépen összefoglalt, Cézanne-os tájképpel)”,8 “Berény kizárólag tájképekkel szerepel, amelyek sokban emlékeztetnek a nagy francia mester, Cézanne képeire. Milyen csodás mélységek, nagy távlatok, megkapó fényhatások kötik le érzékünket.”9

Egyéb ismertetésekből pedig kiderül, hogy Tahitótfalun festett képei is kiállításra kerültek, így tárgyalt művünk egyértelműbben azonosítható.10

Egyelőre nem bizonyítható, de valószínűsíthető, hogy a Kertes ház A Nyolcak 1911-ben, a budapesti Nemzeti Szalonban rendezett tárlatán is kiállításra került, ugyanis a katalógusból tudjuk, hogy összesen tíz 1906-ban festett műve képviselte a csoportkiállításon, melyek közül csak kettőt tudunk biztosan azonosítani. Ismert 1906-os műveinek száma szintén tíz körül jár.

DELIKÁT GYŰJTŐI DARAB

A festmény minden bizonnyal egészen az 1930-as évekig a művész tulajdonában maradt és tőle került Oltványi-Ártinger Imre gyűjteményébe. A később Gresham-körként ismertté vált csoportosulás bemutatását, népszerűsítését felvállaló Ars Hungarica könyvsorozat elindítója és fő szervezője tervbe vette Berény első monográfiájának megírását is, de végül a sorozatban róla nem jelent meg könyv, más publikációiában azonban összefoglalta addigi életpályáját.11 Popper írása mellett másik nagy veszteségünk, hogy ez az első monográfia sem született meg.

A nem mellékesen bankár Oltványi azonban a két világháború közötti időszak egyik legfontosabb gyűjtőjeként is kiemelt figyelmet fordított Berény művészetére, sőt a korszak másik fontos gyűjtőjét, Fruchter Lajost is ő “fertőzte meg”, aki nála látott először Berény festményeket. Oltványi gyűjteménye egykor féltucatnyi Berény-művet számlált, de a Kertes ház korai keltezése révén kiugrik e sorból, hiszen ez volt az egyetlen festménye, amely nem az aktuális korszakban, azaz az 1920-as–1930-as években született. Összességében is az egész gyűjtemény legkorábbi darabjának tekinthető és ez nem lehet véletlen. Oltványi jól tudta, hogy Berény már pályafutásának elején kitűnt kivételes tehetségével és nem csupán az egykori szemtanúktól értesült arról, hogy “Berénynek már akkor is genie-szaga volt, összefutott az iskola rajzait bámulni [a Julian Akadémián],12 de a monográfiára készülve Berénnyel is sokat beszélgetett, így a műtermében lévő korai műveit is ismernie kellett. Minden bizonnyal ekkor vásárolta ezt a kivételes gyűjtői csemegének számító darabot. Már e képet birtokolva írta: „Jogosan használom a virtuóz jelzőt, mert Berény már egészen fiatal korában is meglepő technikai vértezetben lépett elő. Szinte nem volt mit tanulnia: az ujjaiban volt a mestersége.”13

Oltványi tehát értő szemmel válogatta ki ezt a kis vedutát Berény korai művei közül. Mennyire illik erre is Fülep Lajos megjegyzése, mely szerint “[…] a monumentálisan egyszerű művészetet a legkevesebben értik. Azt, amelyik Cézanne-éval rokon.”14 Ahogy Cézanne-nak “[…] a természet (egypár alma, egypár fának a lombja, a levegő), az az Isten”,15 úgy Berény számára is a természet legegyszerűbb, leghétköznapibb látványa szolgál inspirációforrásként, s képes különleges vizuális-, – sőt érzéki felületei révén –valósággal szenzuális szenzációként megeleveníteni a vásznán az egyszerű látványt.

Berény sallangmentes, a leghétköznapibb, egyszerű témát is a legmagasabb művészi szintre emelő képével kapcsolatban Konok Tamás visszaemlékezése jut eszembe: “Mesterem, Berény Róbert elemezte egyik korrektúráján Velázquez Breda kulcsainak átadása című remekművét. Valamelyikünk megkérdezte, hogy mi volt e kulcs körüli nagy esemény és tolongás. "Fiam, ezt nem tudom, és nem is érdekel – felelte –, felőlem az árnyékszék kulcsát is átadhatták, mivel az alkotás festői igazsága, vagy nevezhetjük úgy, hogy szépsége remekmű, meggyőz és gyönyörködtet.”16

Barki Gergely

 

Jegyzetek:

 

1. Lukács Firenzében, 1911 április 15-én kelt levelében azt írja Poppernek, hogy "A Berény cikket írd meg és küldd el Herbertnek [Balázs Bélának]. Ő majd elhelyezi." (Dialógus a művészetről. Popper Leó írásai. Popper Leó és Lukács György levelezése, szerk.Hévizi Ottó – Tímár Árpád, Budapest, MTA Lukács Archívum – T-Twins kiadó,1993, [A továbbiakban: Popper 1993] 405.) A cikk sorsáról egyebet nem tudni, de az ismeretes, hogy mindeközben a Szellem című lap is megszűnt.

2. Popper Leo: [Aforizmák, Aforisztikus jegyzetek], in: Popper 1993, 223. Korábban 1907 körüli keltezésűnek hittem e feljegyzést. Ezúton köszönöm Gosztonyi Ferencnek, hogy a szöveg datálásával kapcsolatos eltérő gondolatait megosztotta velem.

3. A Füleptől származó “Látom a matériát” mottót a legújabb Fülep Cézanne-recepciót feldolgozó tanulmányból kölcsönöztem: Gosztonyi Ferenc: A magyar Cézanne-recepció korai történetéből: Fülep és Popper (1906-10), in: Cézanne és a múlt. Hagyomány és alkotóerő. szerk. Geskó Judit, Szépművészeti Múzeum, Budapest, 2012, 181.

4. Fülep Lajos: Cézanne és Gauguin. A Hét, 1907. május 12.

5. Ma a Bölöni által szervezett vándorkiállításhoz készült katalógus egyetlen példánya sem fellehető. Egykor Erki Edit egy beárazott katalógusra bukkant a Bölöni-hagyatékban, de mára ennek a példánynak is nyoma veszett. – vö.: Erki Edit jegyzeteivel: Bölöni György: Képek között. Gyűjt. és szerk. Budapest, 1967. 571.

6. g. a.: A Miénk tárlata. Aradi Közlöny, 1909. július 1. 5.

7. Bölöni György: Kernstok Károly és Társai. Arad és Vidéke, 1909. július 4. 1-3.

8. n.n.: A M.I.É.N.K. kiállítása Aradon. Új magyar festők, Arad és Vidéke, 1909. július 1. 3.

9. Dr. Lukács Hugó: Új magyar festők tárlata, Ujság [Kolozsvár], 1909. június 4.3.

10.. „A többiek is Párizsba szakadt magyarok. Az egyik Berény Róbert, a másik Körmendi-Frim Ervin, s velük fölvonul a párizsi magyar negyednek, a szűk, szegényes boulevard-oknak egész érdekessége. A Montmartre, Montparnasse s Nagybánya és Tahitótfalu között variálódnak témáik. Jönnek napsütéses, sugaras magyar tájak, mellettük apró, sokablakú párizsi házak, a nyomorúságos ruek és apachok tanyái. Egy-egy vakítóan kék tengerrészlet a francia Riviéra partjairól, s mellette a szolnoki tájak: Tiszahíd, nyaraló és parókia.” (n.n. : Az Új Magyar Festők. Megnyílt a kiállítás, Kolozsvári Hirlap, 1909. május 30. 7.) Berény ugyan több nyáron keresztül festett a Duna-menti településen, erre a kiállításra minden bizonnyal már csak a párizsi évek alatt készült festményeit küldte el. Ekkori ismert, a tahitótfalui keltezést a jelzetben is rögzített képei közül csupán tárgylt művünk tájkép, így kizárásos alapon a híradás e részlete leginkább vele azonosítható.

11. Oltványi-Ártinger Imre: Berény Róbert. Magyar Művészet, XII. évf. 1936. 3. sz. 67-73.

12. Basch Andor festőművész Oltványi Imrének 1941. május 4-6-án írt, 7 oldalas gépelt önéletrajzot tartalmazó levelének egyes részleteit Sümegi György osztotta meg Benedek Katalinnal, aki számomra is továbbította a releváns részleteket. Mindkettejüknek hálával tartozom.

13. Oltványi-Ártinger Imre: Berény Róbert. (i.h.), 67.

14. Fülep Lajos: Cézanne és Gauguin (i.h.)

15. Fülep Lajos: Paul Cézanne,Szerda, 1906. október 31. I. évf. 5.sz. 254-256.

16. Konok Tamás: A megkísértés. Mozgó Világ, XXXI. évf. 1. sz. 2005. január



MÁS ALKOTÁSOK A WEBSHOPBÓL

Vissza

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …

Tovább

  • Berény Róbert - Faluvége

    Berény Róbert

    (1887 - 1953)

    Faluvége

    20x27 cm

    vegyestechnika, papír

    Jelezve jobbra lent: Berény

    145 000 Ft

    Részletek
  • Berény Róbert - Tahitótfalu (Napos udvar), 1902

    Berény Róbert

    (1887 - 1953)

    Tahitótfalu (Napos udvar), 1902

    46x71 cm

    Olaj, vászon

    Jelezve balra lent: Berény 902 Tótfalu

    Részletek
  • Berény Róbert - Olvasó nő

    Berény Róbert

    (1887 - 1953)

    Olvasó nő

    33x44 cm

    Kréta,papír

    Jelezve jobbra lent: Berény

    485 000 Ft

    Részletek
  • Berény Róbert - Délutáni séta (Zebegény)

    Berény Róbert

    (1887 - 1953)

    Délutáni séta (Zebegény)

    48,5x57,5 cm

    Olaj, vászon

    Jelezve balra lent: Berény

    2 700 000 Ft

    Részletek
  • Berény Róbert - Műtermi csendélet kertből szedett virágokkal

    Berény Róbert

    (1887 - 1953)

    Műtermi csendélet kertből szedett virágokkal

    74x60 cm

    Olaj,vászon

    Jelezve balra fent: Berény

    Részletek
  • Berény Róbert - Zebegény, 1930 után

    Berény Róbert

    (1887 - 1953)

    Zebegény, 1930 után

    73x60 cm

    Olaj, falemez

    Jelezve jobbra lent: Berény

    7 930 000 Ft

    Részletek
  • Berény Róbert - Műtermi csendélet órával, 1905 körül

    Berény Róbert

    (1887 - 1953)

    Műtermi csendélet órával, 1905 körül

    46x59 cm

    Olaj, vászon

    Jelezve balra lent: Berény

    2 214 000 Ft

    Részletek
  • Berény Róbert - Zebegényi táj, 1935 körül

    Berény Róbert

    (1887 - 1953)

    Zebegényi táj, 1935 körül

    70x90 cm

    olaj, vászon

    Jelezve balra lent: Berény, Hátoldalon: Magyar Nemzeti Galéria bírálati száma, Nemzeti Szalon raglap, BÁV raglap, Frankl felirat

    19 200 000 Ft

    Részletek
  •  Mednyánszky László - Templomtorony

    Mednyánszky László

    (1852 - 1919)

    Templomtorony

    29x39,5 cm

    Ceruza, papír

    Jelezve jobbra lent: Mednyanszky

    545 000 Ft

    Részletek
  •  Lotz Károly - Fiatal lány kék bársonyruhában

    Lotz Károly

    (1833 - 1904)

    Fiatal lány kék bársonyruhában

    50x40 cm

    Olaj, vászon

    Jelzés nélkül

    2 650 000 Ft

    Részletek
  •  Holló László - Asztali csendélet, 1971

    Holló László

    (1887 - 1976)

    Asztali csendélet, 1971

    20x27,5 cm

    vegyestechnika, papír

    Jelezve jobbra lent: Holló L. 1971 X. 19.

    94 000 Ft

    Részletek
  •  Stark Attila - Cool & Mine, 2015

    Stark Attila

    (1979 - )

    Cool & Mine, 2015

    80 x 60 cm

    akril, vászon

    650 000 Ft

    Részletek
  •  Boldizsár István - Erdei patakban fürdő meztelen lányok (Nagybánya, nyár), 1925

    Boldizsár István

    (1897 - 1984)

    Erdei patakban fürdő meztelen lányok (Nagybánya, nyár), 1925

    100x101 cm

    Olaj, vászon

    Jelezve jobbra lent: Boldizsár Nagybánya 1925

    1 845 000 Ft

    Részletek
  • Vadász Endre - Szeben Antal tér

    Vadász Endre

    (1901 - 1944)

    Szeben Antal tér

    15x23 cm

    színezett, rézkarc papír

    Jelezve jobbra lent: Vadász Endre

    145 000 Ft

    Részletek
  •  Nagy Ernő - Horgászat 85

    Nagy Ernő

    (1926 - )

    Horgászat 85

    60x80 cm

    Olaj, farost

    Jelezve jobbra lent: Nagy E 85

    275 000 Ft

    Részletek
  •  Ismeretlen iparművész, 1930-as évek - Hollós dísztál

    Ismeretlen iparművész, 1930-as évek

    Hollós dísztál

    23x26x7 cm

    festett réz

    Jelezve körben: De nem kár hazáját hitit eladónak szemeit kivájni fekete hollónak

    145 000 Ft

    Részletek
  •  Fotós Witz szárazbélyegzővel - Kerti parti, 1895 körül

    Fotós Witz szárazbélyegzővel

    Kerti parti, 1895 körül

    21x16 cm

    Jelzés jobbra lent: Witz (száraznyomó)

    65 000 Ft

    Részletek
  • Pállya Celesztin - Szolnoki plein-air

    Pállya Celesztin

    (1864 - 1948)

    Szolnoki plein-air

    10x19,7 cm

    olaj, fatábla

    Jelezve jobbra lent: P.C.

    185 000 Ft

    Részletek
  •  International News Photos - Marie Wilson, Hollywood legszebb lábaival, 1949

    International News Photos

    Marie Wilson, Hollywood legszebb lábaival, 1949

    17.8x13 cm

    Jelzés nélkül

    75 000 Ft

    Részletek
  •  Czene Béla - Akt műteremben

    Czene Béla

    (1911 - 1999)

    Akt műteremben

    100x51 cm

    Olaj,farost

    Jelezve jobbra lent: Czene Béla

    Részletek
  •  Szabó Vladimir - Legenda a csodaforrásról

    Szabó Vladimir

    (1905 - 1991)

    Legenda a csodaforrásról

    49 x 59,5 cm

    rézkarc, papír

    Jelzés balra lent: Legenda a csodaforrásról

    85 000 Ft

    Részletek
  •  Szabó Vladimir - Önarckép, 1975-80

    Szabó Vladimir

    (1905 - 1991)

    Önarckép, 1975-80

    53 x 50 cm

    olaj, farost

    Jelzés hátoldalon

    175 000 Ft

    Részletek
  • Kosztolányi Kann Gyula - Asztali csendélet gyümölcsökkel

    Kosztolányi Kann Gyula

    (1868 - 1945)

    Asztali csendélet gyümölcsökkel

    34x42 cm cm

    Olaj, vászon

    Jelezve jobbra lent: Kann Gyula 1892

    335 000 Ft

    Részletek
  • Veress Pál - Holdmacska, 1990

    Veress Pál

    (1920 - 1999)

    Holdmacska, 1990

    70x53 cm

    Olaj, fa

    Hátoldalon: Autográf felirat

    265 000 Ft

    Részletek
  • Mihalovits Miklós - Hölgyportré, 1960

    Mihalovits Miklós

    (1888 - 1960)

    Hölgyportré, 1960

    60x47,5 cm

    Olaj, vászon

    Jelezve jobbra lent: Mihalovits M 1960

    275 000 Ft

    Részletek
  •  Csók István - Báthory Erzsébet

    Csók István

    (1865 - 1961)

    Báthory Erzsébet

    30x24 cm

    Színezett rézkarc

    Jelezve jobbra lent: Csók István

    82 000 Ft

    Részletek
  • Gaál József - Előjáték, 1985

    Gaál József

    (1960 - )

    Előjáték, 1985

    21x12 cm

    rézkarc, papír

    Jelzés alatta balra.: Előjáték rézkarc; jelzés alatta középen: próbanyomat III. ; jelzés alatta jobbra: Gaál József 1985

    36 500 Ft

    Részletek
  •  Nyilasy Sándor - Csendélet szoborral

    Nyilasy Sándor

    (1873 - 1934)

    Csendélet szoborral

    50,5x65,5 cm

    Olaj, vászon

    Jelezve balra lent: Nyilasy

    545 000 Ft

    Részletek
  • Tamás Ervin - Sopron, 1958

    Tamás Ervin

    (1922 - 1996)

    Sopron, 1958

    32x48,5 cm

    Gouache, papír

    Jelezve hátoldalon autográf felirattal

    145 000 Ft

    Részletek
  •  Havadtőy Sámuel - Japán nő

    Havadtőy Sámuel

    (1952 - )

    Japán nő

    49x49 cm

    Szitanyomat, papír

    Jelezve balra lent: 1/15, Jelezve jobbra lent: a művész pecsétje

    470 000 Ft

    Részletek
  • Áldor János László - Folyó híddal

    Áldor János László

    (1895 - 1944)

    Folyó híddal

    71 x 101 cm

    olaj, vászon

    Jelzés balra lent: Ádor J. L. 931

    485 000 Ft

    Részletek
  •  Foto Ufa - Zarah Leander a Das Lied der Wüste c. filmben, 1939

    Foto Ufa

    Zarah Leander a Das Lied der Wüste c. filmben, 1939

    16.5x11.5 cm

    Jelzés balra lent: UFA pecsétje; jelzés jobbra lent: 6 90

    45 000 Ft

    Részletek
  •  Bornemisza Géza - Szentendre, 1913

    Bornemisza Géza

    (1884 - 1966)

    Szentendre, 1913

    32,5x46,5 cm

    Akvarell, papír

    Jelezve jobbra lent: Bornemisza Géza Szentendre 1913

    385 000 Ft

    Részletek
  • Tuzson-Berczeli Péter - Cím nélkül, 1993

    Tuzson-Berczeli Péter

    (1966 - )

    Cím nélkül, 1993

    76x107 cm

    litográfia

    j.a.b.:HC IV/IV; j.a.j.:T?93

    88 000 Ft

    Részletek
  •  Szekeres Erzsébet - Pipacsos életfa, 1989

    Szekeres Erzsébet

    (1938 - )

    Pipacsos életfa, 1989

    31 x 14 cm

    vegyes technika, papír

    Jelzés jobbra lent: Szekeres Erzsébet 1989

    65 000 Ft

    Részletek
  • Pálfalvi János - Mecseki táj

    Pálfalvi János

    (1934 - )

    Mecseki táj

    10x14 cm

    Rézkarc, papír

    Jelezve jobbra lent: Pálfalvi J.

    35 000 Ft

    Részletek
  • Vaszkó Ödön - Kék hangulat (Duna-parti házak), 1927

    Vaszkó Ödön

    (1896 - 1945)

    Kék hangulat (Duna-parti házak), 1927

    50 x 60,5 cm

    Olaj, karton

    Jelezve jobbra lent: Vaszkó Ödön 927

    Részletek
  •  Szabó Vladimir - Komédiások

    Szabó Vladimir

    (1905 - 1991)

    Komédiások

    26,5 x 40,5 cm

    rézkarc, papír

    Jelzés balra lent a kompozícióban: komédiások; jelzés jobbra lent: Szabó Vladimir

    65 000 Ft

    Részletek
  • Dániel Kornél Miklós - Női portré, 1992

    Dániel Kornél Miklós

    (1923 - 2002)

    Női portré, 1992

    39x29,5 cm

    diópác, papír

    j.j.l.: DK 992

    123 000 Ft

    Részletek
  • Rippl-Rónai József - Nagymama

    Rippl-Rónai József

    (1861 - 1927)

    Nagymama

    28x22 cm

    Tus, papír

    Jelezve jobbra lent: Rónai

    950 000 Ft

    Részletek
  •  Bukta Imre - Öröm akció

    Bukta Imre

    (1952 - )

    Öröm akció

    36x24 cm

    520 000 Ft

    Részletek
  •  Szabados Árpád - Dialóg I., 1993

    Szabados Árpád

    (1944 - 2017)

    Dialóg I., 1993

    61x82 cm

    litográfia

    Jelezve alatta balra: 2/45; jelezve alatta középen: dialóg I; jelezve alatta jobbra: 1993 Árpád

    84 000 Ft

    Részletek
  • Borbély Ferenc Gusztáv - Shadows VII.,1997

    Borbély Ferenc Gusztáv

    (1948 - )

    Shadows VII.,1997

    50x70 cm

    szitanyomat

    Jelezve alatta balra: Shadows 7.; jelezve alatta középen: szitanyomat 6/15; jelezve alatta jobbra: Borbély F. Gusztáv 1997

    93 000 Ft

    Részletek
  •  Szőllősy Kálmán - Erdélyi templom lovaskocsival, 1939

    Szőllősy Kálmán

    (1897 - 1976)

    Erdélyi templom lovaskocsival, 1939

    39.6x30.1 cm

    Jelzés nélkül

    115 000 Ft

    Részletek
  • Ismeretlen festő - Szénaboglyák

    Ismeretlen festő

    Szénaboglyák

    55x70 cm

    Olaj, vászon

    Jelzés nélkül

    545 000 Ft

    Részletek
  •  Molnár Dénes - Ülő női akt

    Molnár Dénes

    (1947 - 2000)

    Ülő női akt

    30x21 cm

    litográfia, papír

    Jelezve alatta balra: 10/10 lito; jelezve alatta jobbra: Molnár Dénes

    62 000 Ft

    Részletek
  •  Butak András - Cold working IV, 1993

    Butak András

    (1948 - 2021)

    Cold working IV, 1993

    50x70 cm

    linóleum metszet

    j.a.b.:Cold working IV; j.a.k.:Proba 3; j.a.j.:Butak'93

    90 000 Ft

    Részletek
  •  Bukta Imre - Lengyelországi tájkép 1982

    Bukta Imre

    (1952 - )

    Lengyelországi tájkép 1982

    59,5x84 cm

    szitanyomat,papír

    Jelezve balra lent: Lengyelországi tájkép 9/20 Jelezve jobbra lent: Bukta Imre 1982

    285 000 Ft

    Részletek
  •  Szirányi István - Égi jelek, 1997

    Szirányi István

    (1951 - )

    Égi jelek, 1997

    70x50 cm

    szitanyomat

    j.a.b.:Égi jelek; j.a.k.: 12/14; j.a.j.:Szirányi

    55 500 Ft

    Részletek
  • Bor Pál - Szőnyegtervek, motívumok

    Bor Pál

    (1889 - 1982)

    Szőnyegtervek, motívumok

    35x50 cm

    Akvarell, papír

    Jelezve középen lent: Bor

    195 000 Ft

    Részletek

Vissza

  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • …

Tovább

Készpénzes, azonnali megvételre keressük a felsorolt művészek kvalitásos alkotásait

Részletek

Hírlevél feliratkozás

Értesüljön elsőként aukcióinkról, kiállításainkról és aktuális ajánlatainkról!

Adja meg személyes adatait:*

Állapotleírás kérése

Az Ön neve
E-mail címe:
Telefonszáma: *
book_directory

*Kötelező mező

Köszönjük érdeklődését.
Munkatársaink az Ön által megadott címen hamarosan felveszik Önnel a kapcsolatot.
  • Aukció

    Aukcióinkra a képfelvétel folyamatos.
    Szezonális aukcióinkra a műalkotások felvétele folyamatos. Munkatársaink készségesen segítenek műalkotása felvételében.
    Aukcióinkra a képfelvétel folyamatos.
    Szezonális aukcióinkra a műalkotások felvétele folyamatos. Munkatársaink készségesen segítenek műalkotása felvételében.
  • Kiállítás

    Megtalált képek - Felfedezések és meglepetések az elmúlt 20 év műkereskedelméből
    A Megtalált képek nem csupán egy újabb kötet a magyar festészetről. Bár festmények és róluk szóló elemzések...
    Megtalált képek - Felfedezések és meglepetések az elmúlt 20 év műkereskedelméből
    A Megtalált képek nem csupán egy újabb kötet a magyar festészetről. Bár festmények és róluk szóló elemzések találhatók benne, mégis sokkal több, mint egyszerű művészettörténet: megdöbbentően...
  • Festményértékbecslés

    KERESÜNK
    Galériánkban lehetősége van festményeinek ingyenes értékbecslésére. Galériánk szakemberei ingyenesen adnak...
    KERESÜNK
    Galériánkban lehetősége van festményeinek ingyenes értékbecslésére. Galériánk szakemberei ingyenesen adnak árajánlatot minden hozzánk eljuttatott festményre, grafikára, szoborra, műtárgyra. Akár...

Kapcsolat

1055 Budapest, Szent István körút 5.
  • +36 1 269 3148
  • |
  • gallery@kieselbach.hu
Nyitvatartás: Hétfő - Vasárnap 10:00 - 18:00
Kövessen minket!
  • Facebook
  • Instagram
  • Pinterest
  • Youtube
  • Vásárlás
  • Eredetiségigazolás minden megvásárolt képhez
  • Aukció
  • Webshop
  • Megvesszük
  • Keresünk
  • Eladná műalkotásait? Segítünk értékesíteni!
  • Festmények értékbecslése
  • Aukcióra
  • Megvételre
  • Adatbázisunkba
  • Wanted! Konkrét képeket keresünk
  • Bemutatjuk
  • Világhírűvé tesszük a magyar festészetet!
  • Művészek, alkotások
  • Kiállítások
  • Magyarországi Műgyűjtők Lexikona
  • Profi kereső
  • Postatakarékpénztár
  • Információk
  • Munkatársaink örömmel állnak rendelkezésére!
  • Hírek
  • Rólunk
  • Jogi nyilatkozat
  • Impresszum
  • Ászf - Árverési feltételek
  • Hogyan vásárolhat nálunk?
  • Ászf - Elektronikus kereskedelem (webshop)
Műtárgyainkat az UNIQA biztosítja
Az oldal sütiket használ a felhasználói élmény fokozása céljából. Az oldal böngészésével Ön elfogadja ezt. Részletek" Elfogadom